Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion vs. Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG Highline
2015-10-28 00:50
Przeczytaj także: Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI DSG dla rodziny i biznesu
Technologia
Alltrack został zaprojektowany w taki sposób, by doskonale sprawdzał się zarówno na utwardzonych drogach, jak i w lekkim terenie. Podstawę stanowi napęd na wszystkie koła (4MOTION), który opiera się na sprzęgle Haldex V generacji. System działa bardzo dobrze. Oczywiście, Alltrack nie jest absolutnie żadnym off-roaderem. To auto idealne do wakacyjnych wypadów za miasto, dojazdów na działkę 500 metrów obok łownej drogi, ale też do szturmowania… krawężników w miejskiej dżungli. Sprawdzi się też w holowaniu przyczepy czy jazdy po śliskim. Innymi słowy to samochód… idealny na polskie drogi. Pod jego maską pracuje dwulitrowy turbodiesel CR w technologii BlueMotion. Motor generuje 184 KM (przy 3500 obrotach) oraz 380 Nm. momentu obrotowego (od 1750 do 3250 obrotów). Dzięki tym parametrom auto osiąga pierwsza setkę w 7,8 sekundy i rozpędza się do 220 km/h. Skrzynia biegów, czyli 6-biegowe DSG, przekazuje potencjał jednostki na wszystkie 4 koła.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Alltrack - z boku, fot.2
To w zasadzie typowy Golf Variant, tyle że wyżej zawieszony. I poza większym o 20 mm prześwitem, zewnętrznie od „normalnego” kombi odróżniają go nakładki na nadkola i progi, a także przeprojektowane zderzaki.
Testowego Sportsvana napędza 150-konny motor benzynowy 1.4 TSI BlueMotion. Jednostka osiąga pełną moc przy 5000 obrotach, a maksymalne 250 Nm. - od 1500 do 3500 obrotów. Tak jak w Alltracku, napęd (tym razem jednak tylko na oś przednią) przenosi skrzynia automatyczna DSG. Ma ona jednak 7 przełożeń. Mimo wyraźnej różnicy w parametrach i charakterystykach pracy silników, osiągi są naprawdę zbliżone. Minivan Volkswagena "rozmienia" pierwszą setkę w 8,8 sekundy i rozpędza się do 212 km/h, co należy uznać za bardziej niż przyzwoite rezultaty.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan - z boku
Sportsvan to naturalny łącznik pomiędzy normalnym Golfem a Touranem.
Wrażenia z jazdy
Oba auta dzięki dobrym, dynamicznym silnikom poruszają się bardzo sprawnie. Oczywiście, inaczej świat wygląda zza szyby wysokiego Sportsvana, a inaczej - z wnętrza Alltracka. Ale zarówno jedno, jak i drugie jest przyjemne w prowadzeniu. Jadąc Sportsvanem zdecydowanie lepiej widzimy drogę. Wszystko to dzięki wyższej pozycji za kierownicą. Ale w Alltracku zdecydowanie pewniej czuliśmy się nawet w ostrych zakrętach. Bo choć auto jest wyższe od konwencjonalnego kombi, rekompensuje to napęd 4MOTION.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Alltrack - z tyłu i boku
Alltrack został zaprojektowany w taki sposób, by doskonale sprawdzał się zarówno na utwardzonych drogach, jak i w lekkim terenie.
Zawieszenie obu wariantów Golfa jest bardziej niż niezłe. To z Alltracka wydało mi się, paradoksalnie, bardziej komfortowe. Ale nie na tyle, żeby odczuwać z powodu jazdy Sportsvanem jakikolwiek dyskomfort. Po prostu, auta Volkswagena były, są i będą zauważalnie twardsze od konkurencji (no może poza Oplem). Możemy to albo zaakceptować albo kupić… „Francuza”.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Sportsvan - z boku, fot.2
Testowego Sportsvana napędza 150-konny motor benzynowy 1.4 TSI BlueMotion.
Co istotne, są również oszczędne. I jest to miłe zaskoczenie dotyczące głównie 150-konnego silnika TSI. Sportsvan konsumował średnio w teście 6 litrów benzyny, w trasie około 5,5 litra, a mieście - 7 litrów. Z kolei 180-konny diesel w Alltracku zużywał 5,5 litra w cyklu mieszanym, na trasie 5, a w mieście - 6,4 litra.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Alltrack - tył
Alltrack kosztuje od 117 do 128 tysięcy.
![Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI - garbaty anioł Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI - garbaty anioł](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Volkswagen-Golf/Volkswagen-Golf-Sportsvan-1-5-TSI-garbaty-aniol-210545-150x100crop.jpg)
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)