eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autPeugeot 508 1.6 e-THP S&S Active budzi zaufanie

Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active budzi zaufanie

2015-11-19 10:35

Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active budzi zaufanie

Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Samochody reprezentujące segment D muszą być proste i złożone zarazem. Konserwatywne, ale także nowoczesne. Połączenie tych różnic nie jest łatwe, dlatego końcowe efekty prac inżynierów bywają często sprzeczne ze wstępnymi założeniami. Peugeot ma jednak powody do zadowolenia, bo jemu się udało. Model 508 jest odzwierciedleniem tego, czego klient powinien oczekiwać od sedana klasy średniej.

Przeczytaj także: Peugeot 508 1.6 e-THP AT Allure jako auto flotowe?

Karoseria


Rzadko zdarza się, że kuracja odmładzająca tak znacznie zmienia "twarz" samochodu. Reflektory patrzą teraz dostojniej, grill ma odpowiednie proporcje i kształty, a logo firmy w końcu jest tam, gdzie być powinno, a nie na "czole". Tyle wystarczyło, by Peugeot 508 sprawiał wrażenie bardziej eleganckiego i nowocześniejszego niż model sprzed liftingu. Tylna część karoserii zyskała natomiast ciemniejsze wypełnienia lamp oraz nową klapę bagażnika, z której znikła chromowana listwa. I te zmiany również wyszły autu na dobre.

Wnętrze


W środku nie zmieniło się wiele, bo niewiele musiało się zmienić... Czasem lepsze jest wrogiem dobrego, co idealnie odzwierciedla nowy ekran dotykowy. Umieszczono go w miejscu, rzecz jasna, poprzedniego wyświetlacza, a to oznacza, że trzeba się wychylić, żeby z niego skorzystać. Nie jest to najbardziej fortunne rozwiązanie. W poprzedniku pomiędzy fotelami zamontowany był panel multimedialny z klasycznymi przyciskami i pokrętłem, który sprawdzał się znacznie lepiej. Rezygnacja z tego rozwiązania nie była konieczna. Pozostałe "klocki" kokpitu umieszczone są ergonomicznie i nie ma najmniejszych problemów z ich odpowiednim wykorzystaniem. Na duży plus zasługują klasyczne, czytelne zegary z przyjemnym dla oka podświetleniem. Kierownica, choć zrobotyzowana dużą liczbą przycisków, sprawdza się w roli asystenta obsługi multimediów i komputera pokładowego. Największa pochwała należy się jednak za wysokiej jakości materiały, które bardzo dobrze spasowano. W tej dziedzinie 508 należy do najlepszych w swoim segmencie.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active - z przodu i boku

Sercem testowanej "pięćsetÓsemki" jest 1,6-litrowy benzyniak z rodziny e-THP.


Na podobną ocenę zasługują przednie fotele. Dla osób średniego wzrostu są wręcz idealne. Dobrze podpierają ciało, mają odpowiednią twardość i duży zakres regulacji. Nawet postarano się o wygodne zagłówki, co nie jest ostatnio popularne... Z kolei na tylnej kanapie zmieszczą się trzy osoby rozsądnych gabarytów, choć nie da się ukryć, że najwygodniej będzie tu dwójce. Cieszy fakt, że projektanci dostosowali odpowiedni kąt pochylenia oparcia, co znacznie wpływa na komfort podróżowania w drugim rzędzie. Nie bez znaczenia są również dodatkowe dysze nawiewu i niski tunel środkowy.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active - z tyłu

Tylna część karoserii zyskała ciemniejsze wypełnienia lamp oraz nową klapę bagażnika, z której znikła chromowana listwa.


Bagażnik, jak to w sedanach bywa, jest duży, ale jego funkcjonalność ogranicza oczywiście wąski otwór. Taki już urok tych eleganckich konstrukcji. Ważne jednak, że zawiasy są zasłonięte, a wykończenie - lepiej niż przyzwoite. Jeśli chodzi o pojemność to 473 litry nie imponują na tle konkurencji, ale nikt takimi samochodami lodówek i tak nie jest w stanie przewieźć, więc czepiać się nie sposób. Tym bardziej że na wakacyjny wyjazd czterech osób z pewnością wystarczy.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active - wnętrze

Na duży plus zasługują klasyczne, czytelne zegary z przyjemnym dla oka podświetleniem. Kierownica, choć zrobotyzowana dużą liczbą przycisków, sprawdza się w roli asystenta obsługi multimediów i komputera pokładowego.


Technologia


Duże auto, duży silnik - tak było kiedyś. Dziś pod maskami aut z segmentu D pracują jednostki o skromnej pojemności, które dzięki turbinom są w stanie wycisnąć z siebie całkiem spore stada koni. I nie inaczej jest w tym przypadku. Sercem testowanej "pięćsetÓsemki" jest 1,6-litrowy benzyniak z rodziny e-THP. W modelu sprzed liftingu miał on 156 KM i nieco inne "bebechy". Teraz został poprawiony oraz podkręcony do 165 KM (przy 6000 obr./min.) i 240 Nm (od 1400 obr./min). Te zmiany wpłynęły pozytywnie zarówno na osiągi, jak i ogólną trwałość konstrukcji. Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią manualną, która przekazuje pełen potencjał na oś przednią. Moc auta może nie imponuje, ale 508 nie waży tyle, co księżyc (tylko ok. 1400 kg), dlatego sprawnie odpycha się do przodu. Sprint do pierwszej setki zajmuje 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Warto dodać, że rozsądne rezultaty w próbach dynamicznych idą w parze z przyzwoitym zużyciem paliwa. W teście, na dystansie 800 km (cykl mieszany) średnia wyniosła 7,2 litra. Znacznie bardziej oszczędni kierowcy niż ja bez problemu zejdą do 6 litrów w podobnych warunkach...

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 1.6 e-THP S&S Active - fotele

Fotele dobrze podpierają ciało, mają odpowiednią twardość i duży zakres regulacji.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: