DS 5 2.0 BlueHDi EAT6 So Chic robi wrażenie
2015-09-02 13:27
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
Wrażenia z jazdy
Flagowy model DS-a prowadzi się jak… stosunkowo niski minivan. I trudno się temu dziwić, ponieważ powstał na płycie podłogowej znanej z Citroena C4 Picasso. Zawieszenie jest komfortowe, ale pozwala na wyraźne przechyły karoserii. Mimo tego, samochód prowadzi się dość pewnie i przewidywalnie. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, ale nie da się ukryć, że również ma być synonimem słowa „wygoda”.
fot. mat. prasowe
DS 5 2.0 BlueHDi EAT6 So Chic - z boku
I właśnie dlatego można jednoznacznie stwierdzić, że „piątka” jest prawdziwym długodystansowcem. Pokonanie nią kilkuset kilometrów „za jednym strzałem” nie wywołuje u kierowcy nawet najmniejszej chęci zmiany środka lokomocji. Wręcz przeciwnie, DS 5 pozwala wypocząć, nawet za kierownicą. Silnik ma wystarczająco dużo mocy, którą docenimy wraz ze wzrostem prędkości. Z kolei skrzynia biegów działa bardzo płynnie, wystarczająco szybko i kulturalnie.
fot. mat. prasowe
DS 5 2.0 BlueHDi EAT6 So Chic - bok
Mimo gabarytów, francuskie auto spisuje się całkiem nieźle w mieście. Widoczność do przodu i na boki jest przyzwoita. Przy cofaniu pomagają natomiast czujniki parkowania i kamera. Nie bez znaczenia jest również bardziej niż przyzwoite wyciszenie kabiny. Warto także wspomnieć o nagłośnieniu Denona, które powinno zadowolić fanów śpiewu za kółkiem...
fot. mat. prasowe
DS 5 2.0 BlueHDi EAT6 So Chic - z tyłu i boku
Okiem przedsiębiorcy
DS ma być marką premium, dlatego nikt nie powinien spodziewać się okazji cenowych. „Piątka” kosztuje co najmniej 113 900 zł. Za tę kwotę otrzymujemy 120-konnego diesla w podstawowej wersji (Chic). Egzemplarz testowy ze 180-konnym silnikiem wysokoprężnym, 6-biegowym automatem i wyposażeniem So Chic kosztuje natomiast 140 900 zł. Dodatki mogą jednak wyraźnie podnieść tę kwotę…
Jak można się domyślić, warunki i możliwości finansowania są zbliżone do tych, które znamy z Citroena. Możemy więc liczyć na kredyt od 6 do nawet 96 miesięcy (przy autach używanych maksymalny wiek pojazdu wynosi 10 lat, a okres kredytowania wraz z wiekiem pojazdu wynosi 12 lat) z minimalną wpłatą własną od 10%. Z kolei leasing z czynszem inicjalnym od 0 do 45% (waluta: PLN) może trwać od 24 do 60 miesięcy.
fot. mat. prasowe
DS 5 2.0 BlueHDi EAT6 So Chic - przód
Podsumowanie
DS 5 powstał z myślą o tych, którzy szukają bardzo stylowego, komfortowego i precyzyjnie wykonanego długodystansowca, wyróżniającego się na tle niemieckich konstrukcji. Jeszcze przez długie lata francuskie auto będzie przykuwało wzrok i robiło wrażenie na drodze.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)