Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny
2015-10-20 09:28
Mazda 3 2.0 SkyPassion © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SKYACTIV w nieprzyzwoicie niskiej cenie
Wystarczy pierwszy rzut oka na Mazdę 3 aby dostrzec wyjątkowość przyjętej filozofii. Zwierzęce spojrzenie przednich reflektorów, dynamiczne przetłoczenia na masce płynnie przechodzące na przednie drzwi, delikatnie pochylony dach i krótki, gwałtownie zakończony tył. Wszystko razem stanowi estetyczną, miłą dla oka całość. Podwójna rura wydechowa delikatnie podkreśla piękno tkwiące w symetrii a zastosowane 18 calowe felgi po prostu wyglądają świetnie.We wnętrzu zastosowano delikatne nawiązanie do zewnętrznych przetłoczeń na boczkach drzwiowych i poświęcono sporo miejsca na konsolę centralną. Niestety sprawia to, że pomimo dość dużych gabarytów pojazdu (rozstaw osi 270cm) jest w nim dość ciasno. Nie zmienia to faktu, że podróżowanie dla pasażerów średniego wzrostu nadal powinno być komfortowe. Miejsca na tylnej kanapie są równie wygodne choć fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane. Poróżowaniu z tyłu może towarzyszyć wrażenie zsuwania się. Dodatkowo otwory drzwiowe są małe przez co wsiadanie i wysiadanie jest utrudnione. Wnętrze jest solidnie wykończone. Użyty materiał na boczkach drzwiowych sprawia dobre wrażenie zarówno wizualne jak i przy dotyku.
Pojemność bagażnika wynosi 364 litry co spokojnie wystarczy przy normalnym użytkowaniu. Może okazać się jednak zbyt mała dla osób myślących o podróżowaniu z duża ilością bagażu. Niestety materiał użyty do wykończenia bagażnika pozostawia wiele do życzenia. Tyle obicie siedzeń jest źle spasowane i pomarszczone. Jest to największa bolączka wizualna samochodu.
fot. mat. prasowe
Mazda 3 2.0 SkyPassion - przód
W wersji SkyPassion postawiono na bogatsze wyposażenie. Samochód oferuje wiele systemów mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa, takich jak: poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe), układy rozdziału i awaryjnego hamowania, ostrzeganie o pojazdach znajdujących się w martwym polu i niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Po lewej stronie pulpitu kierowcy znajdziemy przyciski którymi możemy wyłączyć lub włączyć te systemy oraz wszystkich asystentów wspomagających jazdę. Na wyposażeniu znalazły się również funkcje wypływające na komfort jazdy: klimatyzacja dwustrefową, czujniki parkowania, tempomat, podgrzewane fotele, przyciemniane szyby, porty USB i odtwarzacz CD.
fot. mat. prasowe
Mazda 3 2.0 SkyPassion - z boku
fot. mat. prasowe
Mazda 3 2.0 SkyPassion - fotele
Samo prowadzenie pojazdu jest bardzo przyjemne. Fotel zapewnia odpowiedni komfort choć mógłyby być inaczej wyprofilowany. Skóra jest miła w dotyku lecz zbyt śliska. Na mocniejszych zakrętach fotel nie trzyma kierowcy w miejscu tak jak byśmy tego chcieli. Kierownica (dość duża) pewnie leży w dłoni ach i dobrze się z nią współpracuje. Na wprost usytuowano duży obrotomierz i mniejszy prędkościomierz.
fot. mat. prasowe
Mazda 3 2.0 SkyPassion - z tyłu
fot. mat. prasowe
Mazda 3 2.0 SkyPassion - wnętrze
oprac. : Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)