Uterenowione Volvo V60 Cross Country
2015-12-08 16:17
Przeczytaj także: Volvo V60 Cross Country D4 AWD. Kombi lepsze niż suv?
Pamiętajmy jednak, że to kombi więc kluczowym elementem w takim aucie jest przestrzeń. O ile dwójka z przodu będzie zawsze podróżować komfortowo, to z tyłu nie zmieści się już trójka rosłych osób. Dzieci będą jeździć z pełnym zadowoleniem, aczkolwiek gorzej gdy będą potrzebować 3 fotelików. W bagażniku znajdzie się miejsce na 430 litrów pakunków. Dodatkowo pod jego podłogą znajdziemy dojazdówkę.
fot. Jakub Głąb
Volvo V60 Cross Country - reflektor
Wnętrze wersji Cross Country jednak niewiele różni się od standardowego V60. To co czuć i widać to podwyższony o 6,5 cm prześwit (20 cm) oraz lekko zmodyfikowane zawieszenie. Razem z pewnym i elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym powoduje, że Volvo V60 Cross Country jeździ się precyzyjnie, ale też komfortowo. W aucie nie czuć zbytnio pokonywanej prędkości oraz polskich problemów drogowych, a nawet z 19-calowymi obręczami samochód przyjemnie pokonuje nierówności - znowu plus za uterenowienie.
fot. Jakub Głąb
Volvo V60 Cross Country - fotele
Wersja Cross Country skrywa jeszcze jedną ważną rzecz - napęd 4x4 ze sprzęgłem Haldex oraz automatyczną skrzynię biegów, która notabene działa dobrze. Dzięki tym 2 rzeczom V60 CC może dzielnie służyć zimową porą na południu naszego kraju. Nie przestraszy go nawet błoto i piasek, ponieważ auto jest w stanie pokonać naprawdę ciężkie warunki. Zapewne większości klientów nie przyjdzie na myśl, by wyjeżdżać V60 w teren, ale czasem takie okazje przytrafiają się bez naszej chęci, więc dobrze mieć pewność i wiedzieć, że auto sobie poradzi. To już trzeci argument za taką wersją.
fot. Jakub Głąb
Volvo V60 Cross Country - pokrętła
Bez wątpienia, istotnym elementem naszej testówki był wysokoprężny silnik o starym oznaczeniu D4, który posiada 5 cylindrów oraz dwie turbosprężarki. Owocuje to, po pierwsze: ciekawym brzmieniem silnika (jak na Diesla naprawdę spoko) oraz wielką elastycznością. Volvo V60 CC z D4 ciągnie i rozpędza się od samego spodu, a 420 NM maksymalnego momentu obrotowego czuć pod prawą stopą. Silnik ten generuje 190 KM, które rozpędzają 1861 kg do pierwszej setki w niecałe 9 sekund. Prędkość maksymalna tak skonfigurowanej V60 to 205 km/h.
Przeczytaj także:
Volvo V60 Cross Country B4 AWD
1 2
oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)