eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autLand Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury pełen zalet

Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury pełen zalet

2015-06-26 15:00

Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury pełen zalet

Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Land Rover Discovery Sport otwiera nową epokę w dziejach firmy. Mówiąc krótko, jest prekursorem nowej linii modelowej. Obok Range Rovera, Defendera i „zwykłego” Discovery, Disco Sport będzie jednym z filarów firmy.

Przeczytaj także: Nowy Land Rover Discovery Sport

„Disco” Sport oczywiście nie jest autem „sensu stricto” terenowym. Ale będąc SUV-em, ma wyjątkowo terenowe konotacje. Po pierwsze, to zaawansowane systemy umożliwiające jazdę po każdym rodzaju nawierzchni. Po drugie, zawieszenie, które potrafi być twarde niczym serce szefa, kiedy prosimy o podwyżkę, a jednocześnie na tyle komfortowe, że powrót z terenu na asfalt nie jest bolesnym przeżyciem. Po wtóre, jest najbliższą rodziną Defendera. Po czwarte, tak samo jak do Defendera, blisko mu do komfortowego aż do bólu, „celebryckiego” Range Rovera.

Z zewnątrz…


Co można wykombinować, tworząc nowego SUV-a? W sumie, niewiele. Przeznaczenie auta niejako określa jego wygląd. Dwie mniej lub bardziej udanie połączone bryły nadwozia to swoisty aksjomat. Tzw. diabeł tkwi zawsze w szczegółach. Brytyjczycy zapowiedzieli, że nowy „Disco” otwiera kolejny rozdział w historii firmy i będzie prekursorem linii modelowej. I pewnie jest. Na szczęście, w szczegółach odnajdujemy masę odniesień do innych aut z logo Land Rovera. Przód to ciekawa wariacja na temat topowego Range Rovera i Evoque’a, za to wyraźnie odświeżona stylistycznymi szczegółami. Tył z kolei, seksowny niczym odstający od „całości” kuperek Kim Kardashian, kojarzy mi się tylko z „Rangem”. A pomiędzy przodem i tyłem, nieco mniejsza niż w typowym Discovery kabina. Nieco mniejsza, nie oznacza ciasna, gdyż bez trudu mieści 7 osób.

Ogólnie rzecz ujmując, auto prezentuje się doskonale. Sprawia wrażenie sporo lżejszego i bardziej finezyjnego niż „zwykły” Discovery. I jeżeli była to zamierzona taktyka, to… wyszło. Discovery Sport, choć jak wspomniałem jest mniejszy od swojego brata, do małych jednakowoż nie należy. Auto ma 4600 mm długości, 2069 mm szerokości i 1724 mm wysokości (z anteną systemu audio i nawigacji). Rozstaw osi wynosi 2741 mm. Tak, to nieco mniej niż konkurencja z Wielkiej… Germanii, ale tylko Disco Sport ma trzeci rząd siedzeń.

fot. mat. prasowe

Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury - wnętrze

W kokpicie nie mamy co liczyć na spontaniczny design. Wszystko jest przemyślane i ułożone.


… i we wnętrzu


Discovery był przez lata uboższym krewnym Range Rovera. Wiadomo, tańszy, mniejszy i mniej prestiżowy. Do czasu. Konkretnie, do „tego” czasu, gdy pojawił się Discovery Sport. „Jak prekursor, to prekursor…” – powiedzieli Brytyjczycy i… zaszaleli we wnętrzu. Znikły gdzieś szare i lekko tandetne plastiki. Pojawił się porządek. Teraz, w kokpicie nie mamy co liczyć na spontaniczny design. Wszystko jest przemyślane i ułożone. Jakby trochę… po niemiecku. Przy czym absolutnie nie jest to epitet. I jeżeli znacie wnętrze Range`a, to w Disco Sport nie będziecie czuć się… obco. I dobrze to świadczy o producencie. Bo dopieszcza także tych klientów, którzy za auto nigdy nie zapłacą tyle, co finansowe pieszczochy z Mayfair, Belgravii, czy inni Rooney’owie...

fot. mat. prasowe

Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury - przednie i tylne fotele

Fotele są bardzo wygodne i dobrze podpierają ciało


Wnętrze auta jest zaskakująco… osobowe. Owszem, siedzimy wyżej niż w typowym aucie osobowym. Ale przytulność wnętrza jest dużo bliższa temu, co oferują duże kombi segmentu D niż SUV-y. Choćby te z Niemiec. Tak, przytulność, a nie komfort. Jednak i tego w kabinie Sporta HSE nie brakuje. „Drewniane” drewno, zadziwiająco miękkie jak na tę klasę aut skóry czy wreszcie doskonałe jakościowo plastiki. Swego rodzaju ciekawostką stylistyczno-mechaniczną jest to, czym zmieniamy biegi. Sporych gabarytów pokrętło wysuwające się w momencie uruchomienia silnika z tunelu środkowego robi duże wrażenie. Prosty i zarazem efektowny zabieg udowadnia, że dźwignia zmiany biegów nie musi być zywkłą „wajchą”.

fot. mat. prasowe

Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury - widok z tyłu i boku

Tył z kolei, seksowny niczym odstający od „całości” kuperek Kim Kardashian, kojarzy mi się tylko z „Rangem”.


Jak już wspomnieliśmy, auto jest nieco mniejsze od „zwykłego” Disco. Za to na pewno nie jest mniej pakowne. Wspomniany już układ siedzeń 2+3+2 zapewnia komfort podróżowania nawet sporej rodzinie. A zmienna pojemność bagażnika (479/689/1698 litrów) zapewni mobilność bagaży. Naszych dzieci, naszej małżonki i kochanej „mamusi”…

fot. mat. prasowe

Land Rover Discovery Sport Si4 HSE Luxury - tył

Ceny Land Rovera Discovery Sport w podstawowej wersji S z 240-konnym silnikiem benzynowym zaczynają się od 187 000 zł.


Przeczytaj także: Land Rover Discovery D250 Land Rover Discovery D250

 

1 2 3

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: