Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - mieszczuch za rozsądne pieniądze
2015-09-10 12:02
Przeczytaj także: Uroczy Opel ADAM ROCKS 1.0 Turbo
Wrażenia z jazdy
Jeśli mam być szczery (a zawsze jestem!), to nie spodziewałem się tak dorosłego zachowania na drodze. Myślałem, że Karl będzie typowym, wrażliwym "na prędkość" maluchem. Okazało się jednak, że nie taki diabeł straszny! Owszem, układ kierowniczy jest dość "swobodny", ale nawet przy wysokich prędkościach daje wystarczające poczucie bezpieczeństwa. Z kolei niewielkie stado koni nie pozwala na wyścigi, jednakże umożliwia bezproblemowe osiągnięcie maksymalnych, dozwolonych prędkości.
fot. mat. prasowe
Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - przód
Pamiętajmy, że mamy do czynienia z przedstawicielem segmentu A. Naturalnym środowiskiem tego auta jest więc miasto. I tutaj się Karl czuje się świetnie. Jest zwrotny, bardzo poręczny i wyjątkowo przyjazny podczas manewrowania. Gabaryty auta i świetna widoczność na wszystkie strony sprawiają, że uzupełnienie wyposażenia o kamerę cofania byłoby dla gatunku ludzkiego pogardą... Jak wygląda tłumienie nierówności? Zawieszenie nie skrywa żadnych innowacyjnych rozwiązań, a rozstaw osi jest niewielki, dlatego trzeba liczyć się z tym, że większe dziury poinformują podróżujących o swoim istnieniu. Pochwała należy się natomiast za wyciszenie, które (jak na tę klasę) jest naprawdę przyzwoite.
fot. mat. prasowe
Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - tył
Okiem przedsiębiorcy
Cena czyni cuda. Właśnie dlatego miejskie auta cieszą się u nas sporym zainteresowaniem. Karl kosztuje co najmniej 35 990 zł. Ze względu na jeden silnik i jedną wersję nadwoziową, różnice między wszystkimi egzemplarzami ograniczają się do wyposażenia. Topowy wariant, który bierze udział w teście to wydatek 46 990 zł. Lista opcji nie jest długa, więc cena auta kompletnie skonfigurowanego powinna wynosić około 50 tysięcy złotych.
Auto nie jest zatem drogie. Mimo tego warto zwrócić uwagę na różne formy finansowania. Niemiecka marka oferuje, rzecz jasna, kredyt. Aktualnie dostępne są dwa podstawowe warianty: 4x25% (wpłata własna 25%, każde kolejne 25% co 12 miesięcy, oprocentowanie kredytu 0%, prowizja bankowa 9%) i 50/50 (wpłata własna 50%, druga połowa jednorazowo spłacona po roku, oprocentowanie kredytu 0%, prowizja bankowa 4,5%). Opel oferuje również leasing do 84 miesięcy, przy ratach równych, degresywnych lub sezonowych i opłatą wstępną od 1 do 45%.
Podsumowanie
Segment A pęka w szwach. Niemal każdy producent ma w nim swojego przedstawiciela. Opel musiał więc stworzyć auto nie tyle konkurencyjne, co w wielu konkurencjach lepsze od rywali. I jak widać, operacja się udała. Karl jest rozsądnie wycenionym maluchem z przestronnym, dobrze wykonanym wnętrzem. Obywatele Polski go polubią. Ja już lubię...
Przeczytaj także:
Opel Corsa 1.2 Turbo to solidne auto
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)