Ford Mondeo 2.0 Hybrid Titanium godny uwagi
2015-10-07 11:58
Przeczytaj także: Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston
Wrażenia z jazdy
Jazda Fordem to od dawna spora przyjemność. Zawieszenie Mondeo było od zawsze bliskie perfekcji. A w przypadku hybrydy jest… dużo lepiej. Dodatkowe akumulatory obniżyły środek ciężkości. Dzięki temu autem można pojechać naprawdę ostro. Pomimo wyższej masy, testowany Ford jest jeszcze zwinniejszy, a w zakrętach czuje się chyba lepiej niż na prostej. Naprawdę, polecam!
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo 2.0 Hybrid Titanium - silnik
Kolejny plus to dobra skrzynia bezstopniowa. Dynamiczne przyspieszanie autem z tego typu przekładnią to często traumatyczne przeżycie. Hałas bliski progowi słyszalności i żenujące rozpędzanie... Ale nie w przypadku Mondeo. Nie ma też typowego "wycia" przy wyższych obrotach dla słabszych aut z takim układem napędowym. Dynamiczne przyspieszanie odbywa się płynnie i bez szarpania.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo 2.0 Hybrid Titanium - przód
Ford obiecuje w przypadku Mondeo Hybrid spalanie w granicach 4,2 litra średnio, około 5 litrów w trasie i nieco mało realne 2,8 litra w cyklu miejskim. Do takiego poziomu oczywiście nawet nie udało nam się zbliżyć. W naszym przypadku średnia na trasie wyniosła 5,3 l/100 km, a mieście - 4,2 litra. I uznajemy to za wynik doskonały.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo 2.0 Hybrid Titanium - tył
Okiem przedsiębiorcy
Mondeo to jeden z największych handlowych hitów Forda. Te auta kochają floty, ale też mniejsi prywatni przedsiębiorcy. Są w zasadzie bezawaryjne i dobrze sprawdzają się w codziennej eksploatacji. Czy ta miłość przełoży się na hybrydę? No cóż, różnica w cenie jest raczej spora. Oszczędności wprawdzie są, ale nie do końca zrekompensują owe cenowe różnice. Ekologiczne Mondeo kosztuje od około 126 tys. złotych. Testowe, topowo wyposażone, wyceniono na prawie… 170 tys. złotych.
Ford posiada spory wachlarz usług finansowych. W przypadku kredytu okres umowy może trwać od 6 do 60 miesięcy, wpłata własna wynosi minimum 10%, ale istnieje możliwość sfinansowania nawet 100% wartości pojazdu. Raty kredytu są równe lub malejące. Z kolei umowę leasingową można zawierać nawet na 84 miesiące, z opłatą wstępną od 1% i ratami równymi lub dostosowanymi do własnych potrzeb.
Podsumowanie
Mondeo to pierwsza hybryda, o której bez najmniejszych wątpliwości mogę napisać, że mi się podoba. Tyle tylko, że koszt jej ewentualnego zakupu jest astronomiczny. I dopóty, z racji dopłat lub innych handicapów, w Polsce nie będzie się opłacało kupować takich drogich zabawek, jedynymi hybrydami na naszych drogach pozostaną te z silnikami od kosiarek i pralek. Co z prawdziwym żalem konstatuję…
Przeczytaj także:
Wszechstronny Ford Mondeo 2.0 TDCi PowerShift Titanium
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Ford Mondeo, Ford, Ford Mondeo 2.0 Hybrid Titanium, auta hybrydowe, testy aut, testy samochodów, samochody
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)