eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autPeugeot 208 1.2 PureTech Allure: czeka go zawrotna kariera?

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure: czeka go zawrotna kariera?

2015-11-26 09:39

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure: czeka go zawrotna kariera?

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

208 to dla PSA, a właściwie dla Peugeota model wolumenowy. Nic więc dziwnego, że trzy lata po debiucie rynkowym auto przeszło dość gruntowny lifting. I trzeba przyznać, że po interwencji stylistów i inżynierów francuski mieszczuch lepiej wygląda i lepiej jeździ. Przestylizowane wnętrze, kilka odważnych zmian w nadwoziu, przebudowane, mocniejsze i oszczędniejsze silniki. Zakres prac w ramach liftingu był naprawdę spory. I wyszedł autu na dobre. Ten model był zawsze mocną konkurencją dla Polo i Corsy. Teraz, jest jeszcze mocniejszą, żeby nie powiedzieć…

Przeczytaj także: Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure FL stanowczo za drogi

Z zewnątrz…


Jak już wspomniałem, zakres prac w ramach liftingu był całkiem spory. Widać to szczególnie z przodu auta. To, co rzuca się w oczy, to nowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej 3D LED. Nowa linia świateł i zmieniony obrys grilla, zderzak i kratka wyraźnie odmłodziły auto. Nadały mu lekkości i sportowego „sznytu”. Tak, 208 jako kontynuator historii legendarnej 205 zawsze był postrzegany jako auto o najbardziej sportowym wyglądzie z całej gamy Peugeota. Poprzednik, był w mojej opinii zbyt „uładzony”. Dlatego powrót do bardziej drapieżnej stylistyki to jakby powrót do korzeni. Z tyłu, ingerencji stylistycznych jest jakby mniej. Podobać się mogą tylne lampy, które wyglądają teraz jak ślady po lwich pazurach. Ot, takie drobne, ale wymowne nawiązanie do logo firmy. Poza tym, linia najpopularniejszego z Peugeotów pozostała bez zmian. I bardzo dobrze, bo dobrego zmieniać się nie powinno.

… i we wnętrzu


Wnętrze przeszło skromną ewolucję. W kokpicie pojawiły się lepsze materiały wykończeniowe. Umieszczone wyżej zegary podają informacje w polu widzenia kierowcy, który nie musi odrywać wzroku od drogi. Nikogo nie trzeba przekonywać, że to podnosi zarówno poziom komfortu, jak i bezpieczeństwa. Panel środkowy, tyleż elegancki, co minimalistycznie doskonały. Białe podświetlenie i centralnie umieszczony ekran zapewniają łatwy i precyzyjny odczyt informacji. Zresztą, tak zwany i-Cockpit dobrze przyjął się w aucie, czego dowodzi dalszy rozwój tzw. mirror scren, czyli obrazu naszego „smartfona” na wyświetlaczu auta. Wystarczy podłączyć go kablem USB do systemu informatycznego. Szkoda tylko, że Peugeot pomyślał tylko o smartfonach z iOS i Android, a zapomniał o BBOs i Windows. Przez to spora rzesza posiadaczy terminali BlackBerry czy Lumia by Microsoft (w tym ja!) czuje się niedopieszczona.

fot. mat. prasowe

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure - z boku

208 po liftingu to atrakcyjniejsza stylistyka, pakiety personalizujące, nowe technologie, silniki, kolory (w tym matowe) i wzory felg.


A teraz trochę o innej ergonomii. Otóż, fotele są przewygodne i sprawdzają się nawet na dłuższych dystansach. Mają duży zakres regulacji i świetnie podtrzymują ciało. Chyba inżynierowie z PSA wysłuchali próśb kierowców, bo siedzisko po liftingu jest jakby nieco dłuższe. Dostęp do tylnej kanapy ułatwia oczywiście 5-drzwiowe nadwozie. Miejsca na owej kanapie jest aż nadto dla dwóch dorosłych osób. Na pochwałę zasługuje zarówno szerokość siedziska jak i jego wysokość czy wreszcie kąt pochylenia oparcia, na który to producenci nie zawsze zwracają uwagę w kontekście wygody pasażerów, a jedynie pojemności bagażnika. Tym bardziej więc chwała Peugeotowi.

fot. mat. prasowe

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure - wnętrze

Wnętrze przeszło skromną ewolucję. W kokpicie pojawiły się lepsze materiały wykończeniowe.


A`propos bagażnik. Ten w 208 jest bardziej niż przyzwoity. Ponad 280 litrów w konfiguracji 5-osobowej i prawie 750 ze złożoną tylną kanapą w zasadzie wystarcza. Wiem wiem, szału nie ma, ale i u konkurencji lepiej nie jest…

fot. mat. prasowe

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure - fotele

Fotele są przewygodne i sprawdzają się nawet na dłuższych dystansach.


Technologia


Zmianom stylistycznym towarzyszyła modernizacja jednostek napędowych. Teraz wszystkie silniki, czyli benzynowe PureTech i diesle BlueHDi spełniają normę Euro 6. Najmniejszy, 1-litrowy benzyniak ma 68 KM, nieco większy 1,2-litrowiec 82 i 110 KM a 1,6 zarezerwowany dla modelu GTi – 208 KM. Motor 110-konny uznano za najoszczędniejszy silnik na świecie. W testach spalał jedynie 3 l/100 km. Diesle BlueHDI o pojemności 1,6 litra generują teraz kolejno 75 i 100 KM. My do testu otrzymaliśmy egzemplarz ze 110-konną jednostką PureTech. Swoje 110 koni generuje przy 5500 obortach, a maksymalne 205 Nm. - od 1500 obrotów. Niewielki z pozoru motor jest zaskakująco dynamiczny. Niewiele ponad 9 sekund do 100km/h i prawie 200 km/h prędkości maksymalnej to wyniki dla auta segmentu B lepiej niż dobre.

fot. mat. prasowe

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure - tył

Podobać się mogą tylne lampy, które wyglądają teraz jak ślady po lwich pazurach.


Warto dodać, że wspomniane wyżej silniki mogą współpracować ze skrzynią manualną o 5 i 6 przełożeniach lub 6-biegowym automatem Quickshift EAT 6. Tym razem testowałem "sztukę" z 6-biegową przekładnią manualną. I trzeba przyznać, że skrzynia dzielnie wspomaga silnik. I doskonale pracuje. Krótki, sportowy skok i precyzja działania dają sporo radości z jazdy. W 208 po liftingu pojawił się system aktywnego hamowania (Active City Brake), który w razie zagrożenia sam wyhamuje auto jadące z prędkością do 30 km/h. Kierowcę wspomaga też nowy system Park Assist, w którym pojawiła się kamera cofania.
Przeczytaj także: Peugeot 208 GTi Peugeot 208 GTi

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: