Hyundai i40 2.0 GDI Premium z charakterem
2016-01-07 13:01
Przeczytaj także: Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus
Wrażenia z jazdy
Jak jedzie się Hyundaiem i40? Bardzo komfortowo. Zawieszenie jest tyleż sprężyste, co miękkie. Ale ta mieszanina komfortu i sportu lepiej niż nieźle zachowuje się w szybkich łukach. Tylko w ostrych zakrętach przejeżdżanych szybko można wyczuć podsterowność pojazdu. Zawieszenie doskonale radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności na drodze. Auto, nawet na koleinach wyżłobionych przez ciężkie auta nie kiwa się niczym jacht na sztormowej fali. Do kabiny nie przedostają się nieprzyjemne odgłosy pracy sprężyn i amortyzatorów. Kabina jest doskonale wygłuszona. Szum wiatru opływającego karoserię w zasadzie nie dociera do uszu kierowcy i pasażerów. Według producenta, auto powinno palić 9,7 w mieście, 6,2 na trasie i 7,5 litra średnio. I… tyle paliło w redakcyjnym teście. Taka szczerość i realizm w ocenie możliwości auta nieczęsto zdarza się wśród producentów aut. Innymi słowy, czapki z głów….
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 2.0 GDI Premium - z przodu
Jak jedzie się Hyundaiem i40? Bardzo komfortowo.
Okiem przedsiębiorcy
Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy Hyundai o klienta walczył nie jakością, a ceną. Auta ze stylizowanym H na grillu, bywają teraz droższe niż europejska konkurencja. Absolutne minimum jakie trzeba wydać na Hyundaia i40 to prawie 92 tysiące złotych. Topowa odmiana, kosztuje prawie 130 tysięcy. Auto testowe wyceniono na blisko 120 tys. zł.
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 2.0 GDI Premium - tył
Kuper pozostał w zasadzie bez zmian. W zasadzie, bo w tylnych lampach dodano diody LED.
Warto wspomnieć, że Hyundai oferuje na swoje auta 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. Koreańska marka ma w ofercie dość szeroki wachlarz finansowy. Klienci indywidualni zainteresowani zakupem testowanego modelu mogą wybrać jeden z dwóch wariantów kredytowych: 50/50 (wpłata początkowa 50% ceny pojazdu, oprocentowanie 0%, okres kredytowania 12 miesięcy) lub 3×33 (wpłata początkowa 33,4% ceny pojazdu, oprocentowanie 0%, ubezpieczenie od 2,99%, okres kredytowania 24 miesiące, druga wpłata po 12-tym, a trzecie po 24 miesiącu umowy). Dla firm Hyundai przygotował leasing finansowy (od 12 do 60 miesięcy) i operacyjny (od 24 do 60 miesięcy). W obu przypadkach wpłata początkowa może nie występować ale wiek pojazdu plus okres leasingu nie może przekroczyć 11 lat.
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 2.0 GDI Premium - z przodu i boku
Absolutne minimum jakie trzeba wydać na Hyundaia i40 to prawie 92 tysiące złotych.
Podsumowanie
Hyundai i40 to pod względem technicznym kuzyn Opitmy. Ale oba auta są jak ogień i woda. Z jednej strony KIA, która „przebrała” się za Mazdę z grillem nieboszczki, Daewoo Leganzy, a z drugiej i40, który nie musi niczego udawać. Po prostu… jest i ma swój charakter.
![Hyundai i40 Wagon - klasa premium? [© Adam Gieras] Hyundai i40 Wagon - klasa premium?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Hyundai-i40/Hyundai-i40-Wagon-klasa-premium-172102-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)