eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autSuzuki Celerio wygryzie rywali

Suzuki Celerio wygryzie rywali

2015-10-12 12:34

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


To czego nie możemy wybrać to silni. W palecie znajduje się tylko trzycylindrowa jednostka benzynowa o mocy 68 koni mechanicznych. To jedyna opcja, dzięki której rozpędzimy auto do 155 km/h, a 2/3 tej prędkości osiągniemy po 13,5 sekundy. Nawet pomimo niskiej masy (835 kg) ten litrowy silnik z 90 NM maksymalnego momentu obrotowego nie jest w stanie zapewnić oczekiwanej dynamiki.

fot. Krzysztof Kunzek

Suzuki Celerio - bagażnik

Celerio ma jedne z większych bagażników w klasie – ustawne 254 litrów, niestety z wysokim progiem załadunku.


Chyba, ze mowa tu o prędkościach miejskich, do 50 km/h. W tym przedziale Celerio doskonale sobie radzi, by przemierzać kolejne kilometry miejskiej dżungli. Bez przewspomaganego układu kierowniczego autem jeździ się pewnie i co ważne nie przechyla się ona na boki. Jedyne co może wpływa tor jazdy oprócz naszych rąk to boczne podmuchy wiatru, ale to typowe w miejskich i lekkich samochodach.

To co może przeszkadzać w podróżowaniu to jeszcze układ zawieszenia Celerio. Zastosowano tu kolumny McPhersona z przodu plus belkę skrętną z tyłu, ale zestrojono je dosyć twardo. W połączeniu z przeciętnymi fotelami może się to odbić na naszej „skórze” i uchu (w aucie jest głośno przy wysokich prędkościach i na dziurach).

fot. Krzysztof Kunzek

Suzuki Celerio - deska rozdzielcza

Oprócz czytelnych zegarów, gdzie główna tarcza jest prędkościomierzem, we wnętrzu pojawia się jeszcze manualna klimatyzacja oraz radio z dużym, lecz monochromatyczny wyświetlaczem.


Suzuki Celerio nie lubi jednak niskich obrotów, ponieważ mały silnik się wówczas dławi. Na ratunek przychodzi mu pięciobiegowa, ręczna skrzynia biegów, która jest krótka i precyzyjna. Owszem dynamiczna jazda wymaga ciągłym wachlowaniem biegami, ale ich nastawy w tym nie przeszkadzają.

Nie przeszkadza również spalanie auta. Suzuki Celerio w mieście zadowoli się 5 litrami na 100 km. Jak na benzynowy motor to całkiem nieźle, a w trasie ta wartość może spaść nawet do 4l/100 km. Dzięki temu z 35-litrowym bakiem auto może pokonać nawet 700 km.

Jeszcze kilka lat temu takie maluchy można było nabyć za naprawdę małe pieniądze. Dziś ta kwota urosła to około 35-40 tysięcy złotych. Cennik Celerio rozpoczyna kwota 39 900 złotych, a nasz egzemplarz z paroma dodatkami to wydatek 3 tysięcy więcej.

W porównaniu do konkurencji Suzuki Celerio to tańsza opcja lub przynajmniej równa. Po kilkuset kilometrach stwierdzam, że to miejskie auto spokojnie wygryzie rywali spod znaku diamentów i na stałe zagości na polskich ulicach. Zwłaszcza, że parkingi biurowców i galerii są coraz ciaśniejsze, a Suzuki Celerio się ich w ogóle nie boi!

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: