Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium
2015-11-25 00:46
Przeczytaj także: Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D z szansą na sukces?
Wrażenia z jazdy
Po tygodniowej przygodzie z Toyotą i przejechaniu ponad 1500 kilometrów mogę stwierdzić, że to auto godne zaufania. Dalekie trasy nie stanowią dla niego żadnego problemu. Podróżować komfortowo może nawet 5 osób. Przyspieszanie, nawet od 120km/h nie stanowiło problemów. Dynamiczny i elastyczny silnik daje spore poczucie bezpieczeństwa podczas wyprzedzania. Przyczepić się jedynie można do zbyt długich przełożeń skrzyni biegów. Wyciszenie wnętrza zasługuje natomiast na pochwałę. Nawet przy 140 km/h w aucie było słychać jedynie delikatny szum powietrza. a to dzięki przeprojektowanym osłonom podwozia i nowym elementom wygłuszenia wnętrza oraz komory silnika. W takiej atmosferze przyjemnie słuchałoby się muzyki. Słuchałoby, bo producent musi dopracować system audio. Zestaw grający był tylko przeciętny.
fot. mat. prasowe
Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium - tył
Kształt lamp delikatnie zmodernizowano i zastosowano także technologię LED.
Okiem przedsiębiorcy
Patrząc na ceny nowych aut segmentu D czasami mam wrażenie, że są nieco przesadzone. Za Toyotę Avensis Touring Sports w podstawowej wersji ACTIVE z benzynowym silnikiem musimy zapłacić 95 900 zł. Egzemplarze z najtańszym dieslem o pojemności 1,6 litra wyceniono na 106 900 zł. Testowa sztuka, czyli 2.0 D-4D Premium z dodatkowym wyposażeniem kosztuje natomiast 136 900 zł. Mimo tej kwoty Toyota prezentuje się dobrze na tle konkurencji. Za Mondeo w podobnej konfiguracji zapłacić trzeba ok 150 000zł, a za Passata nawet 10 tysięcy więcej.
fot. mat. prasowe
Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium - z przodu
Za Toyotę Avensis Touring Sports w podstawowej wersji ACTIVE z benzynowym silnikiem musimy zapłacić 95 900 zł.
Sposobem na posiadanie prezentowanego auta, oczywiście poza gotówką, są popularne warianty finansowania przez Toyota Bank. Jednym z nich jest leasing z minimalną wpłatą wstępną 10% na okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy. Kolejny z nich to tradycyjny kredyt, którego warunki negocjowane są indywidualnie w zależności od potrzeb, dlatego o szczegóły warto pytać w salonach Toyoty.
Podsumowanie
Avensis to motoryzacyjny evergreen. Przez niemal 17 lat obecności na rynku dorobił się zarówno zagorzałych fanów, jak i zapiekłych wrogów. My, zachowując zasadę złotego środka traktujemy ten model jako przyzwoitego konkurenta dla niemieckich i francuskich aut reprezentujących klasę średnią.

1 2
oprac. : Łukasz Gleń / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)