eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autHonda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance to typowy crossover

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance to typowy crossover

2016-01-08 10:38

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance to typowy crossover

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Pierwsza generacja Hondy HR-V była wyjątkowo, jak na swoje czasy oczywiście, ekstrawagancka. Pewnie dlatego nie zdobyła w Polsce popularności. Zachowawczy Polacy docenili HR-V I generacji dopiero jako auto z tzw. drugiej ręki. Tworząc HR-V II generacji inżynierowie i konstruktorzy podeszli do auta w podobny sposób jak do poprzedniczki. Honda ponownie postawiła na niebanalną stylistykę i przestronne wnętrze. Aha, i jeszcze silniki. Bez downsizingu! Wydaje się, że tym razem sztuczka zadziała…

Przeczytaj także: Bezkonkurencyjna Honda HR-V Sport

Z zewnątrz…


Jakie jest to auto? Z wyglądu bliżej mu do podniesionego coupe niż crossovera. Prezentuje się subtelnie, finezyjnie, wręcz delikatnie. Można zaryzykować twierdzenie, że HR-V zaprojektowano tak, aby połączyć dynamiczny styl coupe z nieco masywniejszym z wyglądu crossoverem i funkcjonalnością minivana. Skomplikowane, ale się udało. Tak jak udało się dorzucić do tego odrobinę sportowego sznytu. Patrząc na auto z profilu, nietrudno dostrzec w wyglądzie dynamikę. Od słupka B linia dachu dość zdecydowanie schodzi ku dołowi. Nad klapą bagażnika sterczy zadziornie spojler. Wrażenie sportowej lekkości potęguje opadająca ku tyłowi linia okien czy ukryte w obrysie tylnych drzwi klamki. Tak, tył auta zdecydowanie nie wygląda ani na masywnego SUV-a, ani nawet crossovera. Ale gdzie jest lekko i finezyjnie, to jest. Przednia cześć auta wygląda na bardzo mocną, wręcz terenową. Masywny czy nawet muskularny charakter HR-V II podkreślają dodatkowo mocno zarysowane błotniki i plastikowe wstawki na nadkolach.

… i we wnętrzu


We wnętrzu jest równie nietuzinkowo. Bardzo nowocześnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą i panel środkowy wykonano z dobrego jakościowo plastiku i oczywiście bardzo starannie. W dolnej części kokpitu wykorzystano nieco twardsze materiały, ale od kilku lat w projektowaniu aut obok designerów czy inżynierów udział biorą, niestety, też… księgowi. Honda dopracowała bardzo swój system multimedialny. Oparty na Androidzie, ma w miarę czytelny interfejs. Nie epatuje też milionem przycisków i pokręteł, a jeżeli już czymś zadziwia, to raczej designerskim eklektyzmem i pragmatycznym podejściem do informatycznych umiejętności przeciętnego kierowcy…

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - przód

Przednia cześć auta wygląda na bardzo mocną, wręcz terenową.


Pod względem wolnej przestrzeni kierowca i siedzący obok niego pasażer nie mają powodów do narzekania. Na tylnej kanapie, wygodnie podróżować będą tylko dwie dorosłe osoby. Dodatkowo muszą spełniać jeszcze jeden warunek. Mieć maksymalnie 185 cm wzrostu. Mocno schodząca ku dołowi linia dachu trochę ogranicza przestrzeń nad głową. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest raczej miejscem awaryjnym. Zdecydowanie węższe i ograniczone tunelem środkowym nie zagwarantuje komfortu na dłuższej trasie. No chyba że młodszemu nastolatkowi. Warto jednak dodać, że nikomu nie powinno brakować miejsca na nogi. Co ciekawe, standardowo II generacja Hondy HR-V posiada znany już np. z modelu Civic system Magic Seats. Pozwala on m.in. złożyć siedziska tylnej kanapy, dzięki czemu uzyskujemy 1240 mm wysokości od poziomu podłogi do podsufitki.

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - tył

Tył auta zdecydowanie nie wygląda ani na masywnego SUV-a, ani nawet crossovera.


Bagażnik miejskiego crossovera mieści standardowo 448 litrów. To świetny wynik jak na tę klasę. Konkurencja może pozwolić sobie na znacznie mniej. Po złożeniu oparć kanapy można uzyskać niemal płaską powierzchnię i 1026 litrów pojemności.

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - wnętrze

Bardzo nowocześnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą i panel środkowy wykonano z dobrego jakościowo plastiku i oczywiście bardzo starannie.


Technologia


Honda, i chwała jej za to, oparła się downsizingowi. Pod maską testowego HR-V pracował silnik uzyskujący 130 KM z 1,5 litra pojemności. Pełną moc motor rozwija dopiero przy 6600 obrotach, a maksymalny moment obrotowy (155 Nm.) - przy 4600 obrotach. No cóż, jednostki Hondy od zawsze mają w sobie motocyklowy gen i lubią wyższe obroty. Moc i-VTEC'a jest wystarczająca w aucie o tych gabarytach. Oczywiście, można by się zastanawiać, czy brak turbiny nie daje się zbytnio odczuć, szczególnie, gdy trzeba kogoś dynamicznie wyprzedzić, ale nie jest wcale tak źle, bo wskazówka obrotomierza chętnie wspina się do góry.

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - fotele

Pod względem wolnej przestrzeni kierowca i siedzący obok niego pasażer nie mają powodów do narzekania.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: