Honda Jazz 2015 - europejska premiera
2015-07-30 11:34
Honda Jazz - żółta © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Honda HR-V i Jazz - nowe modele już w sprzedaży
Konstruktorzy nowego Jazza dołożyli wszelkich starań, aby powtórzyć sukces osiągnięty przez poprzedników. Nowy model zachowuje klasyczną sylwetkę protoplasty, przy czym wyróżnia się nowoczesną stylizacją nadwozia, podkreśloną przez masywny przód oraz wyraźnie zaznaczone linie boczne. Auto jest przy tym o 95 mm dłuższa od poprzednika, a rozstaw osi zwiększył się o 30 mm.Zastosowanie nowej płyty podłogowej pozwoliło również na zwiększenie rozmiarów wnętrza stworzonego w oparciu o zasadę „maksimum człowieka, minimum maszyny”. Oznacza to, że projekt Hondy Jazz 2015 udostępnia więcej przestrzeni pasażerom, przy jednoczesnym zminimalizowaniu miejsca zajmowanego przez poszczególne podzespoły auta. Trzeba przyznać, że pod względem przestrzeni oferowanej podróżujących - szczególnie w tylnym rzędzie - nowa Honda nie ma sobie równych w klasie. W porównaniu z obszernym poprzednikiem, osoby zajmujący tylną kanapę w nowym Jazzie mają dodatkowe 115 mm miejsca na nogi, 65 mm miejsca na kolana oraz 20 mm miejsca na szerokości ramion.
Czterometrowa Honda Jazz została wyposażona w centralnie umieszczony zbiornik paliwa, co pozwoliło na zastosowanie innowacyjnych rozwiązań aranżacyjnych. Na pokładzie znalazł się również ceniony system składania siedzeń Magic Seats zapewniający wiele możliwości konfiguracji foteli w celu uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagaży.
We wnętrzu znajdziemy miękkie w dotyku materiały oraz przemyślane rozwiązania transportowe. W konsoli centralnej znalazł się również nowy system multimedialny Honda Connect, korzystający z siedmiocalowego ekranu dotykowego (w zależności od wersji). Oprócz tego, nabywcy docenią zaawansowane układy bezpieczeństwa, na czele z pakietem Advanced Driver Assist System (opcja w podstawowej wersji, standard w średniej i najwyższej odmianie). W jego skład wchodzą takie rozwiązania, jak system ostrzegania przed kolizją, system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz system automatycznych świateł drogowych.
fot. mat. prasowe
Honda Jazz - żółta, z tyłu
fot. mat. prasowe
Honda Jazz - z przodu i boku
Honda Jazz 2015 jest oferowana wyłącznie z silnikiem benzynowym 1,3 litra i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Jednostka generuje 102 KM przy 6 000 obr./min. oraz 123 Nm przy 5000 obr./min i może współpracować ze standardową, sześciobiegową przekładnią manualną lub opcjonalną, bezstopniową przekładnią automatyczną CVT. Czterocylindrowa konstrukcja oferuje osiągi porównywalne z poprzednią jednostką o pojemności 1,4 litra (11,2 sekundy od 0 do 100 km/h i prędkość maksymalna 190 km/h) przy zachowaniu wydajności paliwowej mniejszego silnika (średnio 4,6 litra na 100 km z przekładnią CVT).
fot. mat. prasowe
Honda Jazz - przód
fot. mat. prasowe
Honda Jazz - wnętrze
W parze z dynamicznym silnikiem idzie „dynamiczne” zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną typu H, co zapewnia wysoką stabilność podczas jazdy poprzez naturalne ograniczanie przechyłów nadwozia. Jakość prowadzenia poprawiają również nowe amortyzatory redukujące wibracje przedostające się z nawierzchni do kabiny pasażerskiej.
fot. mat. prasowe
Honda Jazz - z boku
Nowa Honda Jazz będzie oferowana w trzech wersjach wyposażeniowych i wejdzie do sprzedaży w Europie w drugiej połowie 2015 roku.
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)