eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSmart ForFour 1.0 Proxy - jedyny w swoim rodzaju

Smart ForFour 1.0 Proxy - jedyny w swoim rodzaju

2015-12-09 15:10

Przeczytaj także: Smart ForFour 1.0 Proxy, gdy rozmiar ma znaczenie


71-konny silnik lubi wyższe obroty, dlatego jeżeli bardzo się uprzemy i mamy sporo czasu (teoretycznie, około 15 sekund) rozpędzimy Smarta do 100 km/h. Maksymalnie (nie sprawdzaliśmy w praktyce) auto przekroczy 150 km/h. Smart nie jest tani (o czym wspomnimy nieco później), za to bardzo dobrze wyposażony. Zarówno w systemy wspomagające bezpieczeństwo, jak i te, które uprzyjemniają codzienną eksploatację. Klimatyzacja, niezłe nagłośnienie, nawigacja.

fot. mat. prasowe

Smart ForFour 1.0 Proxy - fotele

Smart FF to wygodne, 4-osobowe auto i nie ma w tym żadnej przesady.


Wrażenia z jazdy


Jak jeździ Smart? No cóż, nie jest to, jak już wspomniałem, demon szybkości. Ale litrowy motorek dość dzielnie popycha go do przodu. To, co drażni, to kiepskie wyważenie trzycylindrowej jednostki Renault. W czasie jazdy wszystko jest OK. Kiedy stoimy, drgania czuć wyraźnie na kierownicy. Delikatnie wibruje zresztą całe nadwozie. Tu z rozrzewnieniem wspominamy trzycylindrowe jednostki Volkswagena, które kulturą pracy biją zgermanizowanego Francuza na głowę.

fot. mat. prasowe

Smart ForFour 1.0 Proxy - tył

Smart nie należy do demonów prędkości. Nad jego tylną osią pracuje znany z Renault Twingo litrowy motor benzynowy o mocy 71 KM osiąganej przy 6000 obrotach.


Zawieszenie? Zdecydowanie twarde. Ale jest to twardość z zakresu akceptowalnych. Do jazdy w mieście, idealnie. Na trasie, tragedii nie ma. Na nierównościach auto podskakuje jak każdy maluch segmentu A. W zakrętach, Smart prowadzi się pewnie i choć to tylny napęd, nawet na śliskim kierowca tego nie odczuwa. Spalanie, według producenta powinno wynosić 4,9 w mieście, 3,8 w trasie i 4,2 litra średnio. No cóż, tyle teoria. Praktyka to 5,5 miasto, 4,4 trasa i około 5,1 litra średnio. I tu wstydu nie ma, bo cała, niemała zresztą konkurencja konsumuje podobne ilości benzynki bezołowiowej.

fot. mat. prasowe

Smart ForFour 1.0 Proxy - przód

Smart jest nietuzinkowy, ekscentryczny, jedyny w swoim rodzaju.


Okiem przedsiębiorcy


Smart, jaki jest, każdy widzi. A jest nietuzinkowy, ekscentryczny, jedyny w swoim rodzaju. A za to trzeba (warto) zapłacić. Podstawowa wersja z jednostką 61-konną to wydatek 47 400 zł. Wersja Proxy z silnikiem mocniejszym o 10 KM kosztuje 63 tysiące. Egzemplarz testowy, który doposażono w kilka dodatków został wyceniony na ponad 70 tysięcy. Cena nie wróży zatem powodzenia na rynku flotowym, ale przecież nie dla mistrzów prostej, to znaczy przedstawicieli handlowych został stworzony.

Oferta finansowa obejmuje kredyt ze standardową spłatą, kredyt z ostatnią ratą balonową i Credit&Drive z możliwością zwrócenia samochodu lub wydłużenia spłaty. Dla przedsiębiorców niemiecka marka przygotowała trzy opcje: klasyczny leasing, Lease&Drive Basic (pod koniec umowy zwrot pojazdu) oraz Leasing z serwisem (zawierający naprawy, przeglądy, podatki i ubezpieczenia komunikacyjne).

Podsumowanie


Smarta można polubić lub znienawidzić. To sympatyczne autko nikogo jednak nie pozostawi obojętnym. W odróżnieniu od swojego mniejszego brata, który jest bardziej nowoczesnym gadżetem niż autem, Forfour to pojazd w pełni praktyczny. Zabierze na pokład 4 osoby i prawie 190 litrów bagażu. A do tego, wygląda nadzwyczajnie i… jest, nomen omen, Mercedesem…
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: