eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autHonda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort czuje się najlepiej w mieście

Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort czuje się najlepiej w mieście

2015-11-03 10:17

Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort czuje się najlepiej w mieście

Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Nowy Jazz został stworzony według tej samej zasady, co poprzednia generacja. W niemal każdej dziedzinie reprezentuje jednak wyższy poziom. Mamy więc do czynienia z rozwinięciem sprawdzonej koncepcji. Czy jest ona na tyle dopracowana, by poradzić sobie na europejskim rynku z rzeszą konkurentów? Zapraszam na test!

Przeczytaj także: Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT - miłe zaskoczenie

Karoseria


Japoński mieszczuch nie jest typowym przedstawicielem segmentu B. Ma bowiem sylwetkę minivana, choć o skromnych gabarytach. Mimo tego, wygląda co najmniej ciekawie. Spotkałem się nawet z opinią, że wręcz futurystycznie. I coś w tym jest. Pas przedni z długimi reflektorami i czarnym grillem może się podobać. Z tyłu dominują wielkie, pionowe lampy, które łączy wyjątkowo szeroka klapa bagażnika. Warto dodać, że producent zdecydował się na "żywą" paletę kolorów, co dodatkowo wpływa na oryginalność.

Wnętrze


Materiały, których użyto do wykończenia kokpitu i boczków drzwi są twarde. U niektórych konkurentów bywa lepiej. Trzeba jednak dodać, że spasowanie stoi na najwyższym poziomie, dlatego nie ma mowy o jakimkolwiek skrzypieniu. Sam projekt nie budzi żadnych zastrzeżeń. Jest oryginalny i czytelny zarazem. Wszystkie multimedialne funkcje pełni dotykowy ekran. Jego obsługa nie rodzi problemów, aczkolwiek mógłby reagować nieco szybciej. Tuż pod nim znalazł się panel klimatyzacji. W egzemplarzu testowym jest ona manualna i zdradza pewną oszczędność - zamiast przycisku od tzw. "zamkniętego obiegu" zastosowano suwak, popularny w latach 90. Do zalet należy natomiast zaliczyć przyjemne dla oka zegary, przed którymi znalazła się wygodna, bardzo dobrze leżąca w dłoniach kierownica (do tego regulowana w dwóch płaszczyznach).

Fotele nie są ani kubełkowe, ani kanapowe. Nazwałbym je po prostu wygodnymi. Warto zaznaczyć, że mają wystarczające gabaryty i zakres regulacji. Dzięki temu nawet wysokie osoby znajdą odpowiednią pozycję. Z kolei w drugim rzędzie... rządzi przestrzeń. Żaden konkurent nie oferuje tyle miejsca na nogi i głowy. Ponadgabarytowy duet zmieści się bez żadnych uszczerbków na zdrowiu. Co istotne, kąt pochylenia oparcia jest regulowany. Ponadto, jak w innych modelach Hondy, zastosowano tu system Magic Seats, który pozwala unieść siedzisko kanapy, co znacznie ułatwia przewóz wysokich przedmiotów.

fot. mat. prasowe

Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort - z tyłu

Z tyłu dominują wielkie, pionowe lampy, które łączy wyjątkowo szeroka klapa bagażnika.


Bagażnik? A i owszem, jest. W standardowej konfiguracji ma 354 litry pojemności. Bardzo dobry rezultat. Wykorzystanie wolnej przestrzeni ułatwia szeroki otwór i niski próg załadunku. Co więcej, jego praktyczność zwiększają dodatkowe przegrody, które dzielą podłogę, a także półka znajdująca się na wysokości oparcia kanapy. Świetne rozwiązania.

fot. mat. prasowe

Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort - wnętrze

Materiały, których użyto do wykończenia kokpitu i boczków drzwi są twarde.


Technologia


Klienci, którzy zastanawiają się nad zakupem Jazza nie będą godzinami myśleć, który silnik wybrać. Powód jest prosty: oferta obejmuje tylko jedną jednostkę. To i-VTEC o pojemności 1,3 litra. Generuje on 102 KM i 123 Nm momentu obrotowego. Jak można się domyślić po tych parametrach, ten mały benzyniak nie został "uturbiony". Ku mojemu zaskoczeniu, nie współpracuje z 5-, a z 6-biegową przekładnią manualną. I bardzo dobrze. Choć osiągi nie przyspieszają bicia serca, to można je uznać za przyzwoite. Przyspieszenie do 100 km/h trwa bowiem 11,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. W przypadku zużycia paliwa także próżno narzekać. W cyklu mieszanym, średnie spalanie (na dystansie 1000 km) wyniosło 5,8 litra. Bez żadnych wyrzeczeń w postaci eko-jazdy... Kierowca, któremu nigdy się nie spieszy bez problemu osiągnie wynik o litr mniejszy.

fot. mat. prasowe

Honda Jazz 1.3 i-VTEC MT Comfort - fotele

Fotele nie są ani kubełkowe, ani kanapowe. Nazwałbym je po prostu wygodnymi.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: