SsangYong XLV zadebiutował w Genewie
2016-03-02 12:04
SsangYong XLV przed domem © fot. mat. prasowe
SsangYong w 2015 roku zaprezentował światu małego SUVa – Tivoli. Teraz przyszedł czas na kolejny model z tego segmentu. SsangYong XLV oferuje więcej przestrzeni bagażowej i nowoczesnych rozwiązań, które zapewnią zarówno bezpieczeństwo, jak i komfortową jazdę.
Przeczytaj także: Nowa Toyota RAV4 Hybrid
W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który natychmiast stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano i sprzedano ok. 64 tys. egzemplarzy tego modelu.Teraz przyszła pora na kolejny krok SsangYonga: firma prezentuje nowy, rozbudowany model – XLV.
Po swojej światowej premierze podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie SsangYong XLV trafi do sprzedaży w Europie i na świecie w maju. Przewiduje się, że łączna sprzedaż samochodów z platformą Tivoli przekroczy w tym roku 100 tys. sztuk.
XLV, czyli eXciting smart Lifestyle Vehicle, oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi, czyli 2.600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 238 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa zwiększona została do 720 litrów, a w kabinie dla pięciu dorosłych osób nie zabraknie miejsca na nogi, ramiona ani nad głowami.
fot. mat. prasowe
SsangYong XLV - tył
Udało się również zachować wyróżniające Tivoli elementy wzornicze, m.in. harmonijny projekt nadwozia, sportowy wygląd coupé i płynną linię dachu, tworząc model wielofunkcyjny i wielozadaniowy dla jak najszerszej rzeszy klientów, którego wszechstronność zaspokoi potrzeby stawiane przez najróżniejsze style życia.
Silniki
XLV wyposażony jest w jeden z dwóch 1,6-litrowych silników: spełniający normę Euro 6 silnik benzynowy lub silnik wysokoprężny.
Silnik benzynowy e-XGi160, o zupełnie nowej konstrukcji, posiada moc maksymalną 128 KM przy 6.000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 160 Nm/4600 obr./min. Silnik oferuje doskonałą wydajność zarówno przy jeździe miejskiej, jak i autostradą, oraz wyśmienitą charakterystykę NVH (redukcja hałasu, wibracji i uciążliwości). Silnik diesla e-XDi160 osiąga moc maksymalną 115 KM przy 3400-4000 obr./min., jego maks. moment obrotowy wynosi 300 Nm/1500-2500 obr./min., a piąta generacja turbosprężarek typu E-VGT maksymalizuje wydajność silnika szczególnie w zakresie niskich i średnich prędkości.
Wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l osiąga emisję CO2 na poziomie 117 g/km (napęd na dwa koła, ręczna skrzynia biegów, system Start/Stop), zaś dla silnika benzynowego emisja wynosi 159 g/km, także przy korzystaniu z napędu na dwa koła, ręcznej skrzyni biegów i systemu Start/Stop.
fot. mat. prasowe
SsangYong XLV w terenie
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
W ofercie dostępne będą dwie skrzynie biegów: 6-biegowa ręczna oraz 6-biegowa automatyczna firmy Aisin.
Szczególny nacisk położono na bezpieczeństwo pasażerów. Samochód wyposażono w siedem poduszek powietrznych (poduszki przednie, kurtyny powietrzne oraz poduszka chroniąca kolana kierowcy), wielofunkcyjny elektroniczny program stabilności (ESP), jak również systemy aktywnej ochrony przed dachowaniem, asystent hamowania, ruszania na podjeździe oraz awaryjne światła stopu (ESS), system monitorowania ciśnienia w oponach i czujnik zapięcia pasów dla wszystkich pięciu foteli. W wyposażeniu standardowym znalazły się diodowe (LED) światła do jazdy dziennej oraz reflektory projektorowe, a opcjonalnie samochód wyposażyć można w 25-watowe światła typu HID.
fot. mat. prasowe
SsangYong XLV podczas jazdy
Kod genetyczny SsangYonga to przede wszystkim napęd 4x4 i taki też napęd przewidziano dla XLV, który oferuje opcję systemu inteligentnego napędu na cztery koła. Elektronicznie kontrolowany system “na życzenie” rozdzielać będzie moc pomiędzy przednią i tylną oś oraz automatycznie dostosowywać się do nawierzchni i warunków jazdy, co zoptymalizuje wydajność. W XLV z napędem 4x4 zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, dzięki czemu jazda na drodze jest komfortowa, a zwiększony skok kół maksymalizuje przyczepność w jeździe po bezdrożach.
Przeczytaj także:
Nowy Ford Edge
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)