Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - auto na „piątkę”
2015-11-18 09:14
Przeczytaj także: Skoda Rapid 1,2 TSI Elegance
Wrażenia z jazdy
Prowadzenie Rapida bardzo przypomina jazdę Octavią. Różnice są dwie. Po pierwsze, nieco gorsze trzymanie boczne foteli. Po drugie, Rapid jest głośniejszy. Nie żeby jazda była traumatycznym przeżyciem, ale to jednak auto niżej pozycjonowane od Octavii, dlatego nieco mniej komfortowe. Do wnętrza kabiny przedostają się czasami odgłosy pracy zawieszenia. Szczególnie, kiedy trzeba „przeskoczyć” torowisko czy głębokie koleiny. Mimo wszystko, układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie, pomimo tego, że głośniejsze, dobrze zestrojone, dzięki czemu auto nieźle wpisuje się w zakręty. Jak już wspomniałam wyżej, kierowca i pasażerowie a nawet bagaż na brak miejsca w Rapidzie narzekać nie mogą. Dlatego nawet 500 kilometrowa podróż w 5 osobowej konfiguracji nie jest problemem.
fot. mat. prasowe
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - tył
Okiem przedsiębiorcy
Ceny Rapida startują od 47 950 zł (1.2 MPI Active). I to jest cena lepiej niż dobra. Niestety wersja Elegance z dieslem 1.6 TDI to wydatek ponad 72 tys. zł. Testowy egzemplarz wyceniono na ponad 80 tys. To w mojej opinii cena jakby kosmiczna.
fot. mat. prasowe
Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance - z przodu
Skoda oferuje szeroki wachlarz finansowy. Dla przedsiębiorców przygotowano Leasing 108%, przy którym wkład własny to minimum 10%, okres umowy trwa od 24 do 60 miesięcy, a wartość wykupu wynosi od 1 do 25% wartości auta. Osoby zainteresowane kredytem mogą zdecydować się na jedną z trzech opcji: Kredyt Niskich Rat (36 albo 48 miesięcy, oprocentowanie 3,99%, wkład własny od 0%, równe raty miesięczne i ostatnia rata z opcjami spłaty), Kredyt 3,99% (od 1 do 7 lat, wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie 3,99%), Kredyt Roczna Rata (1,2,3 lub 4 lata, wkład własny od 20%, raty malejące, roczne, oprocentowanie 0% dla okresu rocznego i 3,99% dla pozostałych okresów).
Podsumowanie
A więc co z tym Rapidem? Nie ma prostej odpowiedzi na proste pytanie. Auto w skali „szkolnej” zasługuje na „piątkę”, ale ta cena... Owszem, wspomnieliśmy już, że Rapid jest tańszy od Octavii, jednakże… mimo wszystko jest koszmarnie drogi. Ceny tego modelu niemal nie odbiegają od cen Golfa czy Astry. To dobrze, że Skoda nie ma kompleksów i wysoko mierzy. Tylko czy aby nie za wysoko?
Przeczytaj także:
Skoda Karoq 2.0 TDI 115 DSG, czyli SUV na trudne czasy
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)