BLS przypadła kierowcom do gustu
2015-11-04 11:12
Przeczytaj także: BLS, czyli likwidacja szkody u własnego ubezpieczyciela
Oczekiwania klientów, aby formalności pozostały po stronie firmy ubezpieczeniowej, na którą się zdecydowali wybierając polisę OC, zostały spełnione w ramach rozwiązania, jakim jest Bezpośrednia Likwidacja Szkód. A w szczególności w modelu, jaki funkcjonuje w Gothaer TU S.A. Dzięki połączeniu dwóch propozycji – działającego w ramach porozumienia PIU oraz modelu cesji, z BLS mogą korzystać wszyscy klienci w sytuacji wystąpienia szkody komunikacyjnej, niezależnie od tego, w jakim zakładzie ma wykupione OC sprawca zdarzenia.
- Sam model PIU na to nie pozwalał, bo z Bezpośredniej Likwidacji Szkód klienci mogli skorzystać tylko w sytuacji, gdy sprawca szkody był ubezpieczony u jednego z sygnatariuszy porozumienia PIU. Jeżeli tak nie było, procedura odbywała się w modelu standardowym, czyli trzeba było zgłosić się do ubezpieczyciela sprawcy – mówi Marek Dmytryk, Zastępca Dyrektora Biura Ubezpieczeń Detalicznych w Gothaer TU S.A.
BLS z korzyścią dla klienta
W standardowej procedurze likwidacji szkody komunikacyjnej w momencie wystąpienia kolizji drogowej, obowiązkiem poszkodowanego było zgłoszenie szkody rzeczowej do ubezpieczyciela sprawcy kolizji. W efekcie, przy zakupie OC, klient najczęściej kierował się tylko jego ceną, a nie jakością likwidacji szkód ubezpieczyciela, gdyż w praktyce jest to polisa dla poszkodowanego przez niego uczestnika ruchu. Wraz z wprowadzeniem Bezpośredniej Likwidacji Szkód ten model ulega zmianie. Teraz, w sytuacji wystąpienia kolizji drogowej, poszkodowany zostanie kompleksowo obsłużony przez swojego ubezpieczyciela. Zamiast szukać zakładu ubezpieczeniowego sprawcy, może zwrócić się do wybranej przez siebie firmy, która wypłaci mu należne odszkodowanie i przejmie dochodzenie jego zwrotu od towarzystwa ubezpieczeniowego, u którego polisę OC miał wykupioną sprawca. Znaczącą korzyścią wynikającą ze stosowania modelu BLS jest również prawie dwukrotne skrócenie czasu likwidacji szkody w porównaniu do standardowej procedury.
W ramach BLS można zlikwidować szkody, która spełniają kilka kryteriów. Najważniejsze z nich to po pierwsze, fakt zderzenia 2 pojazdów, w których nikt nie został ranny. Po drugie, kolizja samochodów miała miejsce w Polsce, a uczestnicy zdarzenia posiadają ubezpieczenie OC krajowe. Po trzecie, szkoda nie została zgłoszona w towarzystwie ubezpieczeń sprawcy zdarzenia.
- Bezpośrednia Likwidacja Szkód, zarówno w modelu cesji jak i PIU, to rozwiązanie korzystne nie tylko dla klientów, ale również dla zakładów ubezpieczeń. Dostały one silną motywację do podnoszenia jakości usług, bo to właśnie ona stanie się kartą przetargową, obok ceny, w walce o klienta. To bardzo pozytywny trend, który już od dawna występuje w zachodnich krajach Unii Europejskiej. Cieszymy się, że zawitał również do nas – dodaje Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU S.A.
Metodologia badania:
Badanie na zlecenie Gothaer TU S.A. zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków będących użytkownikami samochodów i posiadających ubezpieczenie OC. Badanie zrealizowano we wrześniu 2015 roku.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)