eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autUterenowione Volvo V60 Cross Country

Uterenowione Volvo V60 Cross Country

2015-12-08 16:17

Przeczytaj także: Volvo V60 Cross Country D4 AWD. Kombi lepsze niż suv?


Pamiętajmy jednak, że to kombi więc kluczowym elementem w takim aucie jest przestrzeń. O ile dwójka z przodu będzie zawsze podróżować komfortowo, to z tyłu nie zmieści się już trójka rosłych osób. Dzieci będą jeździć z pełnym zadowoleniem, aczkolwiek gorzej gdy będą potrzebować 3 fotelików. W bagażniku znajdzie się miejsce na 430 litrów pakunków. Dodatkowo pod jego podłogą znajdziemy dojazdówkę.

fot. Jakub Głąb

Volvo V60 Cross Country - reflektor

V60 tak jak każde Volvo można rozpoznać poznać po pionowych reflektorach w kształcie łzy z tyłu auta.


Wnętrze wersji Cross Country jednak niewiele różni się od standardowego V60. To co czuć i widać to podwyższony o 6,5 cm prześwit (20 cm) oraz lekko zmodyfikowane zawieszenie. Razem z pewnym i elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym powoduje, że Volvo V60 Cross Country jeździ się precyzyjnie, ale też komfortowo. W aucie nie czuć zbytnio pokonywanej prędkości oraz polskich problemów drogowych, a nawet z 19-calowymi obręczami samochód przyjemnie pokonuje nierówności - znowu plus za uterenowienie.

fot. Jakub Głąb

Volvo V60 Cross Country - fotele

Wewnątrz skórzane fotele - kolory to jasny brąz, pomarańcz z szarością.


Wersja Cross Country skrywa jeszcze jedną ważną rzecz - napęd 4x4 ze sprzęgłem Haldex oraz automatyczną skrzynię biegów, która notabene działa dobrze. Dzięki tym 2 rzeczom V60 CC może dzielnie służyć zimową porą na południu naszego kraju. Nie przestraszy go nawet błoto i piasek, ponieważ auto jest w stanie pokonać naprawdę ciężkie warunki. Zapewne większości klientów nie przyjdzie na myśl, by wyjeżdżać V60 w teren, ale czasem takie okazje przytrafiają się bez naszej chęci, więc dobrze mieć pewność i wiedzieć, że auto sobie poradzi. To już trzeci argument za taką wersją.

fot. Jakub Głąb

Volvo V60 Cross Country - pokrętła

Sterowanie za pomocą 4 pokręteł nie jest super intuicyjne, a wystający kokpit dalej trochę mnie zaskakuje i dziwi.


Bez wątpienia, istotnym elementem naszej testówki był wysokoprężny silnik o starym oznaczeniu D4, który posiada 5 cylindrów oraz dwie turbosprężarki. Owocuje to, po pierwsze: ciekawym brzmieniem silnika (jak na Diesla naprawdę spoko) oraz wielką elastycznością. Volvo V60 CC z D4 ciągnie i rozpędza się od samego spodu, a 420 NM maksymalnego momentu obrotowego czuć pod prawą stopą. Silnik ten generuje 190 KM, które rozpędzają 1861 kg do pierwszej setki w niecałe 9 sekund. Prędkość maksymalna tak skonfigurowanej V60 to 205 km/h.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: