eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autVolvo V40 Cross Country: off-road plus osiągi

Volvo V40 Cross Country: off-road plus osiągi

2015-08-15 06:31

Volvo V40 Cross Country: off-road plus osiągi

Volvo V40 CC - sylwetka © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Kojarzycie taką reklamę, w której trzeba było wybrać dwie z trzech cech usługi? Volvo modelem V40 CC udowadnia, że sprawnie można łączyć wiele aspektów. W skrócie Cross Country z takim silnikiem to prawie hot-hatch z aspiracjami terenowymi. Czy to nie wyklucza się wzajemnie z automatu?

Przeczytaj także: Volvo V40 T3 Momentum na piątkę z plusem

No właśnie, jak to najprościej wyjaśnić? O dziwo dość łatwo – Volvo V40 Cross Country z zewnątrz przypomina zawieszony wyżej kompakt. Relingi, plastikowe progi boczne oraz zderzaki. Wszędzie znajdują się również odniesienia Cross Country, żeby czasem nie pomylić auta ze standardową wersją. Co jeszcze może świadczyć o chęciach do off-roadu? Napęd AWD, który elektronicznie regulowany jest przez oprogramowanie auta lub asystent zjazdu, który reguluje prędkość oraz hamulce podczas drogi ze stromej górki. Nieznacznie podniesiono też auto, zwiększając prześwit. Nie myślcie jednak, że to wszystko sprawi iż takim Volvem zawstydzicie poza asfaltem Jeepa lub Mitsubishi kolegi – o to, to nie!

Zaskoczycie go jednak czymś z goła odmiennym. Bo drugim istotnym składnikiem testowanego egzemplarza jest sport. I nie mam tu na myśli krwistoczerwonego lakieru z ciemnymi 18-calowymi felgami oraz przyciemnionymi szybami. Cała sylwetka 4,4-metrowego auta też nie należy do ociężałych, wręcz przeciwnie – jest opływowa i nowoczesna. Mimo to, tak jak mówiłem na początku, wizualnie Cross Country jest raczej proterenowe i to nie razi w oczy.

To co istotne jest jednak pod maską, ponieważ czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy T5 z 245 KM daje niezłego kopa. Do pierwszej setki samochód przyspiesza w 6,1 sekundy, a rozpędzanie zatrzymuje przy 210 km/h (ograniczenie elektroniczne, ale po co?). Osiągi to jednak nie wszystko, ponieważ w połączeniu z 8-biegowym automatem (geartronic) i napędem 4×4 Volvo V40 lubi górskie szlaki, ale te asfaltowe… Co ważne V40 nie posiada żadnych trybów jazdy, a jedynie skrzynia biegów posiada przełożenia „S”, które reagują na kickdown błyskawicznie, a od zera do 100 pracują z miłym dla ucha przeciąganiem zmiany biegów. Szkoda jedynie, że przy kierownicy zabrakło łopatek (tryb manualny sterowany lewarkiem).

A czy przy tym łączeniu dwóch biegunów pomyślano o komforcie? Z jednej strony tak, ponieważ skórzana tapicerka, niezły system audio oraz system infomedialny z nawigacją oraz łącznością Bluetooth oraz Internet na pokładzie na pewno podnoszą jakość podróżowania. Tak samo jak panoramiczny dach, dwustrefowa klimatyzacja, bezkluczykowy system lub „pełna elektryka” albo wielofunkcyjna kierownica, a to jeszcze nie koniec wyliczanki. Są jednak też minusy oddziaływające na komfort – jednym z nich jest dość sztywne zawieszenie i słabe wyłapywanie poprzecznych nierówności i głębokich wyrw.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 CC - z przodu

W cenie samochodu producent oferuje pięcioletnią gwarancję.


Będąc przy wnętrzu Volvo V40 CC nie sposób nie wspomnieć o trzech trybach opcji wyglądu zegarów. Ze względu na własne upodobania możemy wybrać motyw Sport (czerwień), ECO (zieleń) lub Elegance (szarość). Oprócz koloru wskaźników zmienia się również rodzaj przekazywanych informacji. Ponadto niespodzianki znajdziemy też na środkowym wyświetlaczu, który oprócz standardowego przeglądania Internetu posiada możliwość instalowania aplikacji. Niestety nawet kilka prób ich włączenia stałe w martwym punkcie „łączenie…” więc niezbyt mogę Wam o nich opowiedzieć…

fot. mat. prasowe

Volvo V40 CC - tył

Volvo V40 CC może przypominać zawieszony wyżej kompakt.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 CC - przód

Volvo w tej wersji to wydatek rzędu minimum 160 tysięcy złotych


 

1 2

następna

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: