Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 160 Tekna - ulubiony crossover Kowalskiego
2016-02-21 00:22
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 160 Tekna © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV Xtronic
Z zewnątrz…
Czy coś odkrywczego można jeszcze powiedzieć o Qashqai'u? W sumie, niewiele. Po prostu, Nissan postanowił zbudować ładnego crossovera. Ładnego, bo poprzednik był… okropny. Tak, wiem, podobał się rodakom. Ale ja chyba jakiś dziwny jestem, bo w mojej opinii był niczym karykatura Murano. Nowy Qashqai jest już atrakcyjny, a przy okazji - zainaugurował rewolucję stylistyczną w koncernie. Auto zerwało z anachronicznym designem. Nadwozie jest bardzo udane, a jego nowoczesny look podkreślają proste, zdecydowane kształty, kilka odważnych przetłoczeń na karoserii, ciekawie wystylizowane reflektory (z listwami LED) i światła tylne. Mówiąc krótko, z wyglądem II generacji tego Nissana jest lepiej niż dobrze.
… i we wnętrzu
I generacja Qashqai'a prezentowała się we wnętrzu nieco siermiężnie. To też, na szczęście, uległo zmianie. Już na pierwszy rzut oka widać, że materiały którymi wykończono kabinę są co najmniej niezłej jakości. Nie ma też zastrzeżeń do jakości wykonania. Warto podkreślić dbałość o detale i niezłą ergonomię (co oznacza bezproblemową obsługę).
Pod względem wymiarów, rewolucji nie ma. Qashqai nie urósł specjalnie i nadal jest kompaktowym crossoverem. W kabinie wygospodarowano jednak więcej miejsca zarówno dla pasażerów, jak i na praktyczne schowki. W mojej subiektywnej opinii, wygodniejsze są i przednie fotele, i tylna kanapa. Stosunkowo wysoko umieszczone siedziska, płasko przebiegający dach, spore otwory drzwiowe i szeroko otwierające się drzwi sprawiają, że zajmowanie miejsc w Qashqai'u odbywa się bezproblemowo. Siedzi się bardzo wygodnie, a na tylnej kanapie nie brakuje miejsca na stopy, kolana i głowy.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 160 Tekna - z tyłu
Bagażnik również urósł (do 439 litrów) i zyskał bardzo praktyczny podział podłogi, pod którą można umieścić tylną półkę, gdy samochód jest wykorzystywany do transportu większych przedmiotów. W razie przewożenia rzeczy o mniejszych gabarytach, łatwo można je zablokować między tylnym oparciem a ustawioną pionową częścią podłogi. Ciekawe i wygodne rozwiązanie.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 160 Tekna - wnętrze
Technologia
Gama jednostek napędowych dostępnych w Qashqai'u jest naprawdę imponująca. Tym razem w moje ręce trafiło auto z nowym, 160-konnym benzyniakiem (1.6 DIG-T). Najmocniejszy silnik w gamie robi wrażenie. Pełnię mocy auto osiąga przy 5600 obrotach, a maksymalne 240 Nm. jest dostępne w zakresie od 2000 do 4000 obrotów. Dzięki sprawnemu sercu sprint do 100 km/h trwa 9 sekund, a auto udało nam się rozpędzić do 200 km/h.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 160 Tekna - kanapa
W zakresie bezpieczeństwa, Nissan jest jednym z najpoważniejszych graczy na rynku. Świadczy o tym liczba dostępnych w tym aucie systemów zwiększających aktywną ochronę. Pakiet Nissan Safety Shield obejmuje elektryczny hamulec awaryjny, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, niezamierzonej zmianie pasa ruchu, pojeździe w martwym polu i poruszających się obiektach. Nie zabrakło również adaptacyjnych świateł drogowych. Ponadto Qashqai oferuje system aktywnej kontroli zawieszenia, inteligentny system parkowania prostopadłego i równoległego wraz z systemem kamer pokazujących widok auta z każdej strony.
fot. mat. prasowe
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 160 Tekna - z boku
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)