Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited wygląda kontrowersyjnie
2015-07-17 14:30
Przeczytaj także: Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk dużo potrafi
Wrażenia z jazdy
Jak to wszystko jeździ? Komfortowo! Zaskoczenie? Dla mnie też! Prawdziwego komfortu zazwyczaj oczekujemy po Grand Cherokee. A tu miękko na asfalcie. I do tego zdecydowanie „nie-SUV-owa” dzielność terenowa! Tak, Cherokee to SUV, ale jego właściwości terenowe wprost deklasują całą konkurencję. Już ze standardowym JAD I jest lepiej niż dobrze. Bo to, wbrew pozorom, nie tylko Selec Terrain, ale też 16,7 stopnia kąta natarcia, prawie 25 zejścia i 17,7 rampowego. Jedynie głębokością brodzenia Cherokee ustępuje nieco Discovery Sport. Muszę jednak wrócić do tego, do czego zasadniczo przeznaczone są SUV-y, czyli do jazdy po asfalcie. I tu Cherokee też „nie kucał” przy konkurencji. 170 koni z dwulitrowego diesla (MultiJet) i 350 Nm. (od 1500 obrotów) sprawia, że auto jest dynamiczne i oszczędne.
fot. mat. prasowe
Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - przód
W normalnych warunkach, 9-biegowy automat dystrybuuje całą moc na przednią oś. W takiej konfiguracji Cherokee przyspiesza 0-100 w niewiele ponad 10 sekund i osiąga ponad 190 km/h. A pali? No cóż, znowu musze użyć słowa zaskakująco. Zaskakująco mało. W trasie, około 5,5 w mieście około 8, a średnia z testu wyniosła równe 6 litrów. Oczywiście, są to wartości z testu drogowego, a nie terenowego. Ale nie oszukujmy się, pewnie 90% tego typu aut nigdy w terenie się nie pojawi, dlatego sprawdzanie danych o ich spalaniu w czasie jazdy w terenie z włączonym dyferencjałem jest w mojej opinii bezcelowe.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny nowego Cherokee startują od niecałych 140, a kończą się na 193 900 zł. Oczywiście, bez dodatkowo płatnych opcji, których jest całkiem sporo.
Jeep, jak każda cywilizowana marka, oferuje swoim klientom kredyt. Aktualnie są dostępne dwa warianty: Kredyt 50/50 (wpłata własna 50%, raty równe, oprocentowanie 0% przez pierwsze 12 miesięcy) i Kredyt od 3% (wpłata własna 0%, okres kredytu od 12 do 96 miesięcy, oprocentowanie od 3 do 4,5%). Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing. Warunki są jednak dostosowywane indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach.
fot. mat. prasowe
Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited - z przodu i boku
Podsumowanie
Jeep to taki trochę Golf wśród aut terenowych. Zachowawczy design i opinia, że nic go nie zatrzyma. Nowy Cherokee jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie aut terenowych. Ale wygląd dość drastycznie zrywa z linią, do której zdążyliśmy się już przyzwyczaić. I w zasadzie, gdyby nie siedmioczęściowy grill, trudno byłoby dopatrzeć się w konstrukcji auta jakichkolwiek elementów „jeepopodobnych”. Kiedy jednak przyjrzymy się możliwościom terenowym auta, wątpliwości znikają. Koncern testuje swoje modele na specjalnym poligonie. I, choć trudno to uwierzyć, Cherokee dał sobie na nim radę równie dobrze, co Wrangler.
Przeczytaj także:
Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge vs. Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)