Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance to typowy crossover
2016-01-08 10:38
Przeczytaj także: Bezkonkurencyjna Honda HR-V Sport
Wrażenia z jazdy
HR-V to typowy crossover. Napęd wyłącznie na przednie koła i prześwit wynoszący 170 milimetrów sugeruje, że II generacja HR-V to raczej bulwarówka, którą można komfortowo podróżować w miejskiej dżungli, a jeśli chodzi o kontakt z terenem, to dojedziemy najwyżej na działkę pod miastem. Wydaje się jednak, że w przypadku tego modelu Honda nie miała aspiracji tworzenia małej terenówki o wyglądzie sportowego SUV-a.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - z boku
Jak już ustaliliśmy, HR-V w teren nie pojedziemy. Za to na asfaltowych serpentynach crossover Hondy bardzo dobrze trzymał się drogi. To zastanawiające, szczególnie że zastosowano w niej (zbyt) proste i może już niezbyt nowoczesne zawieszenie, czyli kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Okazuje się jednak, że system, choć prosty, działa. Ba, szybciej pokonywane zakręty nie wywarły na zawieszeniu większego wrażenia. Dzięki adaptacyjnemu, elektrycznemu wspomaganiu układu kierowniczego zawsze wiadomo, co się dzieje z przednimi kołami. Reasumując, HR-V na wyścigi się nie nadaje, ale daje naprawdę sporą przyjemność podczas normalnej jazdy.
Okiem przedsiębiorcy
Honda HR-V w wersji podstawowej kosztuje około 72 tysięcy złotych. Najdroższe modele z silnikiem Diesla i skrzynią bezstopniową to wydatek rzędu 107 tysięcy złotych. Ceny są więc wysokie, choć pierwsze doniesienia z salonów Hondy pokazują, że klienci i tak ustawiają się po ten model w sporej kolejce. Trzeba przy tym zaznaczyć, że wyposażenie jest naprawdę dobre i niewiele brakuje do „full opcji”.
fot. mat. prasowe
Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - z tyłu
Honda oferuje spory wachlarz finansowy. Istnieje oczywiście możliwość wzięcia kredytu nawet do 84 miesięcy. Raty mogą być równe lub malejące, a wszystkie inne kwestie dostosowywane są indywidualnie dla każdego klienta. Jeśli chodzi o leasing, mamy do czynienia z dwoma wariantami: operacyjnym i finansowym. Okres umowy trwa od 24 do 60 miesięcy i od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego. Istnieje możliwość wybrania jednej z trzech walut: PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych, jak i używanych.
Podsumowanie
Honda, po kilku latach posuchy wystrzeliła z dwiema nowościami. Kolejne generacje Jazza i HR-V potwierdzają, że Japończycy wciąż są w formie. Szczególnie nowy crossover ma szansę na spory sukces rynkowy. Tym razem auto idealnie trafia w gusta tzw. szerokiego odbiorcy. I choć cena tego modelu jest wysoka, to i tak będziemy go często mijać na ulicach.
Przeczytaj także:
Honda HR-V 1.6 i-dtec i czterech wspaniałych….
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)