Nowy Jaguar XJ
2015-06-18 10:01
Przeczytaj także: Motor Show Poznań 2015 cz.2
Silniki benzynowe
Nowy model XJ wyposażono także w znaną serię aluminiowych silników benzynowych V6 i V8. Wszystkie posiadają wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu, doładowanie oraz inteligentny system start-stop, co zapewnia wysokie osiągi i znakomitą wydajność.
3.0-litrowa doładowana jednostka V6 uzyskuje 340KM/450Nm i jest dostępna z napędem na tylną oś lub wszystkie koła.
Na szczycie w hierarchii pozostaje 5.0-litrowy V8. Jednostka ta dysponuje obecnie mocą 550KM / 680Nm.
8-stopniowa przekładnia automatyczna
Wszystkie silniki łączone są ze specjalnie zaadaptowanymi 8-biegowymi przekładniami automatycznymi firmy ZF. Każdą opracowano tak, by zachować idealną równowagę pomiędzy niezrównanym ruszaniem, komfortem zmiany przełożeń, dynamiką i oszczędnością paliwa.
W nowym modelu XJ oferowane są dwa warianty rodziny skrzyń biegów 8HP: znana przekładnia 8HP70 oraz lżejsza i bardziej kompaktowa 8HP45.
Zastosowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (EPAS) poprawia jego reakcje i wyczucie, ugruntowując pozycję modelu XJ jako najbardziej dynamicznego luksusowego sedana w klasie. Ta technologia umożliwia także zastosowanie zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę oraz ogranicza zużycie paliwa.
Lata rozwoju i testów oraz staranne dopracowanie sprawiają, że układ EPAS jest już gotowy na flagową limuzynę Jaguara. Zdolność układu do filtrowania wpływu kiepskich nawierzchni i kompensowania pochyłości drogi pozwalają kierować samochodem płynniej i precyzyjniej niż kiedykolwiek. Wyeliminowano również tarcie, dodatkowo poprawiając wyczucie i reakcje układu kierowniczego.
W odróżnieniu od układów hydraulicznych EPAS zużywa energię tylko wówczas, gdy kierowca kręci kierownicą. Wynikające stąd ograniczenie strat ubocznych pozwala zredukować zużycie paliwa w cyklu mieszanym nawet o 3%.
System informacji i rozrywki
Nowy system informacyjno-rozrywkowy klasy premium InControl Touch Pro w modelu XJ jest naprawdę nowoczesny. Opracowany przez własnych specjalistów i bazujący na czterordzeniowym procesorze Intela, dysku twardym 60 GB oraz sieci Ethernet nowej generacji, system InControl Touch Pro potrafi obsłużyć ogromne ilości danych oraz jest wyjątkowo wydajny i czuły.
Jego sercem jest 8-calowy, pojemnościowy ekran dotykowy. Wygląd głównego ekranu można dostosowywać do własnych upodobań poprzez ustawienie dowolnego zdjęcia jako tapety lub dodanie ikonek pełniących rolę skrótów do ulubionych funkcji. Można również dodać inne strony główne.
fot. mat. prasowe
Jaguar XJ - system informacyjno-rozrywkowy
Podobnie jak w smartfonie, ekran dotykowy akceptuje np. powiększanie obrazu palcami lub przechodzenie pomiędzy ekranami głównymi przesunięciem palca. Ten prosty, intuicyjny interfejs użytkownika pomaga kierowcom skupić się na drodze, minimalizując rozproszenie uwagi.
Równie imponująca jest funkcjonalność systemu nawigacyjnego. Funkcja zliczeniowa dokładnie określa położenie pojazdu nawet wtedy, gdy sygnał GPS jest niedostępny – to idealne rozwiązanie w miastach. System posiada także tryb „Commute”: uczy się on codziennej trasy kierowcy i potrafi automatycznie zaoferować alternatywną trasę, wykorzystując informacje o korkach.
Przeczytaj także:
Nowy Jaguar XF z napędem na cztery koła
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)