Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose
2016-01-11 00:50
Przeczytaj także: Renault Captur 1.2 TCe 120 Intens stworzony z myślą o kobietach
Wrażenia z jazdy
Pod względem właściwości jezdnych widać, że to dopracowana konstrukcja. Auto ma precyzyjny układ kierowniczy, dzięki któremu łatwo wyczuć zachowanie podwozia. Owszem, podczas gwałtownego manewrowania karoseria przechyla się na boki, ale wszystko dzieje się w granicach pełnego bezpieczeństwa, dlatego przyczepiać się nie sposób, tym bardziej że prześwit nie należy do "miejskich".
fot. mat. prasowe
Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose - z boku
W mieście można natomiast docenić dobre wyciszenie, które potrafi odseparować podróżnych od otoczenia. Świetna widoczność na wszystkie strony też ma znaczenie, szczególnie podczas manewrowania na zatłoczonych parkingach. A co z zawieszeniem? Dobre, choć nie bez wad. Nieźle pokonuje nierówności, ale na większych dziurach potrafi dość głośno poinformować o swojej pracy.
fot. mat. prasowe
Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose - przód
Jeśli chodzi o zespół napędowy to w praktyce trudno mu cokolwiek zarzucić. Silnik szybko "wspina" się na odpowiednie obroty, ma dobry moment i wyprzedzanie nie stanowi najmniejszego kłopotu. Na pochwałę zasługuje także precyzyjna przekładnia, która wraz z jednostką tworzy dobry duet. Do kompletu dochodzi napęd 4WD. Nie jest to samochód do off-roadu, ale zjazd z asfaltu jest jak najbardziej możliwy. Warto jednak zaznaczyć, że napędzanie obu osi przyda się przede wszystkim na śliskich nawierzchniach, by zwiększyć bezpieczeństwo jazdy.
fot. mat. prasowe
Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose - tył
Okiem przedsiębiorcy
Aby Kadjar nie podbierał klientów Qashqaiowi, ma nieco większe gabaryty, przez co plasuje się go trochę wyżej niż japońskiego bliźniaka. Na szczęście nie widać tego po cenniku. Za podstawowy egzemplarz trzeba zapłacić 75 500 zł. Sztuka ze 130-konnym dieslem i napędem na obie osie to wydatek co najmniej 102 900 zł. Na szczycie cennika jest... egzemplarz testowy w wersji Bose. Cena? 119 900 zł.
Usługi finansowe francuskiej marki obejmują oczywiście kredyt. Większość warunków ustala się indywidualnie z klientem w konkretnej sytuacji, jednakże warto zaznaczyć, że umowa może trwać nawet do 96 miesięcy. Leasing to natomiast wpłata wstępna od 0%, okres umowy od 24 do 60 miesięcy i równe, miesięczne raty. Oferta Renault obejmuje także najem długo terminowy, który jest nieco droższym, ale wygodniejszym dla klientów rozwiązaniem.
Podsumowanie
Kadjar to udana wariacja na temat Qashqaia. Dobrze wygląda, dobrze jeździ i jego ceny nie przyprawiają o zawrót głowy. Mam nadzieję, że wyraźne problemy ze spasowaniem dotyczą tylko egzemplarzy przedprodukcyjnych. Jeśli jednak nie to przydałby się szybki lifting, który uwolniłby to fajne auto od drobnej, ale jednak drażniącej wady.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)