eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autOpel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - mieszczuch za rozsądne pieniądze

Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - mieszczuch za rozsądne pieniądze

2015-09-10 12:02

Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - mieszczuch za rozsądne pieniądze

Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Do tej pory jedynym reprezentantem Opla w segmencie A był Adam. Samochód wyjątkowo udany, ale też drogi. Niemieckiej marce brakowało więc mieszczucha za rozsądne pieniądze, który będzie konkurować ze Skodą Citigo, Hyundaiem i10 i całą resztą. Brakowało, ale już nie brakuje, bo na rynek trafił kolejny facet... niewielkich rozmiarów. Poznajcie Karla!

Przeczytaj także: Uroczy Opel ADAM ROCKS 1.0 Turbo

Karoseria


Design auta robi naprawdę dobre wrażenie. Projektantom udało się narysować karoserię w taki sposób, że auto sprawia wrażenie większego - przynajmniej o jeden segment. Pas przedni z charakterystycznym spojrzeniem reflektorów i dużym grillem wpisuje się w aktualny nurt stylistyczny Opla. Co istotne, na tył samochodu też nie zabrakło pomysłu. Są tu ciekawie wyglądające lampy, niewielka lotka i klapa z dyskretnymi przetłoczeniami. Testowaliśmy dwa egzemplarze w tych samych wersjach, lecz różnych kolorach. I tu kobieca uwaga... Karl ubrany w niebieski lakier prezentuje się dojrzalej.

Wnętrze


Przyznam, że wnętrze pozytywnie zaskakuje. Większość konkurentów oferuje ... gołe blachy na boczkach, uchylne szyby i morze czarnego plastiku. Tutaj jest znacznie lepiej. Każdy metalowy element obity jest tworzywem. Nie bez znaczenia jest także dwukolorowy kokpit, który ożywia cały projekt. Nie można również narzekać na spasowanie - nic nie stuka, nic nie trzeszczy. Konsola centralna jest czytelna i ergonomiczna. Panele radia i automatycznej klimatyzacji są proste i przyjazne w obsłudze.

Cieszy także wyjątkowo bogate (jak na ten segment) wyposażenie. Owszem, mamy do czynienia z (topową) wersją Cosmo, ale podgrzewane fotele i kierownica, tempomat, komputer pokładowy, elektryka czterech szyb, a także lusterek, funkcja City (większa siła wspomagania przydatna podczas parkowania), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, wielofunkcyjna kierownica i naprawdę niezły zestaw audio z USB to elementy, które nie tak dawno nie były dostępne nawet w kompaktach. Zresztą, niektóre z tych opcji do dziś nie widnieją na listach wyposażenia wielu przedstawicieli segmentu C.

fot. mat. prasowe

Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - niebieski, z tyłu

Układ kierowniczy jest dość "swobodny", ale nawet przy wysokich prędkościach daje wystarczające poczucie bezpieczeństwa.


Fotele nie są wielkie, ale osoby średniego wzrostu nie powinny narzekać. Ja przynajmniej nie narzekałem... Dobranie odpowiedniej pozycji za kierownicą nie należy do trudnych, ale szkoda, że regulacja oparcia jest tylko skokowa. Na tylnej kanapie nie brakuje przestrzeni. Miła niespodzianka, prawda? Dwie osoby, również średnich gabarytów, nie powinny czuć dyskomfortu. A to w tej klasie nie jest oczywistą oczywistością, o czym wszyscy wiemy...

fot. mat. prasowe

Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - wnętrze

Każdy metalowy element obity jest tworzywem. Nie bez znaczenia jest także dwukolorowy kokpit, który ożywia cały projekt.


Choć mamy do czynienia z niewielkim autem, to nie oznacza, że ma ono schowek zamiast bagażnika. Rozsądne 215 litrów wystarczy na tygodniowe zakupy (jeśli ktoś jeszcze takie robi). Po złożeniu oparcia tylnej kanapy (40/60) przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1013 litrów. Taka wartość i szeroki otwór załadunkowy pozwalają przypuszczać, że miejski Opel będzie potrafił przewieźć nawet... pralkę. I to z zamkniętą klapą!

fot. mat. prasowe

Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo - niebieski, z boku

Design auta robi naprawdę dobre wrażenie. Projektantom udało się narysować karoserię w taki sposób, że auto sprawia wrażenie większego.


Technologia


Pod maską Karla może pracować każdy silnik, pod warunkiem, że będzie to... 3-cylindrowy benzyniak o pojemności 1 litra. Tak, to jedyna oferowana jednostka. Moc? Moment? Dokładnie 75 KM (przy 6500 obr./min.) i 95 Nm (przy 4500 obr./min). Są to skromne wartości, ale w aucie, którego masa własna wynosi jedynie 935 kg, okazują się wystarczające. Warto dodać, że jednostka współpracuje z pięciobiegową przekładnią manualną. Przyspieszenie do setki zajmuje 13,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h. I w mieście szybciej nie trzeba. Dużo istotniejsze jest oczywiście zużycie paliwa. Rezultatów deklarowanych przed producenta nawet nie próbowałem osiągnąć, bo po co, skoro częste wykorzystywanie maksymalnych możliwości zespołu napędowego i tak owocowało średnią na poziomie 6,5 litra? Ekonomiczni kierowcy bez problemów zejdą więc o co najmniej półtora litra.

fot. mat. prasowe

Opel Karl 1.0 Ecotec Cosmo z przodu

Karl kosztuje co najmniej 35 990 zł.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Opel Karl, Opel, testy samochodów, testy aut, samochody

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: