Fiat 500 X lepszy niż Jeep Renegade?
2016-01-26 00:50
Fiat 500 X © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge vs. Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited
Włoski koncern bardzo ciekawie reklamował nowy model w śródziemnomorskich stacjach telewizyjnych. Spot telewizyjny tłumaczył powstanie Fiata 500 X w dość zabawny sposób. Jak? Otóż do baku zwykłej, malutkiej 500 wpada przypadkowo niebieska pigułka pewnego starszego Pana. Myślę, że wiecie o jaki apteczny specyfik chodzi. Wówczas Fiat 500 nagle zmienia się w 500 X. Przyznacie, że dość pomysłowe?W rzeczywistości jednak powstanie Fiata 500 X można bardziej przypisać Jeepowi Renegade, który zadebiutował przed "X". Fiat wykorzystał sporo patentów, zwłaszcza technicznych, które zaplikował po prostu w wyrośniętej pięćsetce. Dlatego też w uterenowionej odmianie możemy spotkać napęd AWD lub zwiększony prześwit do 179 mm (z napędem FWD jest 162 milimetry).
Jak wygląda Fiat 500 X? W skrócie można go określić jako napompowany Fiat 500. W bordowym lakierze na 18-calowych felgach z wieloma chromowanymi elementami (grill, klamki) oraz relingami wygląda dobrze. Mnie osobiście jednak okrąglawy design nadwozia Fiata 500 X nie rzucił na kolana. Jednakże elementy uterenowienia widać na pierwszy rzut oka. Auto otrzymało plastikowe nakładki na nadkola, progi oraz przeprojektowane zderzaki wyglądające na sporo mocniejsze i wytrzymalsze w ewentualne spotkaniu z podłożem.
fot. mat. prasowe
Fiat 500 X - przód
Testowany samochód jest średniej wielkości z pięciorgiem drzwi. 427 centymetrów długości klasyfikuje go raczej do miejskich crossoverów niż SUVów. Pozostałe wymiary to 180 centymetrów szerokości i 162 centymetry wysokości. Dodam jedynie, że brat bliźniak, czyli Jeep Renegade jest mniejszy i bardziej kwadratowy niż Fiat 500 X. Obiektowi mojego testu bliżej jednak do koła niż figur z ostrymi kątami.
fot. mat. prasowe
Fiat 500 X - z boku
Wnętrza Fiata 500 X zaskakuje za to nowatorskim projektem deski rozdzielczej. Tak jak w mniejszej 500 jest tu stylowo i ciekawie (wystarczy spojrzeć choćby na klamki). Materiały wykorzystane do stworzenia środka "X" są dobrej jakości, ale niestety ich twardość potrafi czasem rozczarować. Wszystko jest jednak dobrze spasowane i nieźle rozmieszczone. Pozwala to na bardzo intuicyjną obsługę i bezproblemowe korzystanie z wszystkich systemów auta nawet podczas szybkiej jazdy.
fot. mat. prasowe
Fiat 500 X - z tyłu
Najciekawszym elementem wnętrza jest jednak czarna, skórzana tapicerka foteli, która przynosi na myśl najlepsze lata włoskiej motoryzacji. Poza tym same siedziska są bardzo wygodne i ładne zarazem. Szczerze, to dla mnie najciekawszy element całego samochodu. Oczywiście są one podgrzewane i elektrycznie regulowane.
fot. mat. prasowe
Fiat 500 X - tył
Fiat, testowy egzemplarz, wyposażył bardzo porządnie. W środku auta znajdziemy dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, niezły system multimedialny z nawigacją, a także opcjonalny system audio od BEATS AUDIO, który ma moc 506 W (wymaga dopłaty 3000 zł, ale warto). Po za tym ciemne wnętrze rozświetla spore okno dachowe z szyberdachem.
fot. mat. prasowe
Fiat 500 X - z przodu i boku
oprac. : Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)