Seat Leon ST 2.0 TDI 4Drive Style kusi wyposażeniem
2015-07-06 13:08
Przeczytaj także: Seat Leon ST - udany kompakt
Wrażenia z jazdy
Obecność napędu 4Drive podczas normalnej jazdy jest praktycznie niezauważalna. Dopiero w niekorzystnych warunkach atmosferycznych można docenić to rozwiązanie. Ewentualnie poza asfaltem, jednakże trzeba pamiętać, że nie jest to wersja terenowa (tę rolę pełni odmiana X-Perience). Czy warto w takim razie dopłacać? Wszystko zależy od potrzeb. Jeśli często bywacie w górach, to bez wątpienia tak.
Dwulitrowy diesel idealnie pasuje do charakteru auta. Jest mocny, oszczędny i kulturalny. Tworzy udany zestaw z 6-biegowym manulem, do którego pracy trudno mieć zastrzeżenia. Wśród klientów znajdą się jednak tacy, którzy woleliby automatyczną przekładnię DSG. Mnie ta konfiguracja akurat nie przeszkadza.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST 2.0 TDI 4Drive Style - bagażnik
587 litrów wystarczy nie tylko na komunijne zakupy, ale także 2-tygodniowy wakacyjny wyjazd całej rodziny.
Leon ST 4Drive lubi zakręty. Nie jest to może hot hatch, ale radzi sobie w nich lepiej niż większość konkurentów. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie – sprężyste. Dzięki tym elementom pokonywanie ostrych łuków może być całkiem przyjemne. Niestety, to odrobinę odbija się na komforcie jazdy, szczególnie z tyłu.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST 2.0 TDI 4Drive Style - tył
Ceny Leona ST rozpoczynają się od 59 100 zł.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny Leona ST rozpoczynają się od 59 100 zł. Za tę kwotę otrzymujemy jednak podstawę z 86-konnym TSI pod maską i 5-biegowym manualem. Chyba nie chce wiedzieć jak to przyspiesza z kompletem pasażerów na pokładzie… Egzemplarz z 2-litrowym dieslem, napędem 4Drive i wyposażeniem Style kosztuje co najmniej 109 700 zł. Nie jest to okazja roku, ale konkurenci kosztują podobnie.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST 2.0 TDI 4Drive Style - przód
Mnie najbardziej przypadło do gustu oświetlenie – zarówno lampy, jak i reflektory wyglądają zadziornie i dynamicznie zarazem, co nadaje Leonowi charakteru.
Seat, jak każda marka koncernu VW, oferuje szeroki wachlarz finansowy. W przypadku kredytu wkład własny może wynieść już od 0%, umowa trwa 12-84 miesiące, prowizja bankowa wynosi 5%, a miesięczne raty ustalane są indywidualnie. Dla przedsiębiorców hiszpańska marka przygotowała natomiast leasing z opłatną wstępną od 10% do 45%, umową na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartością końcową od 1 do 25% i także indywidualnie ustalanymi miesięcznymi ratami.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST 2.0 TDI 4Drive Style - z boku
Leon ST 4Drive lubi zakręty. Nie jest to może hot hatch, ale radzi sobie w nich lepiej niż większość konkurentów.
Podsumowanie
Seat Leon ST to bardzo udany samochód. Urodziwy, dopracowany i praktyczny. W prezentowanej wersji kusi także bogatym wyposażeniem i udanym zespołem napędowym. To kolejny dowód na to, że hiszpańska marka wychodzi z kryzysu.

1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)