eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autNietuzinkowa Honda Civic Tourer

Nietuzinkowa Honda Civic Tourer

2015-09-27 00:30

Nietuzinkowa Honda Civic Tourer

Honda Civic Tourer © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

W 2006 roku ortodoksyjni Civikarze bardzo długo zbierali swoje szczęki z podłogi za sprawą 8 generacji, którą to później okrzyknięto przydomkiem Ufo za sprawą mocno futurystycznej stylistyki. Kiedy już pierwsze emocje opadły, nadszedł kolejny strzał tym razem od strony tylnego zawieszenia.

Przeczytaj także: Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle. Jedyną jej wadą jest cena

W miejsce legendarnego wielowahacza pojawiła się belka skrętna, co spotkało się z różnymi opiniami. Podobnie jest w aktualnej generacji i już to przestało szokować podobnie jak nietuzinkowy design. Civic chce konkurować jak równy z równym w klasie kompakt, w czym ma również pomóc debiutująca po dłuższej nieobecności odmiana kombi, która w nomenklaturze Hondy kryje się pod nazwą Tourer.

Lifting pozytywnie wpłynął w szczególności na design przedniej części nadwozia. Teraz bardzo łatwo pomylić go... z dzikim Type-R za sprawą charakterystycznie ułożonych świateł LED do jazdy dziennej. Również światła mijania są wykonane w tej technologii i gwarantują barwę świata zbliżoną do warunków dziennych, ale już światła drogowe stanowią zwykłe żarówki generujące żółtą barwę światła. Z przodu jeszcze warto na chwilę zatrzymać się przy ciekawym dwukolorowym zderzaku i co się bardzo rzadko zdarza tworzy on jedną płaszczyznę z maską, a także z przednią szybą.

Z profilu Civica Tourera poznacie po ostro zarysowanych nadkolach i przetłoczeniu zaczynającym się w miejscu, gdzie u innych producentów znajdziecie uchwyt do otwierania drzwi. W naszym egzemplarzu klamka powędrowała na słupek C i mimo potężnych powierzchni blachy tył nadwozia nie wygląda zbyt ociężale. Tutaj z pomocą przychodzi ciekawe zakończenie linii okien i plastikowe dokładki a'la crossover.

Klapę w szerz przecina blenda z wkomponowanym znaczkiem, pod nią znajduje się kilka przetłoczeń odciążających optycznie tył nadwozia. Mniej więcej w 1/4 wysokości tyłu, szpara pomiędzy zderzakiem i pokrywą bagażnika zarysowuje próg załadunku do jednego z największych bagażników w klasie - aż 624 litry. Można mieć do niego zarzut, że nie posiada haczyków, zaczepów itd., jednak nie mają one uzasadnienia za sprawą potężnego schowka pod podłogą mieszczącego aż 100 dodatkowych litrów. Dodatkowo jego pokrywę bez problemu zmieścimy do wnętrza bagażnika otrzymując w ten sposób prawie kwadratową wnękę przytrzymującą nasze zakupy lepiej niż najbardziej zmyślne haczyki.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer - fotele

Wewnątrz Civica miejsca jest wystarczająco dużo żeby wygodnie pomieścić kierowcę i trzech pasażerów.


Kolejnym atutem jest możliwość złożenia kanapy zupełnie na płasko, a gdy potrzebujemy przewieźć wysokie przedmioty z pomocą przyjdzie system Magic Seats. Dzięki niemu istnieje możliwość podniesienia siedziska tylnej kanapy do pionu i zablokowania jej w tej pozycji. Świetne i banalne rozwiązania w znaczący sposób podnoszą właściwości aranżacji wnętrza, przez co Civic na chwilę obecną jest dla mnie liderem klasy kompakt pod względem praktyczności.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer - przód

Lifting pozytywnie wpłynął w szczególności na design przedniej części nadwozia. Teraz bardzo łatwo pomylić go... z dzikim Type-R za sprawą charakterystycznie ułożonych świateł LED do jazdy dziennej.


Zajmując miejsce za kierownicą początkowo możecie poczuć się przytłoczeni rozrzuconymi po desce rozdzielczej wieloma monitorami. Tylko ten na środku deski rozdzielczej wydaje się przystępny i intuicyjny. W rzeczywistości jednak obsługa samochodu jest prosta, ponieważ na monitorze obok prędkościomierza możemy zmieniać karty komputera pokładowego, a resztę opcji wyposażenia wybierzemy przyciskami i ekranem dotykowym opartym na systemie operacyjnym Android. Niestety główny system infomediów potrafi się zaciąć i często ekran przecinają czarne pasy bądź też w żaden sposób nie reaguje na polecenia wydawane palcem.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer - z tyłu

W naszym egzemplarzu klamka powędrowała na słupek C i mimo potężnych powierzchni blachy tył nadwozia nie wygląda zbyt ociężale.

 

1 2

następna

oprac. : Krzysztof Kunzek / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: