Temperamentny Seat Leon ST Cupra 280
2016-02-12 00:55
Przeczytaj także: Usportowiony Seat Leon ST Cupra dla rodziny
Wrażenia z jazdy
Auto jeździ perfekcyjnie. Naprawdę, nie mam się do czego przyczepić. Przyspieszenie, trzymanie się drogi, amortyzacja. Wszystko ociera się o perfekcję. Dzięki systemowi DCC, Leon ST Cupra może być komfortowy niczym tradycyjny „dziadkowóz” albo strzelać spod świateł jak torowy potwór. Oj, przyjemnie.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST Cupra 280 - przód
Warto też zwrócić uwagę na hydrauliczną blokadę przedniego dyferencjału VAQ. Urządzenie działa bardzo skutecznie i pozwala na ostre zacieśnianie zakrętów. Jak działa? W zasadzie, jak każdy „dyfer”, czy może raczej jak swoista „szpera”. Kiedy któraś z opon lepiej trzyma się nawierzchni, moment obrotowy przekazywany jest właśnie na nią. Efekt? Auto zawija par excellence kuprem, jak małe miejskie wozidło segmentu A.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST Cupra 280 - tył
Ile pali ta wytwórnia adrenaliny? Na pewno nie tyle, ile chciałby producent. 8,4 litra w mieście, 5,7 litra na trasie i 6,6 średnio, to… pobożne życzenia. Jest sporo więcej. W naszym przypadku średnia z testu wyniosła około 10 litrów. Ale nie jest to wina auta czy silnika. Takie spalanie to… imperatyw kategoryczny! No spróbujcie wlec się zgodnie z przepisami, gdy pod maską raźno parska 280 koni. Zaprawdę powiadam Wam, nie ma takiej możliwości.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST Cupra 280 - z przodu i boku
Okiem przedsiębiorcy
Ile kosztuje taka fabryczka dobrego humoru? No cóż, specjalnie tanio nie jest. Podstawowa Cupra to wydatek 114 700 złotych. Ta mniej podstawowa ponad 130 tys. Bez opcji oczywiście. Czy warto? No cóż, to już kwestia preferencji. Warto dodać, że Leon Cupra ST 280 (teraz już 290!) to i tak obecnie najtańszy „hotkombiak” na rynku.
Seat, jako marka z grupy Volkswagena oferuje finansowanie przez Bank VW. Marka dysponuje więc szerokim wachlarzem możliwości. Pierwszą metodą jest kredyt klasyczny umożliwiający wyjechanie nowym autem po zapłaceniu wkładu własnego w wysokości 10% wartości auta. Umowa może być podpisana na okres od 12 do 84 miesięcy. Można zdecydować się też na AutoKredyt z wkładem własnym od 0% i 36- lub 48-miesięcznym okresem umowy. W obu przypadkach oprocentowanie wynosi aktualnie 3,99%. Wariantem dla przedsiębiorców jest natomiast leasing z opłatą wstępną od 10% wartości auta, umową na okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy i wykupem od 1 do 19% wartości auta.
Podsumowanie
Oferowany aktualnie Seat Leon Cupra to już trzecia generacja, ale po raz pierwszy dostępna także jako kombi. Podobnie jak poprzednicy, nowe wcielenie powstało według tych samych zasad: mocny, najlepiej z turbodoładowanym silnikiem benzynowym, napędem na przód i... doskonałą trakcją. Czego mi zabrakło? No cóż, po pierwsze, wrażeń akustycznych. Golf R dzięki zestawowi głośników brzmi jak V8. Dlaczego podobnego systemu poskąpiono Seatowi? Ne wiem. Wiem za to, dlaczego wnętrze auta, choć ładne i ergonomiczne, wyraźne odstaje od sportowego designu nadwozia. Po prostu… koncern Volkswagena tak ma. O czym wkrótce w relacji z jazd Golfem Wariantem R…
Przeczytaj także:
Seat Leon ST X-perience 2.0 TDI - niedoświadczone kombi
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Seat Leon, Seat Leon ST, Seat Leon ST Cupra, Seat, testy samochodów, testy aut, samochody
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)