Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited jeździ i wygląda doskonale
2015-07-18 00:40
Przeczytaj także: Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge vs. Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited
Wrażenia z jazdy
Jak „Baby Jeep” jeździ? Tak, jak się prezentuje, czyli doskonale. Choć przyznam szczerze, dużo lepiej jeździło mi się Renegadem w trasie czy zgoła, poza jakąkolwiek drogą niż mieście. Nie żeby nie był wygodny. Świetnie szturmuje torowiska tramwajowe czy wysokie krawężniki. Ale mam niejasne i trudne do zdefiniowania wrażenie, że do miejskiej dżungli po prostu pasuje jakby mniej…
fot. mat. prasowe
Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - tył
Pod maską testowego Jeepa pracował dwulitrowy motor diesla generujący 140 KM (osiągane od 3700 obrotów) i 350 Nm. (dostępne od 1500 obrotów). To wystarczające wartości do napędzania auta tych gabarytów z 6-biegową manualną skrzynią. Nawet w terenie z włączonymi wszystkimi „przeszkadzajkami” ani przez chwilę nie miałem wrażenia, że mocy brakuje. Ba, auto o aerodynamice garażu zapewniało przyspieszenie od 0 do 100 w około 9,4 sekundy.
Mniejszy silnik, to także mniejsze zużycie. I tu Jeep niczym mnie nie zaskoczył Silnik Diesla to znany z oszczędności fiatowski MultiJet. I w Jeepie spisał się na przysłowiową „szóstkę” Średnia z testu (miasto, teren, poza miastem) wyniosła 5,5 litra. W mieście auto zadowalało się 7 litrami a na trasie silnikowi wystarczało niespełna 5 litrów.
fot. mat. prasowe
Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - z boku
Okiem przedsiębiorcy
Ile kosztuje Jeep Renegade? No coż, sporo. Ci, którzy spodziewali się, że bazujące na technologii zbliżonej do Fiata 500X auto z logo Jeepa będzie kosztowało podobnie, raczej się rozczarują. I nie będzie to przyjemne rozczarowanie. Podstawowe ceny Renegade’a startują od około 81 tysięcy. Kończą się, standardowo i bez opcji, na 124 tysiącach. Cena wersji testowej oscylowała wokół 107 tys. zł.
fot. mat. prasowe
Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - z tyłu i boku
Jak sfinansować zakup? Opcji jest kilka. W przypadku kredytu udzielanego przez Fiat Bank, minimalna wpłata własna może wynieść 0% wartości kredytowanego samochodu. Dodatkowo Klient ma możliwość finansowania: ubezpieczenia spłaty kredytu, ubezpieczeń komunikacyjnych, wyposażenia dodatkowego samochodu, opłaty przygotowawczej i pakietu przeglądów okresowych. Inną ofertą FGA jest leasing operacyjny. Umowa zawierana jest na okres od 23 do 59 miesięcy z minimalnym czynszem inicjalnym nawet 0%. W FGA Leasing istnieje możliwość wliczenia ubezpieczenia samochodu AC/OC/NW, ubezpieczeń spłaty leasingu Bezpieczny Kredyt oraz Ubezpieczenia GAP w miesięczne raty leasingowe. W każdym momencie trwania umowy Klient może przełożyć miesięczną spłatę raty leasingowej bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Rata zostaje przesunięta na koniec okresu leasingowania.
fot. mat. prasowe
Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited - z przodu i boku
Podsumowanie
Tak, niejednojajowy bliźniak Fiata 500X jest od niego zdecydowanie bardziej terenowy. Auto nieźle czuje się w mieście, ale chyba bardziej pasuje do miejsc oszczędniej zurbanizowanych. Ma charakter i dużo większe, niż można by się na pierwszy rzut oka spodziewać, możliwości terenowe. Przyczepić by się można było tylko do ceny. Ale nie oszukujmy się! Kupując Jeepa, kupujemy całą jego legendę. A legendy tanie nie są…
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)