Nowa Toyota Avensis już w czerwcu w salonach
2015-06-11 16:41
Przeczytaj także: Oto nowa Toyota C-HR
Jednostki napędowe
Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych nowego Avensisa. Pod maską modelu pojawiają się dwa nowe silniki Diesla, a jednostki benzynowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2. Usprawnienia w zawieszeniu pozwoliły także podwyższyć komfort podróży i poprawić prowadzenie pojazdu.
Nowy silnik 1.6 D-4D
W zgodzie ze współczesną tendencją zmniejszania pojemności jednostek napędowych i osiągania niższego zużycia paliwa, silnik 1.6 D-4D zastępuje w Avensisie dotychczasową jednostkę 2.0 D-4D. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów będzie o ponad 20 kg lżejszy od poprzednika.
Jednostka rozwija 112 KM przy 4,000 obr./min. i 270 Nm w zakresie 1,750-2,250 obr./min., co daje przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 11,4 sek. i prędkość maksymalną 180 km/h. W porównaniu do dotychczasowego silnika 2.0 D-4D zużycie paliwa zostało obniżone o 8%, do poziomu 4,1 l/100 km.
fot. mat. prasowe
Toyota Avensis - widok z góry
Nowy silnik 2.0 D-4D
Nowa jednostka 2.0 D-4D będzie równie oszczędna co mniejszy silnik 1.6 D-4D, przy większym nacisku na dynamikę i osiągi pojazdu. Osiągając 143 KM przy 4,000 obr./min. i 320 Nm w zakresie 1,750-2,500 obr./min., nowy diesel równomiernie rozwija moc i żwawo reaguje na dodanie gazu. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,5 sek, a prędkość maksymalna to 200 km/h.
Silnik ten będzie także wyróżniał się wysoką kulturą pracy oraz systemem Start&Stop. Standardowo współpracując z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, umożliwi zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,5 l/100 km.
Nowe jednostki Diesla otrzymały także wydłużone do 20 tys. km. okresy międzyprzeglądowe, a koszt ich obsługi serwisowej na dystansie 90 tys. km. został obniżony o ok. 20%.
fot. mat. prasowe
Toyota Avensis - bokiem
Silniki benzynowe
Wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 / 132 KM, 1.8 / 147 KM, 2.0 / 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie Toyoty zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia. Znaczne zmiany w automatycznych skrzyniach bezstopniowych CVT, stosowanych z silnikami 1.8 i 2.0, pozwoliły na oszczędności w zużyciu paliwa o kolejne 4%.
Dzięki temu średnie zużycie paliwa silnika 1.6 zostało obniżone z 6,5 do 6,1 l/100 km, silnika 1.8 z 6,5 do 6 l/100 km, a silnika 2.0 z 6,9 do 6,1 l/ 100 km.
Pakiet bezpieczeństwa
Przyjmując za cel zdobycie 5 gwiazdek w nowych, zaostrzonych testach zderzeniowych Euro NCAP, Toyota wprowadza w nowym Avensisie pakiet Toyota Safety Sense, którego elementy będą standardowym wyposażeniem już podstawowej wersji modelu. Dzięki działaniu czujnika laserowego i kamery, umieszczonych na przedniej szybie, systemy aktywnej ochrony przedzderzeniowej będą oferowały szereg nowych funkcji: ostrzeżenie o niebezpieczeństwie zderzenia czołowego, autonomiczne hamowanie awaryjne, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne światła drogowe czy odczytywanie znaków drogowych.
Przeczytaj także:
Oto Toyota Prius czwartej generacji
1 2
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Toyota Avensis, Toyota, nowe modele samochodów, samochody, auta, samochody osobowe
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)