Peugeot 308 1.2 PureTech Active to mądry wybór
2015-09-14 17:09
Peugeot 308 1.2 PureTech Active © fot. mat. prasowe
Są samochody, które przyspieszają bicie serca. Są samochody, które nie wzbudzają żadnych emocji. Są też takie, w których dobrze się czujesz i wiesz, że możesz na nich polegać. I właśnie do tej ostatniej grupy należy Peugeot 308, który w wersji Active ze 110-konnym benzyniakiem udowadnia, że dobrze wyposażony i bezpieczny kompakt może być rozsądnie wyceniony.
Przeczytaj także: Peugeot 308 1.6 THP Allure odbuduje zaufanie?
Karoseria
O designie "TrzystaÓsemki" pisałem już wielokrotnie, ale... zrobię to jeszcze raz. Przeważnie były to topowe odmiany z LED-owymi reflektorami. Tym razem otrzymałem kluczyki do bardziej przyziemnego egzemplarza. Pas przedni, który tworzą klasyczne reflektory o ciekawym kształcie, duży grill i zderzak z wkomponowanymi listwami diodowymi do jazdy dziennej, prezentuje się lepiej niż dobrze. Z tyłu dominują ładne lampy z "pazurowatym" wypełnieniem, lotka nad klapą i obły zderzak. Jeśli więc chodzi o stylistykę, to trudno się do czegokolwiek przyczepić.
Wnętrze
Futurystyczny minimalizm. Tak w skrócie można określić kokpit francuskiego przedstawiciela segmentu C. Liczba przycisków i pokręteł została ograniczona do minimum. Wielofunkcyjnym epicentrum działania jest dotykowy ekran, za pośrednictwem którego ustawia się multimedia, systemy bezpieczeństwa, nawigację, a nawet automatyczną, dwustrefową klimatyzację. Kolejnym ważnym rozwiązaniem jest zamontowanie wyjątkowo małej, świetnie leżącej w dłoniach kierownicy. Z tego powodu zegary wylądowały nieco wyżej, na podszybiu, co sprawia, że kierowca znacznie rzadziej odrywa wzrok od drogi. Na koniec należy wspomnieć o bardzo dobrych materiałach wykończeniowych, które wzorowo spasowano. Widać tu również dbałość o detale, zbliżające 308 do klasy premium.
Fotele są duże i dobrze wyprofilowane. Ich zakres regulacji nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Warto dodać, że nietypowo wyglądające zagłówki są naprawdę wygodne. Zajmowanie miejsca w drugim rzędzie ułatwia odpowiednio poprowadzona linia dachu, dzięki której po otwarciu tylnych drzwi powstaje duży otwór. Na tylnej kanapie będzie wygodnie dwóm osobom średniego wzrostu. Miejsca na nogi nie jest może rekordowo dużo, ale jeśli z przodu podróżować będą równie wysokie istoty, to nie będzie żadnego problemu.
Kompaktowy Peugeot może się pochwalić całkiem sporym bagażnikiem. Prawie 400 litrów wystarczy na dłuższy wyjazd 4 osób bez specjalnych wyrzeczeń. Kilka słów należy poświęcić jego wykończeniu. Nawet w tej części wnętrza nie widać żadnych oszczędności, co znów podkreśla, że 308 jest naprawdę bardzo dopracowanym jakościowo kompaktem.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.2 PureTech Active - z tyłu
Technologia
Przyznam, że przez kilka lat nie mogłem przekonać się do jednostek 3-cylindrowych. Peugeot stworzył jednak tego typu konstrukcję, która wyróżnia się bardzo wysoką kulturą pracy. I los chciał, że trafiła ona pod maskę testowanego egzemplarza. To 1,2-litrowy silnik z rodziny PureTech generujący 110 KM i (przy 5500 obr./min.) i 205 Nm (od 1500 obr./min.). Współpracuje on z 5-biegową przekładnią manualną. Małolitrażowe serce 308 pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 11,1 sekundy i rozpędzanie się do 188 km/h. Rozsądne osiągi idą w parze ze skromnym apetytem. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wyniosło w teście 6,2 litra, bez ecodrivingu. To więcej niż deklaruje producent, ale na tle konkurencji wygląda to bardzo, podkreślam, bardzo dobrze.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 1.2 PureTech Active - wnętrze
Przeczytaj także:
Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8 GT, czyli wysoka jakość i oszczędność
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)