Mercedes Vito: czym nas zaskoczy?
2015-08-20 13:34
Przeczytaj także: Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI
Chwilę później premierę miała bardziej dostawcza odmiana Vito, pozbawiono ją ekskluzywnych elementów zastępując je twardymi plastikami o użytkowym charakterze. Ile zostało w niej ekskluzywnego charakteru i czym jest w stanie zaskoczyć nabywcę?Na szczęście z zewnątrz zaszło najmniej zmian. Vito trzeciej generacji jest podobne bardziej do gamy modeli osobowych niż dostawczych. Z przodu pojawiły się wyraźne reflektory z designem podobnym do tych w klasie A, podobnie sprawa ma się z grillem zdobionym przez dużą gwiazdę. Jeśli chodzi o kwestię wyglądu dostawczaków właśnie przód jest ich wizytówką, a Vito postawione na tle klasowych rywali rozkłada ich na łopatki. Bok oraz tył nadwozia nie jest już tak wyrafinowany, ale jest to podyktowane względami czysto praktycznymi.
W zależności od potrzeb można wybierać między dwoma rozstawami osi rozstaw 3200 mm i 3430 mm oraz trzema długościami nadwozia 4895/5140/5370 mm (testowany Vito posiada rozstaw osi 3200 mm i długość 5140 m).
Niech was tylko nie zwiodą 17 calowe obręcze i polakierowane zderzaki. Nasza odmiana to wersja Mixto, czyli łącząca użytkowy charakter z możliwością przewozu dodatkowych osób w przestrzeni ładunkowej w dość komfortowych warunkach. Pierwsze wrażenie po otwarciu przesuwanych drzwi może nieco zniechęcić pasażerów drugiego rzędu. Do ich dyspozycji są co prawda wygodne fotele z ISOFIX i podłokietnikami w skrajnych oparciach, ale więcej elementów poprawiających komfort tam nie znajdziecie. Dookoła widać nieosłonięte połacie krwiście czerwonej blachy oraz wykończenie dachu i podłogi sklejką. Skrajny fotel znajdujący się przy odsuwanych drzwiach w prostu sposób można złożyć ułatwiając dostęp do foteli w trzecim rzędzie, za które przyjdzie zostawić w okolicach 3 500 zł (identyczny koszt dotyczy drugiego rzędu siedzeń). Kolejnym plusem tego zestawu siedzeń jest możliwość przesuwania długich elementów pomiędzy stelażem kotwionym do podłogi.
fot. mat. prasowe
Mercedes Vito - fotele przednie
Miejsce pracy kierowcy wygląda o niebo lepiej niż w przypadku pasażerów siedzących z tyłu.
Wersja długa posiada maksymalną długość przestrzeni ładunkowej na poziomie 2831 mm, co wystarczy na załadowanie 2 europalet, a ucha umiejscowione na podłodze pomogą zabezpieczyć ładunek. Nasza odmiana 114 CDI napęd przenosiła na koła tylne, ale mimo to poziom podłogi jest na równie niskiej wysokości co w słabszych odmianach konfigurowanych z napędem na oś przednią.
fot. mat. prasowe
Mercedes Vito - wnętrze
Wszystkie elementy wnętrza osłonięte są przez twarde plastiki uformowane w ciekawie wyglądające kształty miejscami poprzecinane praktycznymi schowkami.
Miejsce pracy kierowcy wygląda o niebo lepiej niż w przypadku pasażerów siedzących z tyłu. Wszystkie elementy wnętrza osłonięte są przez twarde plastiki uformowane w ciekawie wyglądające kształty miejscami poprzecinane praktycznymi schowkami. Zapomniano tylko o jednym niedużym schowku mogącym pomieścić smartfona w zasięgu naszego wzroku. Ciekawym elementem jest kierownica małych rozmiarów do złudzenia przypominająca te z osobowych modeli, szkoda tylko wykończenia wieńca odstraszająco twardym plastikiem.
fot. mat. prasowe
Mercedes Vito - fotele
Pierwsze wrażenie po otwarciu przesuwanych drzwi może nieco zniechęcić pasażerów drugiego rzędu.
Mercedes stosuje specyficzne nazewnictwo swoich dostawczych modeli. 114 CDI w przypadku naszego Vito pierwsza liczba oznacza 1 tonę ładowności, a dwie kolejne podpowiadają moc silnika w okolicach 140 KM. Uścislając jest to 136 KM oraz 330 Nm. Gama jednostek napędowych jest szeroka z rozpiętością mocową od 88-190 KM. W przypadku testowanego egzemplarza moc jest wystarczająca do dynamicznego poruszania się "na pusto" lub załadowanym w okolicach 0,5 tony. Ładując często Vito w pobliżu DMC lepiej rozważyć opcję z mocniejszym motorem i tempomatem.
fot. mat. prasowe
Mercedes Vito - przód
Z przodu pojawiły się wyraźne reflektory z designem podobnym do tych w klasie A, podobnie sprawa ma się z grillem zdobionym przez dużą gwiazdę.
fot. mat. prasowe
Mercedes Vito - drzwi przesuwne
Wyjściowo ceny startują od 112 000 zł za najsłabszą odmianę z silnikiem 109 CDI mającym 88 KM.
![Mercedes Benz Sprinter 316 CDI - dostawczakiem w XXI wiek [© Adam Gieras] Mercedes Benz Sprinter 316 CDI - dostawczakiem w XXI wiek](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Mercedes-Benz-Sprinter/Mercedes-Benz-Sprinter-316-CDI-dostawczakiem-w-XXI-wiek-213006-150x100crop.jpg)
oprac. : Krzysztof Kunzek / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)