Volvo v60 - jedno z najciekawszych kombi na rynku
2016-01-21 00:45
Volvo v60 © fot. mat. prasowe
Volvo V60 na naszym rynku jest już od dawna. Mimo, że marką rządzą już Chiny niż Szwecja to producent dalej trzyma się swoich zasad. Jedną z nich jest zamiłowanie do sportu wodnego i wsparcie światowych legendarnych regat - Volvo Ocean Race.
Przeczytaj także: Volvo V60 Cross Country B4 AWD
By udowodnić moje słowa zacytuję słowa samego Volvo: Regaty Volvo Ocean Race uosabiają te same wartości, którymi kierujemy się przy produkcji naszych samochodów, czyli zaawansowane wzornictwo, bezpieczeństwo, innowacyjność, moc, wytrzymałość oraz dbałość o środowisko. Jeśli chodzi o same regaty to w 2015 roku były to regaty na 38 739 mil morskich w wyścigu dookoła globu, (prawie dwukrotność równika). Siedem załóg przepłynęło cztery oceany i zatrzymało się w 11 krajach na pięciu kontynentach, wykorzystując w tym celu flotę najnowocześniejszych jachtów wyścigowych o długości 65 stóp.Po pierwsze Volvo V60 to ładny samochód. O gustach niby się nie dyskutuje, ale dawne skandynawskie kombi trudno było nazwać atrakcyjnym. No chyba, że lubicie geometrię przestrzenną. Nasze Volvo dzięki opadającej linii dachu, długiej masce wygląda agresywnie. Testowy egzemplarz był szczególny, ponieważ mocno nawiązywał do żeglarskiej rodziny. Logo wyścigów pojawiło się w kilku miejscach na nadwoziu, a granatowy lakier w specjalnym malowaniu łączył się z barwami Volvo Ocean Race. Reszta to standardowe V60, które w podstawowej formie wygląda atrakcyjne, a w tej edycji specjalnej jest po prostu unikatowe (naklejki jednak można odkleić, bo to tylko zabieg reklamowy w testowym egzemplarzu). Inne są również końcówki rur wydechowych i 18-calowe alufelgi - sprawdźcie sami czy na plus.
fot. mat. prasowe
Volvo v60 - przód
Druga sprawa to silnik, który świetnie radzi sobie z tym nie najlżejszym samochodem (ponad 1600 kg). Czterocylindrowy turbodiesel D4 o pojemności dwóch litrów standardowo generuje 181 KM (400 NM). To naprawdę niezłe parametry jak na samochód kombi. Może to nie RS6, ale auto jest bardzo żwawe, przyspiesza elastycznie i potrafi wbić w fotel. Dowodzą temu osiągi: v-max = 226 km/h i 7,6 s do 100 km/h.
fot. mat. prasowe
Volvo v60 - z boku
Te wartości otrzymujemy również dzięki współpracy silnika z doskonałą 8-biegową, automatyczną skrzynią (nowa konstrukcja Geartronic). Przekładnia bardzo dobrze odczytuje sygnały kierowcy zarówno przy delikatnej, jak i agresywnej jeździe. Ponadto jeśli jednak bylibyście innego zdania, to V60 oferuje Wam opcję Manual oraz Sport. Ta ostatnia opcja działa również błyskawicznie, więc nie będziecie bali się wyprzedzać nawet kilku TIR-ów.
fot. mat. prasowe
Volvo v60 - z tyłu
Co do zawieszenia, Volvo V60 jeździ się komfortowo. Nie oznacza to jednak, że autem nie można wejść szybciej w zakręt. Nastawy zawieszania są optymalne do tego typu auta. Układ kierowniczy nieźle radzi sobie z prowadzeniem prawie 1,7-tonowego nadwozia. Sama jazda dzięki silnikowi i wyposażeniu jest bardzo przyjemna, ale o tym drugim poniżej.
fot. mat. prasowe
Volvo v60 - fotele
Przeczytaj także:
Volvo V60 B3 - jego siła tkwi w normalności
oprac. : Auto-strefa.pl / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)