BLS przypadła kierowcom do gustu
2015-11-04 11:12
80% kierowców w Polsce chce korzystać z BLS © Monkey Business - Fotolia.com
Przeczytaj także: BLS, czyli likwidacja szkody u własnego ubezpieczyciela
Oczekiwania klientów rozumie m.in. Gothaer, który od końca października wprowadził model Bezpośredniej Likwidacji Szkód, który jest połączeniem modelu cesji oraz porozumienia PIU. I to właśnie dzięki BLS ubezpieczyciel w każdym przypadku będzie zajmował się formalnościami, niezależnie od tego, w którym zakładzie ubezpieczeń wykupiona została polisa OC sprawcy. Dogodnością dla ubezpieczonych jest również to, że procedury związane z BLS trwają prawie dwa razy krócej niż standardowy proces.Bez wątpienia zatem BLS jest ukłonem w stronę tych klientów, którym zależy na czasie, a także tych, którzy nie mają ochoty zaprzątać sobie głowy koniecznymi formalnościami. Wyniki badana Gothaer potwierdzają, że BLS jest odpowiedzią na realne potrzeby konsumentów
Kierowcy oczekują wsparcia swojego ubezpieczyciela
Zdecydowana większość przebadanych kierowców (80 proc.) uważa, że to ich ubezpieczyciel powinien pomagać w likwidacji szkody. Nawet w sytuacji, jeżeli sprawca był ubezpieczony w zupełnie innej firmie.
- To postulat, który w Europie jest spełniany już od kilkunastu lat, a od maja jest możliwy do zrealizowania również w Polsce. W tym kontekście ważne jest, by zwiększyć świadomość klientów, dotyczącą wyboru firmy ubezpieczeniowej, bo to właśnie ona zajmie się całkowitą likwidacją szkody. Zgodnie z zasadą „pomyśl wcześniej” najlepiej wybrać tego ubezpieczyciela, który oferuje najwyższą jakość usług, bo to będzie dla klientów kluczowe w momencie kolizji – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU S.A.
Przekonanie o słuszności założenia, że wybrany ubezpieczyciel powinien pomagać w likwidacji szkody, rośnie wraz z wiekiem, czyli jak można również założyć z większym doświadczeniem w prowadzeniu samochodu. Podczas, gdy w grupie osób od 25 do 34 roku życia, 77 proc. respondentów uważa, że formalności zawsze powinny być po stronie ich ubezpieczyciela, wśród bardziej doświadczonych kierowców, powyżej 45 roku życia, odsetek ten jest wyższy i wynosi 86 proc. Również więcej mężczyzn niż kobiet oczekuje przejęcia formalności przy likwidacji szkody komunikacyjnej przez zakład ubezpieczeniowy, w którym mają wykupioną polisę OC – odpowiednio 86 proc. i 74 proc.
fot. mat. prasowe
Czy ubezpieczyciel powinien za każdym razem zajmować się likwidacją szkody?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)