Nowa Toyota Auris już w lipcu w salonach
2015-06-24 12:56
Przeczytaj także: Nowa Toyota Avensis już w czerwcu w salonach
1.2T: całkowicie nowy silnik Turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa
Nowy, 4-cylindrowy silnik Turbo o pojemności 1197 cm3 z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewnia osiągi na poziomie dotychczasowej jednostki benzynowej 1.6 Valvematic przy zdecydowanie niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Nowe serce Aurisa wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii, jak zmodernizowany system zmiennych faz rozrządu Dual Variable Valve Timing-intelligent Wide (VVT-iW), zachowując przy tym kompaktowe rozmiary i niską masę własną.
Nowy silnik rozwija moc 116 KM oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 1500 do 4000 obr./min. W połączeniu z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, daje to przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 10,1 s oraz prędkość maksymalną 200 km/h. Jednocześnie średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,4 l/100 km, a w wariancie z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów Multidrive S nawet 4,6 l/100 km.
Nowy silnik 1.6 D-4D
Nowy silnik 1.6 D-4D zastępuje pod maską Aurisa dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. Rozwija moc 112 KM i maksymalny moment obrotowy 270 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,5 s, od 80 do 120 km/h na 5. biegu 10,9 s, a prędkość maksymalna to 190 km/h. Wyraźnie niższe w porównaniu do jednostki 2.0 D-4D jest zużycie paliwa na średnim poziomie zaledwie 4,1 l/100 km. Koszty użytkowania Aurisa z nową jednostką napędową zostały dodatkowo obniżone w wyniku dłuższych okresów międzyprzeglądowych (20 tys. km).
Zmodyfikowany silnik 1.4 D-4D
Znany z gamy napędowej Aurisa silnik 1.4 D-4D został nie tylko dostosowany do normy spalin Euro 6, ale także istotnie zmodyfikowany pod kątem osiągów. Toyota zastosowała nową turbosprężarkę o wyższym ciśnieniu doładowania przy niskiej prędkości obrotowej. Ponadto modyfikacji poddano system wtrysku paliwa Common Rail (wzrost ciśnienia wtrysku ze 160 do 180 mPa), zastosowano nowe tłoki i komorę cylindrów oraz obniżono poziom emisji NOx.
Usprawniona jednostka rozwija moc 90 KM, a maksymalny moment obrotowy (205 Nm) jest teraz dostępny o 400 obr./min. wcześniej niż do tej pory (od 1400 do 2800 obr./min.). Auris 1.4 D-4D przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 12,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Szczególnie imponująco prezentuje się średnie zużycie paliwa, wynoszące zaledwie 3,8 l/100 km.
fot. mat. prasowe
Toyota Auris - tył
Toyota Auris otrzymała również nowe jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa
Bezstopniowe automatyczne skrzynie biegów Multidrive S
Bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów Multidrive S (CVT) będzie dostępna w połączeniu z silnikami benzynowymi 1.6 Valvematic i 1.2 Turbo. Podobnie jak do tej pory, kierowca będzie miał do dyspozycji tryb Sport, pozwalający na sekwencyjny wybór jednego z 7 przełożeń.
Istotne zmiany zostały także wprowadzone w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa. W połączeniu z silnikami 1.2 Turbo, 1.6 Valvematic, 1.6 D-4D i pełnym napędem hybrydowym, tylne zawieszenie ma konstrukcję wielowahaczową. Zmieniono także oprogramowanie elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu wzrosła precyzja prowadzenia przy wysokich prędkościach. Podobnie jak w przypadku większej Toyoty Avensis, przed nowym Aurisem postawiono cel uzyskania maksymalnej, 5-gwiazdkowej oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. Dlatego też na liście wyposażenia pojawi się m.in. Toyota Safety Sense, czyli zestaw systemów bezpieczeństwa aktywnego, wykorzystujących działanie kamery i czujnika laserowego, umieszczonych na przedniej szybie pojazdu.
fot. mat. prasowe
Toyota Auris - cennik
Nowa Toyota Auris dostępna jest w cenie od 59 900 zł

1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)