eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autBMW 118i dla spokojnych kierowców

BMW 118i dla spokojnych kierowców

2015-09-23 15:06

Przeczytaj także: BMW M135i


Te niecałe 9 sekund do 100 km/h, o których wspomniałem wyżej (dokładnie 8,7 sekundy) zawdzięczamy 136 KM produkowanym przez 1.6-litrowy silnik wyposażony w cztery cylindry. Co ciekawe tego silnika nie znajdziecie już w palecie BMW (stąd wspomniane w leadzie określenie "biały kruk"). Obecnie zastąpiono go jednostką trzycylindrową o tej samej mocy i minimalnie mniejszej pojemności 1.5-litra. Nie wiem jak brzmi nowa jednostka, ale 1.6-litrowy silnik nie zachęca do mocnego wciskania gazu. Jednak nie dlatego, że jest nieelastyczny lub nie lubi wkręcać się na obroty, ale dlatego, że bardzo przeszkadza nieprzyjemny dźwięk, który produkuje. Tuż po odpaleniu miałem nawet wrażenie, że coś jest zepsute. Na szczęście po rozgrzaniu hałas, zgrzytanie i dziwne dzwonienie lekko jakby ustępowały. W czasie jazdy zdecydowanie sympatyczniej jest trzymać obroty w okolicach 2 tysięcy obrotów. Jazda powyżej 120 km/h staje się niestety na dłuższą metę męcząca.

fot. mat. prasowe

BMW 118i - z boku

BMW 118i ma piękne 18-calowe felgi, na które nałożono niskoprofilowe opony.


Ekonomia również nie jest jego mocną stroną tego silnika. Normalna jazda po mieście oznacza zużycie paliwa na poziomie ok. 10 litrów/100 km (tyle samo udało mi się uzyskać w 306-konnym 435i). Na trasie, podczas jazdy 100-110 km/h BMW 118i zużywa 6,2 litra/100km. Gdy jednak chcemy wykorzystać potencjał drzemiący pod maską, do każdego z powyższych wyników trzeba dodać kolejne 2, a nawet 3 litry/100 km. Tyle potrafią spalić naprawdę mocne jednostki!

fot. mat. prasowe

BMW 118i - z przodu

W testowanym egzemplarzu mamy system zmiany trybów jazdy. Możemy wybrać jeden z trybów: Eco PRO, Normal, Comfort, Sport i Sport +.


BMW 118i przejechałem jednego dnia 500 km - z Warszawy do Białowieży i z powrotem. Podczas podróży samochód w ogóle mnie nie zmęczył, choć ze względu na dźwięk silnika starałem się jechać zgodnie z przepisami. Uważam więc, że mimo naprawdę dobrych osiągów, BMW ze 136-konnym silnikiem to auto dla spokojnych kierowców, którzy w dodatku nie mają licznej rodziny. 360-litrowy bagażnik w codziennej eksploatacji wystarczy, ale ilość miejsca w środku może rozczarować. Nie ma się bowiem co bowiem łudzić - BMW 1 to kompakt Premium, a ta klasa rządzi się swoimi prawami. Wystarczy spojrzeć na cenę testowanego egzemplarza z licznymi dodatkami, ale bez wszystkich opcji. 160 tys. zł brzmi wręcz surrealistycznie...

fot. mat. prasowe

BMW 118i - tył

Testowany egzemplarz został wyceniony na 160 tys. zł.

poprzednia  

1 2

oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: BMW 118i, BMW, testy samochodów, testy aut, samochody

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: