Volvo XC90 D5 Inscription nokautuje konkurencję
2015-11-05 12:58
Przeczytaj także: Volvo XC90 B5 AWD - bardzo udany suv premium
Wrażenia z jazdy
Szczególnie słowa uznania należą się inżynierom za układ kierowniczy. W nowym XC90 zrezygnowano ze wspomagania hydraulicznego i zastąpiono je elektrycznym. W kilku autach zepsuło to przyjemność z jazdy. Na szczęście nie w Volvo, w którym wyróżnia się ono wysoką precyzją. Pomaga w tym jego progresywność (siła maleje wraz ze wzrostem prędkości auta) i 3-stopniowa regulacja.
fot. mat. prasowe
Volvo XC90 D5 Inscription - tył
Końcówki wydechu zamontowano nisko w przestylizowanej osłonie podwozia.
Jazdę, szczególnie po śliskim i w zakrętach wspomagał napęd na 4 koła. I jest to oczywiście… Haldex 5 generacji. System nieźle współpracuje ze skrzynią manualną. Z 8-stopniowym automatem też, ale… To "ale", to nieco nerwowe zachowanie w trybie Dynamic. Z kolei silnik to mocna strona XC90. D5, czyli 225-konny diesel jest bardzo dynamiczny (0-100 w 7,8 sekundy) i oszczędny. Wprawdzie spalania podanego przez producenta (7,8 miasto, 4,7 trasa i 5,8 średnio) nie udało nam się uzyskać, ale średnia z testu na poziomie 6,5 litra (cykl mieszany) i tak imponuje.
fot. mat. prasowe
Volvo XC90 D5 Inscription - przód
Od strony grilla XC90 wygląda nie jak SUV, tylko rasowa terenówka. Ogromna kratownica, do tego wąskie reflektory w technologii LED, potężny zderzak z kolejną imponującą kratą wlotu powietrza.
Okiem przedsiębiorcy
Volvo celuje w tę samą grupę nabywców, którzy zazwyczaj wybierają auta niemieckiej wielkiej trójki: Audi, BMW, Mercedesa. Walczy z konkurencją ciekawym designem i bardzo bogatym wyposażeniem. Ceny ma jednak do owej konkurencji zbliżone, by nie powiedzieć, równie wysokie. Najtańsze XC90 kosztuje 229 tys. złotych, a najdroższe - 361 tysięcy. Model testowy to wydatek 312 tysięcy. Są to oczywiście ceny bez opcji dodatkowych.
fot. mat. prasowe
Volvo XC90 D5 Inscription - z przodu, fot.2
Najtańsze XC90 kosztuje 229 tys. złotych, a najdroższe - 361 tysięcy.
Zakup samochodu można "skredytować" na okres od 12 do 84 miesięcy. Istnieje także możliwość podpisania umowy leasingowej bez wpłaty własnej (w złotówkach, euro lub dolarach) od 24 do 60 miesięcy. Volvo gwarantuje także leasing konsumencki i wypożyczenia aut. Szwedzka marka proponuje również możliwość nabycia auta poprzez leasing konsumencki lub przy pomocy pożyczki samochodowej Volvorata – 100% finansowania wartości auta, a czas spłaty to aż 7 lat.
Podsumowanie
Volvo odskoczyło konkurencji. I to dość znacznie. Teraz to XC90 wyznacza trendy i kierunki rozwoju ekskluzywnych SUV-ów. Znając życie, nie na długo. Niemiecka Wielka Trójka już się na pewno wzięła do roboty. To się nazywa postęp. Czego mi żal? Że ów postęp ma aż tak wysoką cenę… zakupu.

1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)