eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autPeugeot 2008 1.2 PureTech Style to dobry wybór

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style to dobry wybór

2016-01-29 00:35

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style to dobry wybór

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Jaki powinien być samochód do miasta? Definicji jest co najmniej kilka. Nie da się jednak ukryć, że coraz większą popularność zdobywa ta, która odzwierciedla postać małego crossovera. Jakieś argumenty...? A i owszem. Wyżej siedzisz, więcej widzisz i masz większy prześwit, dlatego znacznie łatwiej pokonujesz krawężniki. No i wyglądasz poważniej niż w typowo miejskim pudełku. Przykładami można sypać wręcz z rękawa, ale jednym z najlepszych jest bez wątpienia Peugeot 2008.

Przeczytaj także: Peugeot 2008 1.2 110 KM dla młodych i aktywnych

Karoseria


Choć 2008 bazuje na 208, trudno ze sobą pomylić te auta. Są tak naprawdę skrajnie różne, przynajmniej z zewnątrz. Francuski crossover prezentuje się znacznie masywniej, ma wyraźniej zarysowane nadkola, dodatkowe osłony karoserii, relingi dachowe i znacznie wyżej poprowadzoną linię. Dzięki tym aspektom wygląda na znacznie większego niż jest w rzeczywistości. Uroku dodają natomiast ładne reflektory, lampy z pazurowatym wypełnieniem, lotka nad klapą bagażnika i wiele chromowanych dodatków. Design na piątkę.

Wnętrze


Kabina nie ukrywa już bratnich relacji z "dwieścieÓsemką", co w tym przypadku jest akurat zaletą. Kokpit ma ciekawą fakturę i jest bardzo rozsądnie rozplanowany. Zarówno dotykowy ekran, jak i klasyczny panel klimatyzacji są bardzo wygodne i łatwe w obsłudze. Wyróżnikiem jest oczywiście miniaturowa, świetnie leżąca w dłoniach kierownica zasłaniająca zegary tylko kierowcom, którzy przyjmują dziwną pozycję (czyt. wieniec na wysokości głowy...). Ja nie miałem z tym najmniejszych problemów, a należę do wzrostowych średniaków, dlatego niektórzy doszukują się w tym rozwiązaniu wad nieco na siłę. Jeśli chodzi o materiały to nie ma powodów do narzekań. Mamy zarówno miękkie, jak i twarde plastiki, wszystkie bardzo dobrze spasowane, co wcale nie jest pewne u znacznej części konkurentów.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - z tyłu

Uroku dodają ładne reflektory, lampy z pazurowatym wypełnieniem, lotka nad klapą bagażnika i wiele chromowanych dodatków.


Fotele są i ładne, i wygodne. Ich wielkość nie budzi żadnych zastrzeżeń, podobnie jak wyprofilowanie, które należy uznać za jedno z najlepszych w tym segmencie. Zakres regulacji także jest wystarczający, co sprawia, że dobranie właściwej (!), wspomnianej już pozycji nie jest niczym skomplikowanym. W drugim rzędzie jest natomiast całkiem nieźle. Przestrzeń na nogi może nie imponuje, ale nad głowami jest jej znacznie więcej. Co równie istotne, kanapa ma odpowiedni kąt pochylenia oparcia, a siedzisko - zadowalającą długość. Tunel środkowy mógłby być jednak nieco niższy. Najwygodniej będzie tu zatem dwóm pasażerom średniego wzrostu.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - wnętrze

Kokpit ma ciekawą fakturę i jest bardzo rozsądnie rozplanowany. Zarówno dotykowy ekran, jak i klasyczny panel klimatyzacji są bardzo wygodne i łatwe w obsłudze.


Francuzi połączyli dobry styl z praktycznością, dlatego bagażnik nikogo nie powinien rozczarować. Dokładnie 350 litrów to tyle, ile wynosi średnia w plasowanym o oczko wyżej segmencie C. Aczkolwiek nie pojemność jest tu najważniejsza. Dużo bardziej cieszą regularne kształty, dodatkowe siatki oraz mocowania, szeroki otwór i nisko umieszczony próg załadunku. Podczas codziennej eksploatacji bardzo łatwo docenić te elementy. Zastrzeżenia? Jedno. Półka, a przynajmniej jej część powinna otwierać się razem z klapą. Jeśli o niej zapomnimy, to będzie nieco zasłaniać widok w lusterku.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - fotele

Fotele są i ładne, i wygodne. Ich wielkość nie budzi żadnych zastrzeżeń, podobnie jak wyprofilowanie.


Technologia


Do miejskiego crossovera pasuje mała jednostka benzynowa. Najlepiej ta, która pracuje pod maską testowanego 2008. Dlaczego? Moim zdaniem to najbardziej dopracowany silnik 3-cylindrowy na rynku. Tak, francuski benzyniak przebija nawet dotychczasowego lidera, czyli litrowego Ecoboosta z gamy Forda. Ma pojemność 1,2 litra i w tej wersji generuje 110 KM (przy 5500 obr./min.). Współpracuje on z 5-biegową przekładnią manualną, która przekazuje cały potencjał na oś przednią. W tej konfiguracji auto osiąga setkę w 9,9 sekundy i rozpędza się do ponad 190 km/h. I są to bardzo dobre wyniki. Producent podaje, że w cyklu mieszanym auto powinno zużywać mniej niż 5 litrów. Tak dobrze nie jest, przynajmniej nie ze mną za kierownicą, choć 6,3 litra na 100 km bez żadnych ekonomicznych ustępstw to dalej rezultat godny pochwały.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Style - z boku

Francuski crossover ma wyraźniej zarysowane nadkola, dodatkowe osłony karoserii, relingi dachowe i znacznie wyżej poprowadzoną linię.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: