BMW X6 xDrive30d łączy cechy SUV-a i Coupe
2015-07-02 16:07
Przeczytaj także: BMW M135i
Wrażenia z jazdy
Próba opisania jazdy tym autem to tak, jakby zdefiniować jakiś smak. Napiszę w ten sposób: jestem pod wrażeniem. Pomimo tego, że tym razem testowałem najmniejszy z silników w gamie modelowej, absolutnie nie jestem rozczarowany. „Podstawowe” 258 koni potrafi rozpędzić ważące ponad 2 tony auto do 240 km/h. I robi to wystarczająco szybko. Do pierwszej setki, w 6,4 sekundy. Nie ma też najmniejszego problemu z okiełznaniem X6. Dzięki napędowi AWD prowadzi się jak po sznurku. Układ kierowniczy jest zaskakująco czuły, a jednocześnie wystarczająco stateczny. Zawieszenie, także bez zarzutu – idealnie zbiera nierówności. A przeskakując garby, koleiny po tirach czy muldy, prezentowane BMW majestatycznie pochyla się niczym pasażerski liniowiec na spokojnej fali.
fot. mat. prasowe
BMW X6 xDrive30d z tyłu i boku
Wrażenia z jazdy, to także wrażenia pod dystrybutorem. Tu przyznam, byłem bardzo zaskoczony. X6 z tym silnikiem jest zaskakująco oszczędne. Że w przypadku takich aut to nieistotne, bo ich posiadaczy stać na paliwo…? Bzdura! Takimi samochodami pokonuje się zazwyczaj większe dystanse. Dlatego, im taniej, tym lepiej. Poza tym, bogaci zazwyczaj są oszczędni. Otóż, katalogowo auto powinno konsumować średnio 6 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym. W realnym świecie, aż tak dobrze nie jest, ale… 9 litrów w mieście, 6,5 litra w trasie i około 7,5 litra średnio to rewelacyjne osiągnięcia dla 2-tonowego pojazdu napędzanego 6-cylindrowym motorem! I w tym miejscu, smutna dla większości z nas konstatacja. Dlaczego trzeba być aż tak bogatym, żeby być oszczędnym…
fot. mat. prasowe
BMW X6 xDrive30d - przód, fot.2
Okiem przedsiębiorcy
Chcesz kupić BMW X6? Ostrzegam, tanio nie będzie! Podstawowa wersja (xDrive30d) została wyceniona na 325 500 zł. Im większy motor, tym auto droższe. W standardowym wyposażeniu, może kosztować około 430 000 złotych. Plus opcje…
Dla tych, których cena nie odstrasza stworzono spory wachlarz finansowy. Oferta BMW obejmuje oczywiście kredyt, który może trwać nawet do 120 miesięcy. Z kolei leasing daje możliwość wejścia w posiadanie BMW już od 0% wpłaty własnej. Okres jego trwania wynosi od 24 do 60 miesięcy w przypadku wariantu operacyjnego, a od 6 do 60 miesięcy w przypadku finansowego. Wartość wykupu auta może wynieść od 0,5 do 40% wartości. Z kolei okres umowy Comfort Lease może trwać od 24 do 60 miesięcy, a wpłata własna wynosi od 0 do 35%.
Podsumowanie
W założeniu, X6 miało łączyć cechy SUV-a i Coupe. Niewykonalne? BMW udowodniło, że się da. Z połączenia dwóch z pozoru zupełnie nie do pogodzenia aut, wyszedł SAC (Sport Activiti Coupe). Owszem, nieco cierpi na tym strona praktyczna, ale czy samochód zawsze musi być praktyczny? Dobrze, jeżeli czasem też jest fajny. A X6 jest fajne. Po prostu…
Przeczytaj także:
BMW X4 xDrive28i - modne i wygodne
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
BMW X6 xDrive30d, BMW X6, BMW, testy samochodów, testy aut, samochody, suv, coupe
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)