Toyota Century, limuzyna japońskiego cesarza
2015-12-13 00:30
Przeczytaj także: Nowa Toyota RAV4 Hybrid
Relacje samych kierowców są niemal niemożliwe do znalezienia, podobnie jak dane dotyczące osiągów tego samochodu. Zapewne są po prostu „wystarczające”, a odczuciami szofera nikt się specjalnie nie przejmuje – on jest w pracy i ma jechać tak, by pasażer siedzący z tyłu był zadowolony.
A zdarza się, że jest to pasażer naprawdę wyjątkowy. Oprócz wielu przedsiębiorców, prezesów korporacji czy dyplomatów Toyotą Century wożony jest Akihito – 125. cesarz Japonii.
Rodzina cesarska ma do swojej dyspozycji cztery specjalne egzemplarze tej Toyoty. Nieco różnią się one od wersji, którą można nabyć w salonie. Cesarskie Century są dłuższe (mają 6,2 metra długości), wyższe i trochę inaczej wyglądają – można zauważyć, że z profilu przypominają Rolls Royce’a Phantoma.
Są też oczywiście opancerzone.
Te samochody trafiły do pałacu cesarskiego w 2006 roku, zastępując służące tam od ponad 30 lat Nissany Prince-Royal.
fot. Toyota, Wikipedia
Model Century jest oferowany jedynie na rynku japońskim
Premier Japonii jeździ za to Lexusem LS600h.
Model Century jest oferowany jedynie na rynku japońskim. W tej chwili właściwie nie ma tam konkurencji. Klienci zainteresowani tym autem raczej nie spojrzą na BMW serii 7 ani Mercedesa klasy S, od kilku lat na rynku nie ma też już równie egzotycznych dla Europejczyka modeli, takich jak Mitsubishi Proudia czy Nissan President, z którymi Century mogło rywalizować.
Cena nowego egzemplarza to około 12 i pół miliona jenów (ok. 400 000 zł).
Pojedyncze Toyoty Century zdarzają się w Wielkiej Brytanii, sprowadzone tam głównie przez japońskich dyplomatów. Na egzemplarz z 2001 roku, wystawiony aktualnie na sprzedaż, trzeba przygotować dziesięć tysięcy funtów.
Od niedawna auta z kierownicą po prawej stronie można legalnie rejestrować także w Polsce. Może w takim razie jakiś fan klimatu „Japan Domestic Market” skusi się na taką limuzynę? Będzie naprawdę „jedyna taka”...
Przeczytaj także:
Toyota PROACE VAN 2016 gotowa na debiut
1 2
oprac. : Mikołaj Adamczuk / Motoryzacyjnie Pod Prąd
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)