Przeczytaj także: Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT - miłe zaskoczenie
Wrażenia z jazdy
Wolnossące jednostki Hondy lubią wysokie obroty, dlatego sprawne przyspieszanie wymaga korzystania z górnego zakresu obrotomierza. To z kolei jest zbyt słyszalne w kabinie. Przydałoby się więc lepsze wyciszenie. Poza tym, podczas jazdy po drogach ekspresowych i autostradach da się jednak odczuć wyraźną wrażliwość na podmuchy wiatru.
fot. mat. prasowe
Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort - z boku
Japoński mieszczuch nie jest typowym przedstawicielem segmentu B. Ma bowiem sylwetkę minivana, choć o skromnych gabarytach.
Z kolei układ kierowniczy należy do wystarczająco precyzyjnych. Zawieszenie, choć pozwala na lekkie przechyły karoserii, także nie budzi większych zastrzeżeń. Oczywiście, podczas gwałtownych zmian toru jazdy pozostawi duży niedosyt, ale nie po to zostało stworzone. Ma bowiem skutecznie i płynnie tłumić nierówności. I wywiązuje się z tego bardzo dobrze.
fot. mat. prasowe
Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort - z przodu
Pas przedni z długimi reflektorami i czarnym grillem może się podobać.
Jazz czuje się najlepiej w mieście. To oczywiste. Świetna zwrotność, a także dobra widoczność na wszystkie strony sprawiają, że manewrowanie tym autem to bardzo prosta sprawa. Jeśli jednak ktoś nie czuje się pewnie, z pomocą przyjdą mu czujniki parkowania. Co więcej, auto zostało wyposażone w system monitorujący tor jazdy, a także ostrzegający o zbyt szybkim zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu i możliwej kolizji.
fot. mat. prasowe
Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort - przód
Jazz czuje się najlepiej w mieście.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny niewielkiej (z zewnątrz!) Hondy zaczynają się od 59 000 zł. Sporo. Za tę kwotę otrzymujemy egzemplarz z podstawowym wyposażeniem, przekładnią manualną i oczywiście jedynym dostępnym silnikiem. Za egzemplarz testowy (wersja o jeden poziom wyższa) trzeba zapłacić 63 100 zł. Nie jest to okazja sezonu, ale trzeba przyznać, że lista wyposażenia nie ma specjalnych braków.
fot. mat. prasowe
Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort - tył
Ceny niewielkiej (z zewnątrz!) Hondy zaczynają się od 59 000 zł.
Honda posiada oczywiście różne warianty finansowania. Osoby zainteresowane kredytem mogą wybrać jedną z trzech opcji: 50/50, 3x33% lub 4x25%. Dla firmy przygotowano natomiast leasing od 12 do 60 miesięcy i od 10% wpłaty wstępnej. Pozostałe warunki umowy dostosowywane są indywidualnie.
Podsumowanie
Honda Jazz to ciekawy, bardzo dobrze wyposażony mieszczuch. Imponuje przestronnością, której próżno szukać u konkurencji. Owszem, kosztuje sporo, ale długie kolejki w salonach Hondy dowodzą, że nie zawsze cena jest najważniejszym argumentem.

1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)