Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad
2016-01-28 00:45
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Volkswagen Sharan 2,0 TDI 140KM 4Motion Highline - niezniszczalny minivan
Z zewnątrz…
Gdybyśmy chcieli niezłośliwie zażartować, o Touranie III generacji moglibyśmy powiedzieć, że jest zaskakujący. Ot, taki oksymoron: zaskakujący Volkswagen! Otóż jedyne czym zaskakuje największy z rodziny Golfa to to, że niczym nie zaskakuje. Jest za to całkiem ładny w swojej zwyczajności. Sporo przeszkleń, kilka przetłoczeń wzdłuż boku auta i… tyle.
Linia boczna bardzo przypomina Golfa Sportsvana, podobnie jak przednia część karoserii. Tył to także kalka Golfa, tyle że Varianta. I wszystko to tak normalne, zwyczajne, bezpretensjonalne, że aż… przyjemne dla oczu. Wiadomo nie od dziś, że wielkość jednak ma znaczenie. W VW też to wiedzą, dlatego już pobieżna obserwacja pozwala dostrzec różnicę w wielkości pomiędzy II a III generacją auta. Tak, nowy Touran jest zdecydowanie większy od poprzednika. Autu przybyło 13 cm długości i aż 11 cm rozstawu osi. Przy okazji je odchudzono średnio o 62 kilogramy. Efekt? Jeden z największych i najbardziej pakownych minivanów na rynku.
… i we wnętrzu
I znowu zaskakująco! We wnętrzu Tourana… nic nie zaskakuje. Jest Golfowo, czyli schludnie, ergonomicznie, porządnie. Owszem, ci dla których ważniejsza jest forma, mogą poczuć się nieco rozczarowani zachowawczym designem kokpitu. Ale w mojej opinii dużo przyjemniej jest znaleźć się we wnętrzu auta, którego nie musimy „rozgryzać” za pomocą wielotomowej instrukcji obsługi. Nawiązując do słów jednego z kolegów z branży, to jednak Jean powinien się uczyć u Hansa.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - z boku
Większy rozstaw osi praktycznie przekłada się na większą ilość miejsca dla pasażerów. To widać i czuć! Touran jest autem siedmioosobowym, z których aż pięć posiada mocowanie ISOFIX - trzy mocowania na kanapie środkowej i 2 w ostatnim, trzecim rzędzie. A to oznacza, że Touran najnowszej generacji jest jednym z nielicznych minivanów, w którym na środkowej kanapie można zamocować jednorazowo aż 3 foteliki!
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - wnętrze
Warto docenić nie tylko pojemną kabinę, ale też bagażnik. Z kompletem podróżnych na pokładzie do dyspozycji pozostaje około 200 litrów. W konfiguracji 5-osobowej, 843 litry, a po złożeniu drugiego rzędu (chowa się w podłodze i dzięki systemowi Fold Flat tworzy równą powierzchnie ładunkową) - aż 1980 litrów! Mało? Nie ma sprawy. Tourana wyposażono w składany hak holowniczy. Wystarczy przycisnąć specjalny przycisk umiejscowiony na ściance bocznej bagażnika i czekać aż się owy hak wysunie.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - fotele
Technologia
Pod maskę auta trafia 6 silników. Tradycyjnie, diesle z wtryskiem CR o pojemnościach 1,6 oraz 2 litrów i mocach 110, 150 i 190 KM. W gamie są też jednostki benzynowe (1,2 i 1,4 TSI) generujące 110, 150 i 180 KM. Do testu otrzymaliśmy auto z dwulitrowym, 150-konnym dieslem. I nie tylko pojemne wnętrze jest atutem auta. Dwulitrowy silnik wysokoprężny, który osiąga pełną moc przy 3500 obrotach i generujący 340 Nm. (w zakresie 1750-3000 obr./min.) to kolejny atut auta. Popularny „tedeik” z wtryskiem CR zapewnia przyspieszenie tego sporego auta do pierwszej setki w mniej niż 10 sekund i rozpędzenie się do 205 km/h. Spalanie? No cóż, znowu standardowo… niewielkie.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - fotele, fot.2
Katalogowo, Touran ze 150-konnym dieslem powinien zasysać 4,5 litra ON średnio, 4 na trasie i 5,4 w mieście. Potwierdzone w teście spalanie kształtowało się na podobnym poziomie. Z tym że testowy Touran palił w mieście mniej, niż zakłada producent. Średnia z redakcyjnego testu wyniosła niewiele ponad 4 litry.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - z przodu
Niemcy po raz kolejny chcą wygrać wojnę o klienta nie tylko multilateralnością auta, ale też wyposażeniem. Jest więc klimatyzacja z filtrem przeciwpyłowym i mnóstwo gadżetów elektronicznych, takich jak: asystent parkowania, asystent wyjazdu, Trailer Assist wspomagający jazdę z przyczepą, 4 profile jazdy dla 4 różnych kierowców i Car Net, który dzięki funkcjom Cam Connect, MirrorLink, CarPlay i Android Auto, zapewnia połączenie z siecią i pełni funkcję hotspota Wi-Fi. Co więcej, nowy Touran jest seryjnie wyposażony w system automatycznego hamowania po kolizji.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline - tył
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)