eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autVolkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION Highline

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION Highline

2015-06-23 16:24

Przeczytaj także: Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line


Technologia


Auto, co z pewnością nikogo nie zaskoczy, jest bardzo bogato wyposażone. I, co warto wspomnieć, nawet w podstawowej wersji. Wszystkie modele dostaną lampy LED z tyłu. Przód mogą zdobić reflektory LED z systemem Dynamic Light Assist. Wśród nowości jest też niestety wspomniany przeze mnie panel TFT o przekątnej 12,2 cala, który zastąpi analogowe zegary. W testowym modelu był też wyświetlacz head-up. Nie zabrakło także licznych dodatków zwiększających bezpieczeństwo, takich jak: Side Assis, Rear Traffic Alert, Traffic Jam Assist, City Emergency Braking, Trailer Assist, Emergency Assist etc. Jak widać, Volkswagen stawia na zrównoważony rozwój modelu. Z jednej strony, to co widać już na pierwszy rzut oka. Z drugiej to, czego nie widać, czyli technika i technologia. I to w dzisiejszych czasach jedyny sposób na utrzymanie raz zdobytej klienteli. I pozyskanie nowej…

Do testu otrzymaliśmy auto z bardzo mocnym dieslem. Motor o pojemności ledwo 2 litrów, za to podwójnie „uturbiony”. Bi-Turbo pozwoliło na wyciągniecie z dwulitrowego klekota aż 240 KM (przy 4000 obrotów) i 500 Nm. (od 1750 do 2500 obrotów). Że wgniata w fotel? Wcale nie. Pracuje cichutko i jedwabiście, a 7-stopniowy, dwusprzęgłowy automat DSG dba o to, żeby nam się w głowach nie poprzewracało od nadmiaru mocy i momentu.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION Highline - tył

Ceny modeli z wyposażeniem standardowym wahają się od 96 do 170 tys. złotych.


Wrażenia z jazdy


Wyciszenie auta jest wprost… bolesne dla ucha. Spokojna, spacerowa jazda odbywa się bez żadnych efektów specjalnych. I trochę szkoda, bo silnik naprawdę pięknie pomrukuje. Jedynie po dodaniu gazu robi się niestety, tylko na chwilę, nieco głośniej.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION Highline - bagażnik

Bagażnik posiada 650 litrów do linii okien i 1760 litrów po złożeniu tylnej kanapy.


Moc 240 KM oraz 500 „niutków” momentu – szatan, nie kogut!? Hmm, no nie do końca. Tu pojawia się pewne rozczarowanie, bo VW zadbał o to, żeby nam się od nadmiaru mocy nie poprzewracało. Jest szybko, jednakże spokojnie i statecznie. Nudno? Nic z tych rzeczy! Prędkościomierz wskakuje na pierwszą „setkę” już po 6 sekundach. I pnie się do prawie 240 km/h! Nie wystarczy? Przecież jedziemy rodzinnym kombi!

Spalanie po prostu mnie rozwaliło. VW zapowiadał 5,5 litrów średnio, 4,7 w trasie i 6,5 w mieście. I… praktycznie tyle było. Jedynie „w zabudowanym”, spalanie realne przekroczyło to deklarowane. Ale o ledwie 0,5 litra. W sumie, nie ma więc do czego się przyczepić. Ekonomia na CELUJĄCY!

Okiem przedsiębiorcy


Passat Variant, wbrew pozorom, nie jest najdroższym kombi segmentu D na polskim rynku. Ceny modeli z wyposażeniem standardowym wahają się od 96 do 170 tys. złotych. Kombi z 240-konnym dieslem to jednak jedna z najwyżej wycenionych konfiguracji w ofercie Passata. Standardowo wyposażony kosztuje 170 690 złotych. Testowana przez nas wersja była wyceniona na ponad 200 tysięcy złotych ze względu na rozbudowaną listę dodatków. Sporo, ale… Auto jest idealną opcją na długie wyjazdy.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION Highline - silnik

Prędkościomierz wskakuje na pierwszą „setkę” już po 6 sekundach. I pnie się do prawie 240 km/h!


Jak sfinansować zakup? Opcji jest kilka. Gotówka, leasing lub kredyt… Kredyt EasyDrive oznacza, że wkład własny może wynieść nawet 0%, a umowa trwa 3 lub 4 lata. Po tym czasie klient może wybrać jedną z opcji zakończenia umowy: zwrócić samochód i zmienić go na nowy, zostawić sobie auto i jednorazowo spłacić pozostałą część jego wartości lub zostawić sobie auto i pozostałą część kredytu spłacić w dogodnych ratach.

Podsumowanie


Od zawsze byłem fanem Golfa. Passat był jednym z ostatnich aut, które chciałbym mieć w swoim garażu. Wyjątek? Jeden: Variant 2.0 TDI BiTurbo DSG 4MOTION. Auto zrobiło na mnie kapitalne wrażenie. Duże, szybkie, oszczędne. Omalże ideał…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: