SsangYong Tivoli 1.6 e-XDi 2WD Quartz wygląda po europejsku
2016-01-09 00:46
Przeczytaj także: Czy SsangYong Tivoli jest wart uwagi?
Wrażenia z jazdy
W teście Tivoli z benzynową jednostką stwierdziłem, że lepiej pasowałby mu diesel. Czy teraz to potwierdzę? A i owszem. Niestety, nie bez zastrzeżeń. Niemal każdy, kto prowadził testowy egzemplarz z benzyniakiem dostrzegał trudne do wyczucia sprzęgło. W dieslu tego problemu nie ma, jednakże... znacznie mniej przyjaźnie pracuje skrzynia biegów wyróżniająca się mniejszą precyzją. Da się to dostrzec przede wszystkim "na zimno".
fot. mat. prasowe
SsangYong Tivoli 1.6 e-XDi 2WD Quartz - z przodu
Na tym jednak koniec wyraźnych wad zespołu napędowego. Auto chętniej i płynniej przyspiesza, choć nie ukrywam, że maksymalny moment i tak przydałby się od nieco niższych obrotów. Nie można mieć zastrzeżeń do kultury pracy jednostki wysokoprężnej. Oczywiście, słychać jej pracę, ale nie na tyle, by to przeszkadzało, co jest zasługą naprawdę dobrego wyciszenia kabiny. Poza tym, nie ma mowy o żadnych nieprzyjemnych drganiach dostających się do kabiny.
fot. mat. prasowe
SsangYong Tivoli 1.6 e-XDi 2WD Quartz - przód
Jeśli chodzi o właściwości jezdne, to testowany SsangYong preferuje... spokój. Układ kierowniczy nie jest genialny, ale podczas normalnej jazdy nie można narzekać na jego precyzję. Zawieszenie to natomiast ukłon w stronę komfortu. Nie hałasuje, nie męczy i dobrze pokonuje wszelkiego rodzaju nierówności polskich dróg. Z kolei w mieście można docenić niezłą widoczność ułatwiającą manewrowanie.
fot. mat. prasowe
SsangYong Tivoli 1.6 e-XDi 2WD Quartz - tył
Okiem przedsiębiorcy
Tivoli to oferta przede wszystkim dla klientów indywidualnych. Przedstawiciele koreańskiej marki wiedzą, że w walce o wyniki sprzedaży najlepszą bronią jest cena. Cieszy więc, że kwoty jakich SsangYong oczekuje za Tivoli nie są przesadnie wysokie. Podstawę można mieć już za 56 900 zł.
Egzemplarz testowy z dobrym wyposażeniem i oszczędnym dieslem kosztuje natomiast 73 300 zł. Za topowego Tivoli z tym samym silnikiem trzeba natomiast zapłacić 85 300 zł, co w porównaniu do cenników konkurencji jest dalej dobrą ofertą. Warto zaznaczyć, że SsangYong oferuje także 5-letnią gwarancję z limitem 100 000 km.
Podsumowanie
Tivoli to niezły crossover, który może przyczynić sie do wzrostu popularności SsangYonga w Polsce. Na tle konkurencji wyróżnia się dobrym stosunkiem ceny do jakości, a także bardzo przestronnym wnętrzem. Mam nadzieję, że przy okazji liftingu Koreańczycy poprawią kilka wskazanych wad, dzięki czemu będziemy mogli częściej oglądać ten model na drogach.
Przeczytaj także:
SsangYong Tivoli 1.6 2WD Sapphire ma szanse na sukces w Polsce?
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)