eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autHyundai i20 1.4 CRDi Comfort dla europejskiego odbiorcy?

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort dla europejskiego odbiorcy?

2015-07-09 16:48

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort dla europejskiego odbiorcy?

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Jest zdecydowanie większy od swego poprzednika. Miejscem jego narodzin było Europejskie Centrum Stylu Hyundaia w Rüsselsheim w Niemczech. Czy to znaczy, że jest adresowany głównie dla europejskiego odbiorcy? Przedstawiciele Hyundaia twierdzą, że… oczywiście nie, ale dbałość o szczegóły i detale świadczą o tym, że auto ma się dobrze sprzedawać na Starym Kontynencie. Bo jeżeli auto dobrze sprzedaje się w zblazowanej Europie, to sprzedaje się… wszędzie.

Przeczytaj także: Hyundai i20 5d 1.2 Comfort vs Peugeot 208 1.2 VTi Allure

Z zewnątrz…


W 2008 roku Hyundai i20 zastąpił Getza. W 2012 doczekał się liftingu, a pod koniec 2014 roku do salonów wjechał i20 II generacji. Już I generacja auta zrywała z dalekowschodnim designem poprzednika. Drugie wcielenie to auto, które bez kompleksów włącza się do gry o wysoką pozycję w rankingach sprzedaży w wyjątkowo ciasnym segmencie B.

Auto, zaprojektowane w Europie i przez Europejczyków, prezentuje się świetnie. Jego przód z dużym grillem i ostro wyciętymi „oczkami” reflektorów wygląda bardzo sportowo i nowocześnie. Tył, nie przeładowany stylistycznymi detalami z podkreślającym dodatkowo sportowy look plastikiem a`la dyfuzor, także może się podobać. Z profilu koreański mieszczuch przypomina nieco Citroena C4. I nie jest to zarzut. Nawet jeżeli Thomas Bürkle nieco zapatrzył się na kompakt made by PSA, czerpał z niezłego wzorca. Jeśli chodzi o wymiary, to auto mierzy 4035 mm długości, 1734 mm szerokości i 1474 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2571 mm. Te wymiary czynią Hyundaia jednym z większych w klasie.

… i we wnętrzu


Jednym z priorytetów przy tworzeniu II generacji i20 było zapewnienie kierowcy i pasażerom maksymalnego komfortu. Efekty widać na pierwszy rzut oka. Po pierwsze, zaskakująco dobre materiały wykończeniowe. Miękkie plastiki i gustowne tapicerki nie były dotąd „oczywistą oczywistością” w tańszych modelach Hyundaia. Tak jak przemyślane pod względem stylistycznym i ergonomicznym deska i panel środkowy. Teraz wszystko wygląda naprawdę po europejsku. I to w najlepszym tego słowa znaczeniu.

W porównaniu z poprzednim modelem auto urosło nie tylko z zewnątrz. 2571 mm rozstaw osi pozwoliło na zdecydowane powiększenie, a więc poprawienie komfortu w kokpicie. Pasażerowie przedniej części kabiny mają znacznie więcej miejsca na głowy i nogi. Z tyłu wyraźnie zwiększyła się wysokość od siedziska do podsufitki. Więcej jest też miejsca na nogi. Dodatkową przestrzeń z przodu uzyskano przez podniesienie deski rozdzielczej i przesunięcie schowka oraz jego otoczenia w przód – co było możliwe dzięki dłuższej masce.

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort - z boku

Z profilu koreański mieszczuch przypomina nieco Citroena C4.


Pojemniejszy jest też bagażnik. W i20 II generacji jest on o ponad 30 litrów pojemniejszy - 326 litrów w 5-osobowej konfiguracji i 1042 litry po złożeniu tylnej kanapy. Warto dodać, że kanapa składa się tak, że podłoga w części bagażowej jest równa jak przysłowiowy stół, co pomaga w ładowaniu większego „gabarytu”.

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort - wnętrze

W środku przemyślane pod względem stylistycznym i ergonomicznym deska i panel środkowy.


Technologia


Gama silników pozostała w zasadzie bez zmian. Zmieniły się tylko… same silniki. Są mocniejsze i zdecydowanie mniej „energochłonne”. Nam do testu przypadł 1,4-litrowy diesel. 90 KM (przy 4000 obr./min.) i 240 Nm. (dostępne od 1500 do 2500 obr./min.) pozwalają rozpędzić auto do 175 km/h, a do 100 km/h w 12,1 sekundy. Może i nie są to wartości imponujące, ale dla wozidełka segmentu B, wystarczą aż nadto.

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort - fotele

Pasażerowie przedniej części kabiny mają znacznie więcej miejsca na głowy i nogi. Z tyłu wyraźnie zwiększyła się wysokość od siedziska do podsufitki.


Auto nie tylko dobrze zmontowano z dobrych jakościowo materiałów, ale też dobrze wyposażono. Każdy egzemplarz nowego i20 jest seryjnie wyposażany w elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) oraz system zarządzania stabilnością pojazdu (VSM), które współdziałają, by przeciwdziałać buksowaniu kół i utracie kontroli nad samochodem na podłożu o niskiej przyczepności. Seryjny w jest także system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu (ESS), który aktywuje światła awaryjne jeśli kierowca gwałtownie zahamuje, by ostrzec innych kierowców o nagłej zmianie prędkości jazdy samochodu. Z kolei system ostrzegania o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu (LDWS) ostrzega kierowcę, gdy bez włączania kierunkowskazu samochód zaczyna zjeżdżać z toru jazdy – sygnał ostrzegawczy pojawia się na desce rozdzielczej, a jeśli kierowca nie reaguje, dochodzi do tego ostrzegawczy sygnał dźwiękowy.Po raz pierwszy Hyundai wyposaża seryjnie i20 również w system wsparcia ruszania pod górę (HAC), zapobiegający staczaniu się auta, a także w system kontroli ciśnienia w oponach.

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort - przód

Przód z dużym grillem i ostro wyciętymi „oczkami” reflektorów wygląda bardzo sportowo i nowocześnie.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: