DS 3 1.6 THP Sport Chic - ładny, ale za drogi
2015-06-18 13:32
Przeczytaj także: Awangardowy Citroen C4 Picasso 1.6 THP AT Exclusive
Wrażenia z jazdy
Auto porusza się nad wyraz… żywiołowo. Bardzo podobała mi się spontaniczna reakcja na wduszenie pedału gazu. Tak, to zdecydowanie najmocniejsza strona najmniejszego „DeeSa” Ale i do zawieszenia nie można mieć zastrzeżeń. Auto z gracją i bez narowów pokonuje szybkie zakręty. Nie wykazuje przy tym tendencji do nadmiernych przechyłów nadwozia. Odbija się to wprawdzie na komforcie, bo w sumie krótki DS 3 podskakuje niczym piłka na nierównościach, ale to jest normalne w przypadku krótkich, szybkich aut! Jednak ze względu na dynamiczny charakter oraz naprawdę sporą frajdę z jazdy te drobne niedogodności w komforcie wybaczamy.
fot. mat. prasowe
DS 3 1.6 THP Sport Chic - bagażnik
Układ kierowniczy możemy uznać za „adekwatnie reaktywny” co w tłumaczeniu na ludzki oznacza, że działa co najmniej nieźle. To znaczy, w mieście spisuje się rewelacyjnie. Na trasie zaś, mógłby być nieco sztywniejszy. Ale to pewnie tylko kwestia przyzwyczajenia, szczególnie że do DS-a przesiadłem się z dużo większego SUV-a.
fot. mat. prasowe
DS 3 1.6 THP Sport Chic - przód
Okiem przedsiębiorcy
DS 3 do tanich, niestety, nie należy. Producent, za najtańszy wariant „winszuje sobie” około 63 tys. złotych. Najdroższą wersję wyceniono na mało realne 128 tysięcy! Testowe auto kosztowało około 88 tys. złotych. Zważywszy na wyposażenie i własności jezdne, to cena akceptowalna, ale z tzw. górnej granicy akceptowalności. Poza tym, według PSA marka DS jest już marką premium. Jeżeli jest nią też wśród klientów, ceny są w porządku. Jeżeli jeszcze nie, to firma może mieć niejaki problem.
fot. mat. prasowe
DS 3 1.6 THP Sport Chic - zegary/kierownica
Jak sfinansować zakup? Poprzez Citroen Bank. W ofercie znajdziemy kredyt bez wpłaty własnej i okresem od 6 do 86 miesięcy. W przypadku leasingu, dealerzy podchodzą do ewentualnych leasingobiorców bardzo indywidualnie. Można więc wynegocjować całkiem dobre warunki. Wpłata własna w przypadku leasingu wynosi minimum 10% wartości, a okres trwania umowy leasingowej – do 60 miesięcy.
Podsumowanie
DS 3 to auto trudne do jednoznacznej oceny. Ładne, dobrze wyposażone, w miarę wygodne i pakowne, tyle że drogie. W mojej opinii, chyba nawet zbyt drogie. Dlatego za wszystko poza ceną mógłbym przyznać „DeEsowi” co najmniej 9 na 10 punktów. Ale Francuzi zdaje się zapomnieli, że „cena czyni cuda”…
Przeczytaj także:
Citroen DS3 1.6 THP może uwieść
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)