Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC przykuwa wzrok
2015-12-18 00:55
Przeczytaj także: Pełen zalet Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC
Karoseria
Atrakcyjny design to jeden z największych atutów crossoverów. Nie inaczej jest w przypadku Mercedesa. Jego sylwetka przykuwa wzrok bardzo skutecznie. Połączenie ostrych linii z obłymi kształtami rzadko daje tak miły dla oka rezultat. Duży grill, masywne zderzaki (pakiet Urban), a także świetnie narysowane lampy i reflektory "robią robotę". Nie bez znaczenia jest także szary mat, którym polakierowano karoserię. Ba! Dzięki niemu trudno przejść obojętnie obok tego GLA.
Wnętrze
Cieszy mnie, że wnętrze ma ten sam charakter. Jest sportowo i elegancko zarazem. Kokpit został poskładany z tych samych klocków, co w Klasie A. I nikogo to nie powinno dziwić. Możemy więc liczyć na godne materiały wykończeniowe i wzorowe spasowanie. Fajnym akcentem są trzy centralnie umieszczone dysze nawiewu. Na pochwałę zasługują również zegary, które dobrze wyglądają i są bardzo czytelne. Z kolei obsługa multimediów, jak i klimatyzacji nie sprawia najmniejszych kłopotów, nawet podczas jazdy. Nie każdemu jednak przypadnie do gustu sposób zamontowania środkowego ekranu - wygląda on trochę jak zewnętrzny tablet. Aczkolwiek to jedynie kwestia gustu.
Fotele są i wygodne, i dobrze wykonane. Ich urodę zwiększają zintegrowane zagłówki, jednakże dla niższych osób nie jest to najlepsze rozwiązanie. Ale ja, czyli "wzrostowy średniak" nie miałem powodów do narzekań. Wręcz przeciwnie, daje duży plus za wyprofilowanie "boczków". W drugim rzędzie jest sporo miejsca dla dwóch osób. W trójkę też się da, ale środkowe siedzisko jest dość wąskie i tuż pod nim biegnie wysoki tunel, dlatego nie ma mowy o równouprawnieniu do korzystania z komfortu. Warto dodać, że kąt pochylenia oparcia jest odpowiedni.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC - z tyłu
Jego sylwetka przykuwa wzrok bardzo skutecznie. Połączenie ostrych linii z obłymi kształtami rzadko daje tak miły dla oka rezultat.
Dostęp do bagażnika ułatwia szeroki otwór i stosunkowo niski próg załadunku. Pojemność? W konfiguracji 5-osobowej mamy do dyspozycji 421 litrów. Całkiem sporo. Po złożeniu drugiego rzędu wolna przestrzeń wzrasta do 1235 litrów. To oznacza, że można się spakować na wakacje albo... przewieźć pralkę.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC - wnętrze
Jest sportowo i elegancko zarazem. Kokpit został poskładany z tych samych klocków, co w Klasie A.
Technologia
Matowa "szata" testowanego GLA daje do zrozumienia, że pod maską kryje się "coś mocnego". I owszem, sercem niemieckiego crossovera jest 2-litrowy benzyniak generujący 211 KM (przy 5500 obr./min.) i 350 Nm (od 1200 do 4000 obr./min.). Współpracuje on z 7-biegową przekładnią automatyczną, która przekazuje jego potencjał na obie osie (4MATIC). Takie technologiczne "kolabo" pozwala podejrzewać, iż auto całkiem sprawnie odpycha się do przodu. Czy aby na pewno? Na pewno... Sprint do pierwszej setki zajmuje jedynie 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Są to wyniki, których nie powstydziłby się nawet współczesny hot hatch. Producent podaje, że w cyklu mieszanym GLA 250 4MATIC zużywa 6,5 litra. No chyba nie... W teście (800 km, cykl mieszany) średnie spalanie wyniosło 8,2 litra. To wyraźnie więcej, ale i tak w miarę rozsądnie.
fot. mat. prasowe
Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC - fotele
Fotele są i wygodne, i dobrze wykonane. Ich urodę zwiększają zintegrowane zagłówki, jednakże dla niższych osób nie jest to najlepsze rozwiązanie.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
narinea / 2015-12-28 13:07:10
Crossovery przyciągają do salonów coraz więcej klientów. Także tych, którzy szukają czegoś premium. Mercedes stworzył model GLA, czyli kompaktowego przedstawiciela tego gatunku ale nie jest jedyny i w dodatku drogi nawet jak na klasę premium, w tym segmencie wybrałabym Infiniti QX70. [ odpowiedz ] [ cytuj ]