Usportowiony Seat Leon ST Cupra dla rodziny
2016-01-17 00:55
Seat Leon ST Cupra © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Temperamentny Seat Leon ST Cupra 280
Karoseria
Jeden rzut oka i już wiadomo, że nie jest to zwykłe kombi. Zderzaki o sportowym sznycie, atrakcyjne, pięcioramienne felgi, spora lotka nad tylną klapą, dwie końcówki wydechu, przyciemnione szyby i czarne dodatki kontrastujące z białym lakierem zdradzają, że coś jest na rzeczy. Leon ST już w podstawie wygląda bardzo dobrze, ale w ubraniu przygotowanym dla Cupry emanuje dynamiką z każdej strony. Nie jest to dyskretny zawodnik, tylko gość, który od razu oznajmia, że lepiej się nie stawiać. I ta jego lekka, designerska wulgarność bardzo skutecznie przyciąga zazdrosne spojrzenia wielu kierowców. Podoba mi się!
Wnętrze
Wewnątrz jest znacznie spokojniej. Kokpit, jak w każdym innym Leonie, został solidnie poskładany z dobrych jakościowo tworzyw. Przyczepiłbym się jedynie do klamek. Nie odpadają, ale mogłyby dyskretniej zdradzać swą plastikowość, bo nie pasują od całej reszty. Ergonomia nie budzi zastrzeżeń. Zarówno dotykowy ekran multimedialny, jak i panel klimatyzacji są bardzo proste w obsłudze. Do sportowych akcentów można natomiast zaliczyć piękne, klasyczne budziki (pomiędzy którymi znalazł się wyświetlacz komputera pokładowego), a także kierownicę z bardzo dobrze leżącym w dłoniach wieńcem. Nie mogło także zabraknąć aluminiowych pedałów.
Z kolei fotele są w pewien sposób wyjątkowe, bo... nie zdradzą od razu małżonce swych sportowych właściwości, czyli godnego podparcia bocznego. Gdyby wybranka serca zobaczyła w ich miejscach pełnoprawne kubełki, to z pewnością nie pozwoliłaby dzieciom na wycieczki z tatą. A tak nie ma mowy o problemie, bo siedziska oraz oparcia mają odpowiednie twardość i wielkość. Dzięki tym szczegółom fotele sprawdzają się i w długich trasach, i na krótkich, krętych odcinkach. A jak jest na tylnej kanapie? Całkiem nieźle. Jeśli chodzi o przestrzeń to dwie osoby średniego wzrostu nie będą miały najmniejszych powodów do narzekań. W trójkę także można podróżować, ale środkowe miejsce, jak to często bywa, jest węższe i gorzej wyprofilowane od tych bocznych.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST Cupra - z tyłu
Najważniejszym, prorodzinnym atrybutem Leona ST jest jednak bagażnik. Sportowa, atrakcyjna stylistyka i spory potencjał napędowy wcale nie muszą oznaczać rezygnacji z praktyczności. Hiszpańskie kombi udowadnia, że da się połączyć przyjemne z pożytecznym. Podstawowa pojemność to 587 litrów, co oznacza wakacyjną podróż bez wyrzeczeń. Co równie istotne, po złożeniu drugiego rzędu przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1470 litrów. Spore możliwości przewozowe idą w parze z regularnymi kształtami, niski progiem i szerokim otworem załadunku. Wzór!
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST Cupra - wnętrze
Technologia
Walory praktyczne z pewnością zrobią pozytywne wrażenie na małżonce. Czy tak samo będzie w przypadku osiągów? Hmm, spodziewana reakcja to głośny pisk i wykrzykiwanie słowa "zwolnij". Można jednak podejść do tego w inny sposób. Jaki? Wytłumaczyć wszystko na spokojnie. Przecież 280 KM i 350 Nm (od 1700 do 5600 obr./min.) pozwolą na bardzo sprawne wyprzedzanie, co z kolei poprawia bezpieczeństwo. A to jest, jak każdy wie, jest najważniejsze! Do tego automatyczna skrzynia biegów - synonim wygody.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST Cupra - fotele
Na szczęście owy automat to szybka i bardzo płynna przekładnia dwusprzęgłowa, która umiejętnie dobiera przełożenia. Tak skonfigurowany Leon ST przyspiesza do setki w 6 sekund i rozpędza się do 250 km/h. Mówcie co chcecie, ale takie rezultaty będą robić wrażenie nie tylko pod przedszkolem. Jak odpowiedzieć żonie, gdy zapyta o spalanie? Tylko szczerze, rzecz jasna! I tak nie ma czego ukrywać, gdyż Leon ST Cupra podczas spokojnej jazdy zadowala się 8 litrami. Owszem, w mieście pochłonie wyraźnie więcej, ale średnia z całego testu (dystans 1000 km, cykl mieszany) wyniosła 9 litrów, co jest jak najbardziej akceptowalnym rezultatem.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST Cupra - z boku
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)